Muskampen 2025: Segraren korad!

Spelmus med många knappar? (gärna för tummen)

Permalänk

Spelmus med många knappar? (gärna för tummen)

Hejhopp!
Dreglade nyss över Oscar Laser Gaming Mouse XL-755K men fick höra att den inte kommer förän i januari. Finns det några andra bra alternativ med många knappar? Letar en mus som man kan mappa upp fler knappar än standard 7 (vänster, höger, mitten, mushjul upp, mushjul ned, tumknapp1, tumknapp2)...

Någon som har rekommendationer? Kör en MS sidewinder nu.

Permalänk

razers möss har rätt många knappar, logitechs har oxå rätt många knappar.

Med andra ord: dom flesta ledande gamingmöss har många knappar. Hitta någon med en form du gillar.

Om du inte haft chansen att prova olika möss så brukar det fungera med:
Styr du musen med fingrarna och väldigt lite av handen=Små möss
Hela handflatan mot musen=stora möss.

Bästa små mössen är helt klart razer krait, copperhead eller diamondback 3g

Bästa stora är logitech g5, razer deathadder, razer lachesis eller microsoft intellimouse explorer 4.0/3.0

Permalänk
Medlem

razer deathadder

Permalänk

Ah, är mest ute efter antalet knappar alltså. Spelar mest mmorpg och vill då ha möjlighet att binda saker till musen så jag slipper sköta allt via tangentbordet - blir så mycket att göra för vänsterhanden annars.

Här är en bild på 755-K: http://tinyurl.com/3kjgp6 så förstår ni kanske vad jag menar. Den har en tumknapp i mitten och cirkeln runt den knappen är fyra extra knappar, fram, bak, upp och ner - totalt fem knappar för tummen.

Permalänk
Medlem

kolla på maxfps dom har en mus som är speciellt designad för wow, ser ganska häftig ut.

Visa signatur

[Asrock Z77 Extreme4] [Intel Core i5 3570k @ stock] [Powercolor Radeon 6850 @ Stock]
[8GB Corsair Ballistix @ 1866MHZ] [OCZ Agility 3 60GB] [1TB + 320GB HDD 7200RPM]
[In-Win Dragon Rider Chassi] [Fractal Design PSU 500W]

Permalänk

Vill du ha många knappar, finns det bara en mus.. Den är ful, den är cool, den är snygg, den är fan inte klok.

Det är Saitek Cyborg Mouse / 11 knappar varav 10 programbara.

https://www.inet.se/datortillbehoer/moess/saitek-cyborg-mouse...

Visa signatur

| 24" BenQ | GTX 260 Core 216 | Q9550 @ 3.6GHz | Asus PQ5-E | |500Gb SpinPoint + 3 x 1000Gb WD | 4096MB DDR2 | Antec P182 | Freezer eXtreme - 5 x Schyte Slipstream 800 rpm | Asus Zonar DX - Sennheiser 555 - Antec Lansing | Salitek 2 - Razer Deathadder - Qpad EC-R - Logitech Chilstream | ¤ Powered by Corsair ¤

Permalänk
Medlem

http://www.steelseries.com/teaser_heaven/add_to_basket/wow

Sån har jag beställt, perfekt för MMORPG

7 st tum knappar om jag inte ser fel.

Edit: 15 st knappar totalt

Permalänk
Medlem

Jag kan varmt rekommendera en Razer Copperhead.. Har två själv och har även kört en Diamondback sedan innan.
Varför?
Helt enkelt för att formen ligger som gjutet i min hand (har rätt små händer) till skillnad från ex. MX 500, MX 700 och en del andra möss jag provat genom åren (gisses, får man säga så när man bara är 20? ).
Krait har jag hört ska vara lite lågbudget.. Kanske bara ett rykte, kanske finns det grund, vad vet jag.

Rekommenderar absolut att du går till en fysisk butik och klämmer och känner på dem, det viktigaste med musen är inte vilken färg den blinkar i eller att den har 802 olika knappar och funktioner, det är att den ligger bra i handen, i alla fall i min värld

Permalänk
Medlem

copperhead har jag och den är galet skön men det finns ju/kommer en mus som är typ designad för wow, och den hade många tumknappar. typ 5-6 stycken, vet bara inte vad den heter men det stod om det på sweclockers väldigt nyss

Permalänk

http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=1216

8 knappar

4 på sidorna, 2 under scrollen, 2 standard knapparna och scroll

Visa signatur

[ASUS P9X79] [Corsair RM850i] [Corsair 32GB DDR3 1600mhz] [i7 3930K] [Noctua NH-D14] [Gainward GTX 1080 "GLH" Golden Sample 8GB GDDR5X][Sandisk 256GB][Fractal Design Define S]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie
copperhead har jag och den är galet skön men det finns ju/kommer en mus som är typ designad för wow, och den hade många tumknappar. typ 5-6 stycken, vet bara inte vad den heter men det stod om det på sweclockers väldigt nyss

Tror det var den jag länkade 2 inlägg ovan ditt

Angånde komfort som många snackar om så är det väldigt mycket en smak sak.
Personligen tycker jag MX518 är den överlägset skönaste musen, har testat nästan alla möss på marknaden idag på gamer nivå(alltså inte varenda lite laptop mus o 50 kr mus utan dom som klassas som gamer möss, G5, Diamondback, ikari osv.).