Asus G50V med GF9700, min nästa bärbara?

Permalänk
Medlem

Här är något att välja på http://www.kobaltcomputers.co.uk/notebooks.php om du är så tät.

Visa signatur

MSI GX660 Core i5-480 4GB 500GB 15.6 ATI HD5870
MSI GX740 17'' Intel i5-430M/640GB/4GB/ATI HD5870

Permalänk
Medlem

Dock finns väl inte det i sverige och jag tvivlar att den har ett någorlunda okej batteri tid.

Permalänk
Medlem

Du kan beställa dom med Svenskt tgb så antar att dom skickar hit också. ;p

Permalänk
Medlem

Ah okay, dock har jag aldrig hört talas om kobalt.. Är dom bättre än zepto på något sett, eftersom det verkar som det är samma tillverkare som gör deras datorer.. Sen tvivlar jag att det är någon vettig batteritid på en sån där dator.

Permalänk
Medlem

Nej jag har inte heller hört talas om märket förr. De är ju iof lite unika på det sättet att man kan välja egen design på hela datorn, men tycker ändå deras datorer verkar onödigt dyra, både bärbara och stationära.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som anser att skärmen inte alls är så bra?

Tittade på en Dell XPS 1530 igår och den var inte alls lika känslig vad gäller betrakningsvinkel..

Är det bara min som är så?

Visa signatur

Alienware X51 R2

Permalänk
Medlem

Hej allesammans!

Har nu efter en bra tids sökande av information äntligen fått tummen ur och beställt en G50.

Permalänk
Medlem

Hej! Nu har jag bestämt mig för att köpa en G50v, Men jag vankade av och an för att jag verkligen ville ha en Zepto Mythos, men man får mer för pengarna här och så har jag blivit av skrämd av tråden här på forumet. Men vart ska jag beställa den ifrån? TBH har ju slut. Och dom andra butikerna som ligger under 13k har jag aldrig hört talas om.

Visa signatur

: ASUS P97x79 LE : i7 3820 : 16GB RAM : 680 GTX 2GB : LOGITECH g600/MX518 : ASUS VG278HE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av casull
Nått som är grymt störande är att det inte går att spara lösenord för lokala servers (network share).

Är det nån som har en lösning på det?

//Micke

Om det är i vista du pratar om så kan du göra så här.

Start --> kör --> control userpasswords2

Och under filken "Advance" så hittar du "Manage passwords" och där kan man lägga in sina andra datorer/servers så fungerar det.

Fungerar kannon fint för mig iallafall från vista ultimate till en Windows server 2008 utdelningar.

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glupsk
Hej! Nu har jag bestämt mig för att köpa en G50v, Men jag vankade av och an för att jag verkligen ville ha en Zepto Mythos, men man får mer för pengarna här och så har jag blivit av skrämd av tråden här på forumet. Men vart ska jag beställa den ifrån? TBH har ju slut. Och dom andra butikerna som ligger under 13k har jag aldrig hört talas om.

Jag har handlat nyligen från http://www.clickok.se och det har gått bra så det är ingen fara att handla därifrån.

Visa signatur

MSI GX660 Core i5-480 4GB 500GB 15.6 ATI HD5870
MSI GX740 17'' Intel i5-430M/640GB/4GB/ATI HD5870

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Merlinen
Om det är i vista du pratar om så kan du göra så här.

Start --> kör --> control userpasswords2

Och under filken "Advance" så hittar du "Manage passwords" och där kan man lägga in sina andra datorer/servers så fungerar det.

Fungerar kannon fint för mig iallafall från vista ultimate till en Windows server 2008 utdelningar.

Jag kör med den home premium som följde med burken... och då är den funktionen utgråad... det suger.

