SweClockers drop!

Grafikortsproblem, fps drops!

Permalänk
Medlem

Grafikortsproblem, fps drops!

Som rubriken lyder så har jag problem med mitt grafikkort, ett ATI Radeon Xpress 1250. Grafiken flyter inte alls när jag ska spela Counterstrike, när jag däremot sätter igång SWAT4 så flyter det hur fint som helst. Skumt!

Jag är lite osäker på om grafikkortet egentligen klarar 100fps i CS, men tycker att det inte borde vara några problem då jag klarade 100fps med ett gammalt Radeon 9600.

Så jag undrar dels om någon har någon lösning på fpsdropsen i CS och dels så vill jag veta ifall det ens borde klara 100 fps i CS?

Tack!

Permalänk
Medlem

Försäkrar mig bara om att du har rätt inställningar i cs..
fps_max 101 krävs för att du ska kunna ha 100 fps

Har ATI HD3870X2 men FPS-problem i de flesta spel.. Bitter på ATI nu, kanske är oresonligt, men from nu är det nog Nvidia som gäller för mig.
Om man kollar igenom de flesta forum så ser man att det är många som har problem med ATI:s senaste...

Visa signatur

MSI Z97-S02 || Intel Core i7, 4790K || Corsair H80 || 32 GB DDR3, 1600MHz || 1000W, BeQuiet || GeForce GTX 780Ti SLI || Taurus HAF Miditower || 1 TB SSD Samsungs 840 EVO, 2st 3TB i RAID 0

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tottus
Försäkrar mig bara om att du har rätt inställningar i cs..
fps_max 101 krävs för att du ska kunna ha 100 fps

Har ATI HD3870X2 men FPS-problem i de flesta spel.. Bitter på ATI nu, kanske är oresonligt, men from nu är det nog Nvidia som gäller för mig.
Om man kollar igenom de flesta forum så ser man att det är många som har problem med ATI:s senaste...

Beror nog mycket på att väldigt många köpt från 4000-serien. Många har gamla nVidia-drivrutiner som ruttnar i bakgrunden och gör livet surt. Det har varit lite problem med att köra gamla spel med de nya korten (en del 4870) men det är ordnat nu med uppdaterad BIOS på grafikkortet.

Vad är FPS-problem? 3870X2 var inget jättebra kort, riktigt dåligt om man kör AA/AF.

Visa signatur

System:
2500K - EVGA 780 SC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marteN_larsson
...
Vad är FPS-problem? 3870X2 var inget jättebra kort, riktigt dåligt om man kör AA/AF.

Jag har problem med FramesPerSecond, grafikkortet ger mig alltså för lite bildrutor per sekund. Vilket jag, och andra med, upplever som lagg!

Verkar skumt i vilket fall som helst. SWAT4 kan ju inte vara mindre krävande än CS!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ice-D
Jag har problem med FramesPerSecond, grafikkortet ger mig alltså för lite bildrutor per sekund. Vilket jag, och andra med, upplever som lagg!

Verkar skumt i vilket fall som helst. SWAT4 kan ju inte vara mindre krävande än CS!

Han menade inte vad fps betyder utan snarare vad är fps problem för er , EN kort drop eller "23" fps hela tiden ?

Visa signatur

Meshilicious, Amd 9950X3D, Asus X870E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX5090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9 , Samsung 49" G9 Oled

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Palme_570
Han menade inte vad fps betyder utan snarare vad är fps problem för er , EN kort drop eller "23" fps hela tiden ?

Jasså? Det var ett konstigt sätt att uttrycka sig på, stod ju "Vad är FPS-problem?" Går ju inte att tolka på annat sätt. Nog om det.

Mitt problem består i att fpsen går upp och ner hela tiden; 100, 67, 34, 45, 65, 33, 100 osv.

Permalänk
Medlem

Är datorn ny formaterad ?

Visa signatur

Meshilicious, Amd 9950X3D, Asus X870E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX5090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9 , Samsung 49" G9 Oled