Varning för Gamecom!! Multimediashopen tillbaka!

Permalänk

Ingen F-skattesedel? Seriöst företag.
Markosgames, har du näringsförbud?

Visa signatur

WS: GA-P35-DS3L, E7400 @ 3,36GHz, 4x2GB PC-8500, 9800GT 512MB GDDR3, OCZ SSD 30GB, 1TB SATAII
FS: Point of View ION 330, 2x1GB PC-6400, Adaptec RAID 2405, 12TB SATAII
FTP: D201GLY2, 1GB PC-5400, 4GB CF, 500GB SATA

Permalänk
Medlem

Du har alltså fuskat med skatten.. Bara det jag ville veta, för momsregistrera sig kan vem som helst göra t.om. DU! Att du är momsregistrerad säger inte ett skvatt, det betyder nada, zero, nothing.

Så om du nu inte pröjsar skatten & avgifter så får dina kunder pröjsa det, inte illa jag riktigt känner hur förtroendet för dig sköljer genom mig...

Citat:

Den som bedriver verksamhet som medför skyldighet att betala moms eller som har rätt till avdrag för ingående moms måste registrera sig till moms hos Skatteverket.

http://www.skatteverket.se/funktioner/ordforklaringar/ordfork...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

Alla som handlar av markosgames begår alltså i praktiken skattebrott?

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Alla som handlar av markosgames begår alltså i praktiken skattebrott?

T.o.m Kungen?

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem

lol

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Markosgames
Nu e du mer än skruvad grabben.

Varför tror du att jag har skulder? inte för att jag bett om dem iallafall.
Anledning till att jag inte har någon F-skattesedel är för pga Multimediashopen och Gamecom. jag tabbade mig och det visste du redan.

Verkar som många har en repa mellan axlarna.

Varför sade du att du innehar F-skattesedel då?
Eller visste du inte förut, att du tabbat dig med ms och gc?

"Slog du en knut på dig själv nu?"
"Slog du sönder ditt tangentbord?"
"Har du en repa mellan axlarna?"

När man "går vidare" som du skrev tidigare(därav citationstecknena. Vet du vad det är?) är det då man ska börja vara allmänt dryg och börja att ifrågasätta andra människors kompetens?

Permalänk
Avstängd

Vet ni vad. Nu har ni tagit första priset som ett gäng nötter. Innan ni skriver av er här så tycker jag att ni skall läsa noggrant vad momsrergistrering menas. Mer behöver jag inte säga till er.

Jag skall nog ta mig efter vad en kund sa till mig idag. Att det är dumt att svara på en dum fråga. Han har så rätt.

Givetvis så återkommer jag vad det gäller garantiärenden. Vad det gäller era inlägg så ödslar ni bara massa tid. jag kommer aldrig att lägga ner Marko´s Games hur mycket ni än försöker.

Spendera eran tid på något annat grabbar för mig kommer ni aldrig bli av med

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rosensparven
Markosgames, har du näringsförbud?

Visa signatur

WS: GA-P35-DS3L, E7400 @ 3,36GHz, 4x2GB PC-8500, 9800GT 512MB GDDR3, OCZ SSD 30GB, 1TB SATAII
FS: Point of View ION 330, 2x1GB PC-6400, Adaptec RAID 2405, 12TB SATAII
FTP: D201GLY2, 1GB PC-5400, 4GB CF, 500GB SATA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Markosgames
Vet ni vad. Nu har ni tagit första priset som ett gäng nötter. Innan ni skriver av er här så tycker jag att ni skall läsa noggrant vad momsrergistrering menas. Mer behöver jag inte säga till er.

Jag skall nog ta mig efter vad en kund sa till mig idag. Att det är dumt att svara på en dum fråga. Han har så rätt.

Givetvis så återkommer jag vad det gäller garantiärenden. Vad det gäller era inlägg så ödslar ni bara massa tid. jag kommer aldrig att lägga ner Marko´s Games hur mycket ni än försöker.

Spendera eran tid på något annat grabbar för mig kommer ni aldrig bli av med

Nöt kan du själv vara hönshjärna.

Citat:

Momsregistrering

Om du bedriver en momspliktig verksamhet, så måste du vara momsregistrerad.

Du blir momsregistrerad genom att fylla i en blankett som heter Skatte- och avgiftsanmälan som du hittar på skatteverkets hemsida. Du kan också gå in på www.foretagsregistrering.se och registrera dig för moms där.