//Micke

Visa signatur

ASUS G50V - Intel P8400@2.8Ghz - 4GB DDR II SDRAM 800 MHz - 15.4" WXGA+ 1440x900 - Nvidia GF9700GT 512MB DDR3 - 160GB 7200 rpm - 320GB 5400rpm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glupsk
Hej! Nu har jag bestämt mig för att köpa en G50v, Men jag vankade av och an för att jag verkligen ville ha en Zepto Mythos, men man får mer för pengarna här och så har jag blivit av skrämd av tråden här på forumet. Men vart ska jag beställa den ifrån? TBH har ju slut. Och dom andra butikerna som ligger under 13k har jag aldrig hört talas om.

Jag beställde min från TBH för 2 veckor sedan, har varit i kontakt med dem 3 gånger sedan dess och de på supporten verkar inte ha så bra koll, har även mailat dem ett par gånger men mail vägrar de tydligen svara på verkar det som. Pratade med dem senast idag och då sa de att de skulle få en ny leverans på onsdag men det är nog inget att lita på. Tänker inte beställa från TBH igen efter det här.

Visa signatur

Tjoffs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mjukland
Jag beställde min från TBH för 2 veckor sedan, har varit i kontakt med dem 3 gånger sedan dess och de på supporten verkar inte ha så bra koll, har även mailat dem ett par gånger men mail vägrar de tydligen svara på verkar det som. Pratade med dem senast idag och då sa de att de skulle få en ny leverans på onsdag men det är nog inget att lita på. Tänker inte beställa från TBH igen efter det här.

Kan rekomendera clickok... dom svarar i telefon och levererar snabbt.

//Micke

Visa signatur

ASUS G50V - Intel P8400@2.8Ghz - 4GB DDR II SDRAM 800 MHz - 15.4" WXGA+ 1440x900 - Nvidia GF9700GT 512MB DDR3 - 160GB 7200 rpm - 320GB 5400rpm

Permalänk
Medlem

Kan också lägga in ett gott ord för clickok. Svarade i tele och levererade relativt snabbt. Han lovade att den skulle komma på fredag när jag beställde tidigt på torsdag, fast den kom på måndag istället. Men det får man väl leva med

Visa signatur

Acer 3820TG | i5 480m @ 3.4Ghz | 6550M @ 800/1100 | 3DMark11 @ 1469
LG Optimus 2X

Permalänk
Medlem

Okej då blir det dær ifrån jag bestæller. Jag bor i Norge før tillfællet, tror ni det ska vara något problem att skicka den till Norge? Eller kan man be dom vænta med att skicka den så jag kan lyckas timea in så jag ær hemma i sverige? Grejjen ær den att denna dator går på ca 11000nkr som billigast hær och jag skulle spara några hundra lappar iaf och sen vill man inte ha norskt tangetbord.

Jag ska ta kontakt med dom på clickok men tænkte høra hær først.

Tack før svaren

Visa signatur

: ASUS P97x79 LE : i7 3820 : 16GB RAM : 680 GTX 2GB : LOGITECH g600/MX518 : ASUS VG278HE

Permalänk
Medlem

Är ju bara att beställa och tar man den via postförskott så kan den ju ligga hos posten i 14 dagar.

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem

Tack till alla som skrivit i tråden. Efter att ha lurkat här och i Nox-tråden bestämde jag mig för att beställa en ASUS G50. Jag har dock tråkiga erfarenheter av ClickOk och chansade på att beställa från TBH istället. Blir dock orolig när jag ser vad ni skrivit ovan om TBH -- dock har de i mitt fall både svarat i telefon och per mail (vilket ClickOk inte gjorde). Vi får väl se vad som händer.

Det är enligt uppgift stort riv efter G50 så den leverans som kommer till leverantören (och det är samma leverantör för flera av webbutikerna) kommer inte täcka alla beställningar som ligger.

Är det någon som ännu sett en riktig recension av G50? Har letat och bara hittat diverse YouTube-klipp och kommentarer i olika forum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AetasSerenus
Föresten, har någon upplevt problemet som beskrivs i denna tråd; http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=287947&page=...

Tjena! Är det någon som vet ifall det har kommit någon lösning på detta problem än ?

