SweClockers drop!

Program överskrider varandra.

Permalänk

Program överskrider varandra.

Tjena Sweclockers. Inte 100% säker på att jag skriver i rätt forumsdel men min tråd passar delvis hit. Nu till problemet.

Jag har Windows vista 64bitars operativ system och det håller på att krångla med vissa program som ska startas av administratör.

Lite mer in på problemet. Jag startar Warcraft 3(Spel) men måste starta det som administratör för att kunna komma in på internet. Men då så överskrider Wc3 Razor Deathadder programmet (Musen) Så att jag inte kan använda scroll eller de 2 extra knapparna på sidan.

Testat att stänga av Razor Deathadder och starta det som administratör, fungerade först men nu när jag testar igen så gick det inte alls.

Någon/Några som vet hur jag ska göra för att få det att fungera? Så att Deathadder överskrider Wc3 eller hur man borde göra =/

Tack på förhand //Holy

Permalänk
Hedersmedlem

Kolla om det finns en uppdatering till Razorn

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Kollat och det finns tyvärr ingen ny uppdatering.

Men jag har kommit fram till är att när jag startar något annat program som administratör så fungerar det helt enkelt inte. Mouse 3, 4 och 5 (dom 2 brevid musen) Slutar att fungera..

Någon som vet om det går att fixa? ;P

Permalänk
Medlem

Du ska ju inte behöva starta ett program som administratör för att internet ska fungera? De gör jag aldrig och fungerar utmärkt för mig. Kolla så ingen brandvägg blockerar Wc3.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Det är en kvarleva från gammalt, det är lättare att skriva program för admin än att skriva för användare, så vissa program kräver full tillgång för att fungera, tyvärr.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk

Kollat så att ingen branddvägg är i vägen.
Kan starta Wc3 utan administratör med som sagt, kan inte connecta till B.net då.
Får ett errormeddelande att det inte gick att skriva till Hd'n.

Fortfarande inte hittat någon lösning på problemet.

Permalänk
Medlem

Kör inte Vista själv men det låter som samma problem man får i XP/2k när man utnyttjar sessioner i andra konton än det man är inloggad på.

Om Administratör har en profil så lagras även musinställningar för denna profil unikt för detta konto.

Om de inte ändrat detta helt i Vista måst du alltså göra inställningarna för musen som du vill att spelet skall ha, även i Administratörs profilen.

Men som nänmts tidigare skall du inte behöva köra som Administratör.
Troligen så är spelet eller vissa spelrelaterade filer installerade på ett ställe på hårddisken som inte tillåter den typ av ändringar/åtkomst som ditt spel vill ha.

Om ex spelet är installerade i "Program Files" mappen Kanske går bättre om du installerar det i din hemmkattalgog/mina dokument eller på en annan partition.

Permalänk

Ska testa installera om spelet i en annan map när jag kommer hem.

Hoppas att det fungerar.