När din momsregistrering är klar, får du ett momsregistreringsnummer som du ska uppge på dina fakturor och ett VAT-nummer, som du ska använda vid handel inom EU.

http://www.moms-info.se/momsregistrering.html

Att lägga ner Markosgames blir inte så svårt förmodligen klarar du det själv, lika lätt som dom 2 andra butikerna du kört i botten.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

Fast nu blir jag också förvirrad.. firman är ju redan momsregistrerad och det finns väl inget krav på F-skatt för att bedriva verksamhet som består av försäljning av varor till privatpersoner?

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Avstängd

Superboss vartenda ord som du nu skriver stämmer

Om jag skall börja fakturera privat personer och företag så måste jag inneha F-skattesedel. Säljer man en produkt som tjänsten ingår i så räcker det med att företaget är registrerat för moms.

Men vill också säga att man inte bara kan påbörja försäljning utan att man får sitt vat nummer. lika där så är det helt olagligt.

Mitt vat number är SE781228465601

Permalänk
Medlem

F-skattesedeln är viktig på så sätt att den visar att man sköter sina skatter samt avgifter, vilket momsregistreringen inte säger något om.

Sen erbjuder du utkörning mot betalning vilket måste betecknas som tjänst.

Citat:

Marko´s Games Delivery Service:
Vi kör ut din order samt installerar och konfigurerar efter dina behov. Detta är ett säkert och tryggt frakt alternativ som är helt kostnadsfritt. Detta gäller endast konsoler. Vid frakt av tillbehör så debiteras du 50,- för utkörning.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Avstängd

skruvis

Du får nog ta reda på lite mer innan du skriver av dig. Ring skatteverket så får du svaret.

Permalänk

Ja men avsaknaden av F-skatt implicerar inte att man begår skattebrott. Marchello kan ju inte få F-skatt på grund av omständigheter som redan diskuterats och klargjorts i tråden. Jag säger inte att Marchello faktiskt betalar sina egenavgifter, det har jag ingen aning om, men att han saknar F-skatt är inget bevis för motsatsen.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

Nej jag vet superboss men pga. ett dumt svar så fick han själv ett dumt tillbaka.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

Markosgames, om du nu hade den koll på saker och ting som du anser dig ha så skulle du vetat att en TJÄNST är en PRODUKT.

En PRODUKT kan både vara en VARA eller en TJÄNST.

Återigen, har du näringsförbud? Du verkar ju inte vilja svara.

Visa signatur

WS: GA-P35-DS3L, E7400 @ 3,36GHz, 4x2GB PC-8500, 9800GT 512MB GDDR3, OCZ SSD 30GB, 1TB SATAII
FS: Point of View ION 330, 2x1GB PC-6400, Adaptec RAID 2405, 12TB SATAII
FTP: D201GLY2, 1GB PC-5400, 4GB CF, 500GB SATA

Permalänk

Han har inte näringsförbud. Det har diskuterats tidigare i tråden och har även verifierats av andra här på forumet.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Avstängd

Det stämmer som du säger. Men när jag frågade vad jag fick sälja så svarade dem att jag får sälja en produkt (som man kan ta på) och inga tjänster.

Grabbar, gubbar och pojkar kan vi gräva ner stridsyxan någon gång i denna tråden. Jag tror att många av oss skulle må så mycket bättre. Jag vet att jag sagt en del mot er. men jag kan inte tåla hur mycket somhelst.

Visst jag har mig själv att skylla. För detta hade aldrig hänt om inte jag hade klantat till det.

Vad det gäller mitt förflutna så har ni fått svaret på det och vad det gäller framtiden så har jag 100% ögonkoll här i sweclockers.

så jag ber er hemskt mycket om ursäkt för det jag sagt till:
Superboss
Skruvis
Oddname och alla andra forumiter.

Jag hoppas på att ni godtar min ursäkt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Markosgames
Det stämmer som du säger. Men när jag frågade vad jag fick sälja så svarade dem att jag får sälja en produkt (som man kan ta på) och inga tjänster.

Då svarade "dem" fel.
En produkt kan som sagt både vara en vara och en tjänst, någonting som ett företag PRODUCERAR.
VARA = PRODUKT
TJÄNST = PRODUKT

Tack för svar superboss!

