låsa datorn till en hemsida

Permalänk
Medlem

låsa datorn till en hemsida

det ska spelas en större inomhus fotbolls cup där jag är med och hjälper till lite med ett program som heter cumap, med de programmet kan jag skapa en hemsida till cupen så att dom kan anmäla sig via hemsidan osv. undercupens spel så kan man köra rullande listor på tv skärmar med hjälp av programmet samt att den kan uppdatera på hemsidan om resultat och sånt.

då till min fråga, jag vill på nåt sätt kunna låsa en dator till just denna hemsida så att ingen annan klåfingrig person kmr och ställer sig framför datorn och stänger ner hemsidan och går in på andra hemsidor. därför vill jag låsa datorn till den sidan. hur gör jag det?? jag kör Win Xp på den, men jag kan ändra till Linux om det är så bara det funkar med Wlan på datorn då jag inte har nån nätverks kabel som kan ligga över korridoren som folk går och snubblar på.

Visa signatur

https://hackernet.se - Wiki med inriktning open source och nätverk.

Permalänk
Medlem

Det går och lösa genom att inaktivera DNS eller liknande. Vet dock inte exakt hur du skulle göra.

En "ful" enkel lösning är att du ta bort möjlighet till adress fällt i firefox och kör helskärm (tryck på f11). Sedan tar du bara bort tangentbordet.
Då är det bara möjligt att surfa på en sida.

Permalänk
Medlem

Som Meto sa inaktivera DNS å sett ip adressen till sidan som startsida i webläsaren. Borde la funka.

Permalänk
Inaktiv

redirecta alla sidor till den sidan

Permalänk

kör webläsaren i kioskmode

Visa signatur

If it ain't broken: tweak it...
folding@home

Permalänk
Medlem

sjysst:D jag fick det att funka i Ie7:P man skriver i kör iexplore -k sida

sen tar du bort sida och skriver www.sweclockers.com ex iexplore -k www.sweclockers.com så startar den up sweclockers hemsida i fullscreen och det går inte att få ner hur man än gör:P

Visa signatur

https://hackernet.se - Wiki med inriktning open source och nätverk.

Permalänk
Medlem

Sparc0 iaf för mig lyckades alt + f4 få ner IE utan minsta problem, samma med ctrl + alt +del. Så visst går det att få ner skiten. hehe

Permalänk
Medlem

jo de vet jag me:P testa också de sedan. men jag ska inte ha något tangetbord inkopplat endast en mus så GL HF att få ner IE7 då:P

Visa signatur

https://hackernet.se - Wiki med inriktning open source och nätverk.

Permalänk
Medlem

Hehe ja då blev det en annan sak.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sparc0
jo de vet jag me:P testa också de sedan. men jag ska inte ha något tangetbord inkopplat endast en mus så GL HF att få ner IE7 då:P

Högerklick på taskbar och välj "task manager"

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk

Se till så att du inte har installerat nåt plugin till IE som kan åsidosätta kiosk-mode.

Till exempel upptäckte jag att Excel hade lagt till högerklicks-alternativet "Export to Excel" som inaktiverade kiosk-mode och visade hela härligheten (dvs skrivbordet). Därifrån kan man starta On-screen-keyboard från startmenyn och surfa som man vill.

Långsökt? Javisst! Men ett riktigt starkt porrsug kan få en man att ta omvägar för att nå sitt mål...