Mvh Coil

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gamaeng
Tack till alla som skrivit i tråden. Efter att ha lurkat här och i Nox-tråden bestämde jag mig för att beställa en ASUS G50. Jag har dock tråkiga erfarenheter av ClickOk och chansade på att beställa från TBH istället. Blir dock orolig när jag ser vad ni skrivit ovan om TBH -- dock har de i mitt fall både svarat i telefon och per mail (vilket ClickOk inte gjorde). Vi får väl se vad som händer.

Det är enligt uppgift stort riv efter G50 så den leverans som kommer till leverantören (och det är samma leverantör för flera av webbutikerna) kommer inte täcka alla beställningar som ligger.

Är det någon som ännu sett en riktig recension av G50? Har letat och bara hittat diverse YouTube-klipp och kommentarer i olika forum.

Här http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=283137 eller http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=283698

Visa signatur

MSI GX660 Core i5-480 4GB 500GB 15.6 ATI HD5870
MSI GX740 17'' Intel i5-430M/640GB/4GB/ATI HD5870

Permalänk
Medlem

Nu sitter jag här med min g50v och kan inte säga annat än att jag är hel nöjd. Skulle dock önskat att den vore mindre flashig, men det får jag leva med. Det jag skulle vilja ha lite hjälp med är vad man bör tänka på nu så här i början? Är det värt att dra en Recovery? och isf vad är det man ska behålla av asus egna program?

Helt underbar dator, har längtat så mycket!

Visa signatur

: ASUS P97x79 LE : i7 3820 : 16GB RAM : 680 GTX 2GB : LOGITECH g600/MX518 : ASUS VG278HE

Permalänk
Medlem

Noterade att ASUS äntligen fått upp information på hemsidan.

http://se.asus.com/products.aspx?l1=5&l2=74&l3=762&l4=0&model...

(det kanske var ett tag sedan, men det dröjde i vilket fall som helst...)

Alina (www.alina.se) gav mig priset 16495:- för AK020K. Lite dyrare än ClickOK, men billigare än TBH, om man räknar in frakten. Det kan vara värt en del att ha gångavstånd till butiken.

Permalänk
Medlem

Tack capefear!

Jag har tre ytterligare frågor...

1) Är det någon som har kört tyngre spel, typ Crysis och liknande? Vad var er upplevelse, är det en bra känsla? Vilka inställningar har ni hittat som är funkis?

2) Säljs det 9-cellsbatterier till G50:n? [EDIT] Svaret är enligt uppgift att M50 modellens 9-cellbatteri fungerar: ASUS artikelnr är 90-NED1B2000Y och den finns från bl.a. datorfixarna.com för 1595 ink. moms.

3) Är det någon som fått leverans bekräftad de senaste dagarna? Alla butiker verkar ha flyttat fram leveransdatum till 2/10...

Permalänk
Medlem

Ringde idag igen till TBH och fick nu svaret att de inte kommer få in någon G50 förens tidigast i början av oktober, antar att många av de billigare företagen använder samma leverantör så bör väl stämma för dem också. Så efter att ha väntat i nästan 3 veckor avbeställde jag, gick in på komplett och la en beställning. 3 timmar senare är status: skickad.

Visa signatur

Tjoffs

Permalänk
Medlem
Citat:

Så efter att ha väntat i nästan 3 veckor avbeställde jag, gick in på komplett och la en beställning. 3 timmar senare är status: skickad. [/B]

Blev inspirerad och gick in på Kompletts sida. Men, 2000:- mer (för AK20K) är rätt saftigt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gamaeng
Tack capefear!

Jag har tre ytterligare frågor...

1) Är det någon som har kört tyngre spel, typ Crysis och liknande? Vad var er upplevelse, är det en bra känsla? Vilka inställningar har ni hittat som är funkis?

2) Säljs det 9-cellsbatterier till G50:n? [EDIT] Svaret är enligt uppgift att M50 modellens 9-cellbatteri fungerar: ASUS artikelnr är 90-NED1B2000Y och den finns från bl.a. datorfixarna.com för 1595 ink. moms.

