Permalänk

Zepto Anthea A15

Funderar på att införskaffa en sådan, kollade först på deras dyrare modeller men tyckte att det var overkill med ett 9600GT då jag knappt spelar. Jag är mycket väl medveten om att det går att få en bättre dator för pengarna, då jag tidigare haft en Zepto dator vet jag att det är en kvalitetsdator jag får. Utseendet spelar även det en stor roll, jag gillar Zeptos stilrena design, på hemsidan står det också att det är fem dagars leverans av den här modellen.

Trots att jag är mycket inställd på att köpa datorn så skulle jag ändå uppskatta om ni ger era synpunkter, finns det möjligtvis någon här som har samma dator och kan berätta lite mer om hur den fungerar? Vilka andra alternativ finns det i samma prisklass? Zepto använder sig av UPS som leverantör och de levererar tydligen direkt hem, lämnar de det på närmaste postkontor om jag inte är hemma eller återkommer de dagen efter?

Visa signatur

ASUS P8Z68 Deluxe | i5 2500k@4,6 | Radeon 5750 | Corsair 550W | Corsair Force GT 60gb | Samsung Spinpoint 250GB | Corsair Vengeance 8gb

Permalänk
Medlem

Angav att UPS skulle leverera till jobbet då jag inte är hemma på dagarna, det var inga problem.

Håller på och installerar Windows XP på en Zepto Anthea A15 nu och allt verkar funka bra, det enda jag får hjärnblödning av är 2 enheter som jag inte kan hitta drivrutiner till. I enhetshanteraren står det:

(!) Audio Device on High Definition Audio Bus
(!) Okänd enhet

Har letat runt som en dåre, googlat och haft mig flera kvällar nu och det jag kommit fram till är att de verkar hänga ihop på nåt sätt. Det verkar inte heller ha nåt med ljudkortet att göra vilket jag trodde först, (ljudet funkar fint, men först efter att jag hade laddat ner nyaste drivrutinerna till Realtek-ljudkortet från http://www.realtek.com.tw/downloads/downloadsCheck.aspx?Langi...), snarare kan det va nåt modem-relaterat... det är dock lite märkligt då jag är ganska övertygad om att datorn inte har något modem!?

Vore tacksam för alla tips/idéer som kan leda mig framåt angående problemet med de två enheterna ovan! Någon mer borde ha köpt en Anthea A15 utan OS...

Visa signatur

Desktop: MSI K8N NEO2 Platinum-54G | AMD64 Winchester 3000+ "CnQ" | Corsair Value S. PC3200 1024MB | Radeon X800 XT 256 | Nexus 4090 400W | WD Raptor 36GB + WD Caviar SE WD2000JD (200GB)
Laptop: Asus Zenbook U500VZ (CN046H) | Intel i7 3612QM | 8GB DDR3-1600 | NVIDIA GeForce GT 650M 2048 MB | 256 GB SSD (2 x 128 GB SSD - RAID 0)