Visa signatur

WS: GA-P35-DS3L, E7400 @ 3,36GHz, 4x2GB PC-8500, 9800GT 512MB GDDR3, OCZ SSD 30GB, 1TB SATAII
FS: Point of View ION 330, 2x1GB PC-6400, Adaptec RAID 2405, 12TB SATAII
FTP: D201GLY2, 1GB PC-5400, 4GB CF, 500GB SATA

Permalänk
Medlem

1: Om man nu inte gillar företaget/personen ifråga, låt då bli & handla.
2: Många självutnämda experter här på företagsekonomi ser ja.
3: Med den pajkastning som pågår förstår jag inte hur tråden kan vara öppen.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Avstängd

Okej du har säkert rätt där

Men för säkerhetens skull så håller jag mig till att sälja en vara man kan ta i. Som en Xbox eller ett D2pro chip till Wii

1 tabbe = så kan jag lika gärna gå och dränka mig själv.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tellus82
1: Om man nu inte gillar företaget/personen ifråga, låt då bli & handla.
2: Många självutnämda experter här på företagsekonomi ser ja.
3: Med den pajkastning som pågår förstår jag inte hur tråden kan vara öppen.

Alla gillar flamebait

EDIT: stavar inte bara fel, utan skriver helt fel ord

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

hoppas att polisen tar honom och att han sen sedan i rättegång får ett saftigt straff.

Om han dömes skyldig till brott

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sparvone
hoppas att polisen tar honom och att han sen sedan i rättegång får ett saftigt straff.

Om han dömes skyldig till brott

?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sparvone
hoppas att polisen tar honom och att han sen sedan i rättegång får ett saftigt straff.

Om han dömes skyldig till brott

Vad ska polisen ta honom för o vilket brott har han begått ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Jag hoppas på att ni godtar min ursäkt

Japp.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Inte tyat läsa igenom hela tråden här men jag tycker det känns lite som om ni turas om att sparka hunden i arslet nu.

Finns det ingen som kan ge en andra chans?

Personligen tycker jag alla är värda en andra chans (bortsett från mördare våldtäcktsmän samt pedofiler bara för att nämna det då pajkastningen verkar vara i full gång)

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk

Det är ju inte en andra chans, det tycker jag också man bör ha rätt till. Men nu handlar det ju om en TREDJE chans, efter att ha kört två företag i botten så försöker han nu med ett tredje företag som enligt många verkar gå i samma riktning som de tidigare. Visst, det kan vara så att allt som killen säger stämmer och han är mest ett offer för "olyckliga omständigheter", men då flera olika källor oberoende av varandra anklagar honom för lurendrejeri och hot så kan man ju ana att allt inte står rätt till.

Visa signatur

WS: GA-P35-DS3L, E7400 @ 3,36GHz, 4x2GB PC-8500, 9800GT 512MB GDDR3, OCZ SSD 30GB, 1TB SATAII
FS: Point of View ION 330, 2x1GB PC-6400, Adaptec RAID 2405, 12TB SATAII
FTP: D201GLY2, 1GB PC-5400, 4GB CF, 500GB SATA

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Markosgames
Det stämmer som du säger. Men när jag frågade vad jag fick sälja så svarade dem att jag får sälja en produkt (som man kan ta på) och inga tjänster.

Grabbar, gubbar och pojkar kan vi gräva ner stridsyxan någon gång i denna tråden. Jag tror att många av oss skulle må så mycket bättre. Jag vet att jag sagt en del mot er. men jag kan inte tåla hur mycket somhelst.

Visst jag har mig själv att skylla. För detta hade aldrig hänt om inte jag hade klantat till det.

Vad det gäller mitt förflutna så har ni fått svaret på det och vad det gäller framtiden så har jag 100% ögonkoll här i sweclockers.

så jag ber er hemskt mycket om ursäkt för det jag sagt till:
Superboss
Skruvis
Oddname och alla andra forumiter.

Jag hoppas på att ni godtar min ursäkt

Jag är inte sämre än att jag också kan be om ursäkt för olämpliga formuleringar etc. Som jag tidigare sagt är det här inget personligt, jag känner inte dig, men efter att ha blivit blåst på olika sätt tidigare (av andra aktörer) brinner jag extra starkt för ämnet vilket ibland kan resultera i tråkigheter. Jag hoppas verkligen att du gör rätt för dig den här gången om inte annat än för att slå hål på de "fördomar" folk kan tänkas ha mot en person med din bakgrund.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

Haha, den här tråden levererar verkligen

Visa signatur

Workstation: ASRock Z87 Killer | 4770k@4.2GHz | AMD 7970 x2 CF@1050GHz | 16GB DDR3 @ 1600MHz/CL9 | Corsair HX850 |
Enthoo Primo | D5&Photon 170 | 420+360 Rad 60mm | EK CSQ CPU+GPU+GPU vattenblock
ESXi Server: ASUS P9X79 Deluxe | 3930k | 32GB DDR3 @ 2400MHz/CL10
Audio: M-Stage HPA-2 USB | NAD D3020 | Ultrasone Pro 900 | Hifiman HE-400 | Fostex TH-X00