Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Björn Endre
Det är självklart väldigt svårt att jämföra. Tack för länkarna! Att E7200 var så strömsnål visste jag faktiskt inte. Så man lär sig något varje dag. Men återigen, jag sa inte att Intel saknar strömsnåla processorer utan att utbudet just nu (och med den fart som nya processorer släpps kommer det kanske ändras) är något bättre hos AMd än hos Intel.

Att AMD's 780G-moderkort har högre strömförbrukning vid full last än t ex G45 är inte konstigt då till exempel grafikkretsen är så pass snabbare. Så det är definitivt väldigt svårt att jämföra hela system rakt över och lista ut vad exakt en av komponenterna har för påverkan.

Du har helt rätt - GeForce 9300 ser väldigt smarrigt ut! Måste säga att utvecklingen inom integrerad grafik sker i stormsteg nu. Det var inte länge sedan jag testade integrerade grafikkretsar och geForce 8200 var det bästa Nvidia hade.

Ska bli intressant att se ett test från er (sweclockers) sida på nästa generations inbyggda grafikkretsar. Intel borde ju snart komma med något till i7 serien. Och AMD med kretsar till nya Phenom (deneb) med AM3 och ddr3. Nån gång till tidig vår kan man ju hoppas på

Edit. Kommer intels nya serie enbart komma med grafik inbyggd i processorn eller kommer det finnas möjlighet för exempelvis nvida att tillverka grafikdelar för moderkorten?

Visa signatur

E2140 1600@2666, 2 GB Corsari 800MHz 2 GB Kingston 667 MHz, MSI P35 NEO-F, 8800 GTS 320 Mb, 74GB Raptor, 500 Gb samsung, 250 GB Maxtor

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför alla envisas med att ha kvar den gamla stora fula IDE porten.. väck med den och spara en massa plats till annat!

Permalänk
Medlem

Jag har Jetway NC62K, Nvidia varianten (MCP78S) av AM2-kort från Jetway och jag får nog säga att det är ett bättre kort än detta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StrydeR
Förstår inte varför alla envisas med att ha kvar den gamla stora fula IDE porten.. väck med den och spara en massa plats till annat!

Den är bra att ha till en DiskOnModule för att spara på sata-portarna.

Dessa finns iofs också.

Visa signatur

| Z790 Formula | 14900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00 | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck | Simagic Alpha U |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StrydeR

Personligen gillar jag att det finns åtminstone en ide port på moderkorten. De är bra till optiska enheter så man slipper slösa på sata-portarna.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thompson
Personligen gillar jag att det finns åtminstone en ide port på moderkorten. De är bra till optiska enheter så man slipper slösa på sata-portarna.

det var väl inget vidare bra argument. Säg att du inte hade haft någon pata port, då hade du säkerligen fått 2-4 sata extra på köpet så att säga. En ny sata dvd-brännare är ju inte speciellt dyrt.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk

Moderkortet ser ut some en plast leksak ^^ haha