3) Är det någon som fått leverans bekräftad de senaste dagarna? Alla butiker verkar ha flyttat fram leveransdatum till 2/10...

Har kör lite crysis.... flyter bra i 1440x900 med allt i medium, i vista med x86 binären, x64 binären upplever jag lite segare.
Med Xp känns allt lite rappare.

//Micke

Visa signatur

ASUS G50V - Intel P8400@2.8Ghz - 4GB DDR II SDRAM 800 MHz - 15.4" WXGA+ 1440x900 - Nvidia GF9700GT 512MB DDR3 - 160GB 7200 rpm - 320GB 5400rpm

Permalänk
Medlem

Sugnade också till, men två tusen för AK20K var lite häftigt. Då sitter jag still lite till i båten (har förbetalat också...)

Ni som har fått den, vad har det följt med för krimskrams? Ryggan och logitechmusen (brandad med RPG) verkar alltid vara bundlat(?), men någonstans nämndes ett headset, har någon fått ett sådant?

Schysst att Crysis går att köra på medium. Trist att Vista alltid laggar. Med en ny dator skulle man helst sluppit gå tillbaka till Xp.

Permalänk
Medlem

är det någon som har testat att köra fjärrskrivbord från G50V med xp mot en windows 2003 server eller annat?

När jag gör det går det oerhört segt!!

I Vista fungerar det utan problem också från andra burkar jag har i samma nätverk med xp fungerar det också bra.

Fattar inte var för det inte funkar med G50V och xp... SUCK

//Micke

Visa signatur

ASUS G50V - Intel P8400@2.8Ghz - 4GB DDR II SDRAM 800 MHz - 15.4" WXGA+ 1440x900 - Nvidia GF9700GT 512MB DDR3 - 160GB 7200 rpm - 320GB 5400rpm

Permalänk
Medlem

Hejsan, jag har läst inäggen som folk skrivit och är riktigt sugen att köpa G50V AS019K. Men jag vet inte riktigt hur jag ska göra för jag har även hittat MSI GT735 med ett ATI Radeon Mobility HD 3850, och det känns som att det grafikkortet är bättre än 9700M GT. Eller vad säger ni andra kunniga?

http://global.msi.eu/index.php?func=proddesc&prod_no=1517&mai...

Hittade den även på Webhallen för vad som verkar vara ett rimligt pris. http://www.webhallen.com/prod.php?id=89868

Vad tycker ni?

Permalänk
Medlem

En okunnig frågar: Har fått för mig att det ska vara något problem med att ha XP på sin G50. Är det så? Vad ska probemet vara?

Visa signatur

Alienware X51 R2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av konsum
Hejsan, jag har läst inäggen som folk skrivit och är riktigt sugen att köpa G50V AS019K. Men jag vet inte riktigt hur jag ska göra för jag har även hittat MSI GT735 med ett ATI Radeon Mobility HD 3850, och det känns som att det grafikkortet är bättre än 9700M GT. Eller vad säger ni andra kunniga?
/snip/
Vad tycker ni?

I mina ögon verkar den inte vara i klass med G50:n och den kostar lika mycket. Ex. har grafikkortet i Notebookreview (trots imponerande spec) lägre jämförelsetal i 3DMark06 än 9700.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sfärisk
En okunnig frågar: Har fått för mig att det ska vara något problem med att ha XP på sin G50. Är det så? Vad ska probemet vara?

Det jag har läst är att man får söka efter en del drivrutiner själv om man kör Xp. Asus levererar för och med Vista. Det gäller väl bl.a. webbkameran och lite annat smått och gott. Men annars vet jag inte om det är några speciella problem med just Xp(?)

Det finns en del återkommande problem man läser om med G50 (bortsett från det vanliga gnället om fläktar och annat som gäller alla nya datorer), dit hör bla nätverksproblem (WiFi &BT), ljudkortet och tangentbordsproblemet som nämns ovan. Men jag har tror inte jag har sett det knutet till Xp eller Vista.