Sweclockers och webbläsaren Opera?!

Permalänk

Sweclockers och webbläsaren Opera?!

Hej,

Jag använder webbläsaren Opera och har lite problem med sweclockers.

Det vanligaste problemet är när jag försöker redigera ett inlägg, för att se ändringen måste jag radera alla kakor och logga in igen.

Ett annat problem är att senaste inlägg sällan uppdateras på frontsidan. Om jag överblickar forumet så kan det stå att Kalle skrev det senaste inlägget i den tråden 00.20 när det egentligen var Pella som skrev det senaste inlägget i tråden 00.36.

Och en sak till, när jag skrivet ett inlägg i någon tråd så måste jag ibland radera kakorna för att det ska visas öht.

Vad står på?

Är det bara jag som upplever detta?

God kväll.

Permalänk
Medlem

Använder Opera 9.62 och allt fungerar kanon, inga som helst problem, alls. Det enda "problemet" är väl att när jag backar tillbax från en tråd till huvudsidan så laddar Opera den cachade version av huvudsidan istället för att ladda om den. Inget "probelm" utan en funktion i Opera som man kan stänga av om man vill, oftast så surfar man snabbare med den på.

Visa signatur

|| Surface GO 4 ||

|| NR200P MAX, 12600K, Z690M-ITX, Arc B580 Challenger, SKC2500 500GB, Fury 16GB||

|| TerraMaster F4-424 Pro, TrueNAS ||

Permalänk
Medlem

Omständig lösning när allt som behövs är att ladda om sidan (Ctrl+R eller musklick).

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av POMAH
Använder Opera 9.62 och allt fungerar kanon, inga som helst problem, alls. Det enda "problemet" är väl att när jag backar tillbax från en tråd till huvudsidan så laddar Opera den cachade version av huvudsidan istället för att ladda om den. Inget "probelm" utan en funktion i Opera som man kan stänga av om man vill, oftast så surfar man snabbare med den på.

Enligt min erfarenhet går det inte att fixa genom en inställning, utan detta är en bug sen en rätt lång tid tillbaka. Den var fixad i några builds, men återkom.
En av anledningarna till att jag kör Fx nu igen...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel
Enligt min erfarenhet går det inte att fixa genom en inställning, utan detta är en bug sen en rätt lång tid tillbaka. Den var fixad i några builds, men återkom.
En av anledningarna till att jag kör Fx nu igen...

Återigen, det är ingen bug, Opera gör detta med menning, alltså den laddar den föregående sidan ur en catch istället för att ladda om den. Detta för att det ska gå snabbare o surfa.

För att stänga av denna "bug" så går du in på "Tools>Preferences>Advanced>History" där säter du "Disk cache = off" och "Memmory cach = off".

Så nej ingen bug utan en funktion som är tänkt att göra det lättare för oss användare.

Visa signatur

|| Surface GO 4 ||

|| NR200P MAX, 12600K, Z690M-ITX, Arc B580 Challenger, SKC2500 500GB, Fury 16GB||

|| TerraMaster F4-424 Pro, TrueNAS ||