Bildtexter skrivs väl ändå under bilder, inte över?

Permalänk
Testpilot

Bildtexter skrivs väl ändå under bilder, inte över?

Hej, läste recensionen av Ikonik Zaria A20 SIM och upptäckte att ni fortfarande envisas med att skriva bildtexterna över bilderna precis som jag upptäckte i recensionen av Zegamax Unicorn och påpekade det i kommentarerna till den. Såg även precis nu när jag skulle skriva den här tråden att samma sak hänt igen på recensionen av Antec Twelve Hundred.

Är jag ensam om att tycka att det är jobbigt att läsa när texten kommer innan bilden? bildtexten ska väl ändå vara en förklarande text som kommer efter bilden? i alla tidningar och övriga recensioner är det iallafall på det viset.

Visst kan det tänkas vara en småsak men jag tycker det ger ett lite oseriöst intryck.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Geeks
SweClockers

Hej hunden,

Från och med nu kommer vi alltid att skriva under bilden.

Hälsningar,
Andreas

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Testpilot

Tack så mycket, jättetrevligt med så snabb respons

För att förtydliga lite så menade jag inte alls att vara gnällig, ni gör ett jättebra jobb men det var bara en liten sak som förstörde helhetsintrycket.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Tack så mycket, jättetrevligt med så snabb respons

För att förtydliga lite så menade jag inte alls att vara gnällig, ni gör ett jättebra jobb men det var bara en liten sak som förstörde helhetsintrycket.

Fast det kan vara jobbigt att bildtexten är under, då kollar man på bilden, scrollar ner, läser texten och sen måste man scrolla upp igen och kolla på bilden en gång till för att se om bildtexten stämmer. Fast jag håller ändå med, texten ska vara under.

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Jäklar, riktigt snabb respons desutom med sådant grymt svar. En eloge till Andreas och SweC.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"