vilka butiker i sthlm bygger och felsöker datorer?

Permalänk
Medlem

vilka butiker i sthlm bygger och felsöker datorer?

nåt är fel med min dator som startar om sig själv och stänger av sig själv var 10:e sekund.

jag byggde den sj å vill nu att något företag dels bygger om datorn och sedan gör nån felsökning på crapfesten för att fastställa vad som felar.

Finns det några sådana butiker i Stockholm som gör det och inte kostar sjukt mycket? Vil ju inte heller att det tar en evighet för dem att utföra detta (som el-giganten)

Permalänk
Avstängd

Har du testat och ominstallera operativsystemet?

Visa signatur

[Antec 300] E8400 ,2gb CorsairXMS2 EPP, ASUS P5Q PRO , ATI 4850 512mb , WD640GB HDD , Cooler Master Real Power 520w Mod Os: Windows Pro & Unbuntu 9.04

Permalänk
Medlem

har testat vista och xp. hårdvaruproblemet kvarstår emellertid hela tiden.

lika bra att låta proffsen få felsöka och bygga om skitet. men ja känner inte till några bra såna ställen i sthlm

Permalänk
Medlem

Överbelastat nätagg?

Det fanns en butik som hette Dataknuten förut... de var rätt billiga och hade både butik och "verkstadsdel".

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

har en 520W corsair som bör klara av systemet känns det som. den ska ju tex klra av sli och crossfire men ja har bara ett graffe

Permalänk
Medlem

http://www.dataknuten.se/kontakt/

De verkar finnas kvar dock vet jag inte om de fortfarande har kvar meckdelen.

Prova med något annat nätagg ifall det är den som är pajj, ev någon annan hårddisk om du har i närheten.

Att felsöka själv är inte så svårt det svåra är att få tag i andra delar att testa med, hör med någon kompis eller så om du kan få låna lite delar att testa med.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

problemet är att de flesta av mina kompisar har en enda dator och bor en bit bort. tror inte de är så heta på att låna ut en del, inte ha datoraccess på en dag till de får tebax delen