Hej.
Eftersom min gamla zepto Znote 3415W var alldeles för högljudd har jag ju sålt denna och hade tänkt köpa mig något liknande fast tyst. Datorn från zepto var perfekt till allt och uppfyllde alla mina krav, förutom att den inte var så tyst. Har hört att zeptos andra datorer också har detta problemet, vilket gör att köp därifrån utesluts, tyvärr då jag var nöjd med datorn i övrigt.
Budget (kr): 10 000 +- 1000
Hur snart behöver du datorn?: Så snart som möjligt, men det finns ingen speciell tidsram. Att vänta i flera månader är dock inte aktuellt.
Användandet av datorn
-Kontorsarbete/surfande: Ja
-Bildredigering: nja, (möjligtvis photoshop)
-Videoredigering: Nej
-Musikproduktion: Möjligt.
-Annat: Spela endel spel såsom cs,wow,fear. Även se på film och lyssna på musik.
Typ av spel kommer att spelas?: Vill att datorn klarar av att spela så krävande spel som det är möjligt. Då det kommer vara ganska blandade krävande spel.
Ska operativsystem ingå?: Ja
Kommer du att bygga datorn själv?: Nej
Är överklockning aktuellt?: Nej
Är du villig att betala extra för att få en riktigt tyst dator?: JA (!!) Vill helst ha en knäpptyst dator. Det är det största önskemålet. Finner jag en dator som uppfyller alla andra krav så köper jag den inte, om den inte är TYST.
Andra speciella krav/önskemål: Att den inte är förstor, vill gärna ha en smidigt dator som är liten och inte väger för mycket. Tror jag skulle föredra en 15.14" skärm.
MVH
Ingen