World of Warcraft-tråden del 5

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
klev just in i Northrend med min 68 Belf DK.
Lagomt förvirrad vart man när man kom fram och alla andra som såg mig

Posta några skärmdumpar!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saftochkakor

Orc male, svart hud, vitt hår.

Angående utseendeförändringarna.

Citat:

It's no secret than World of Warcraft game files often reveal a lot about the current/future patch, and the next features that Blizzard plan to add to his game. By digging into the game files from the current WotLK build, you can find 2 hints pointing to a not yet released feature called "Paid Character Customization", and apparently you would have to pay real money (not the in-game currency) to use that feature since the button is attached to the character selection menu.

From what we know, Barbershops allow us to change the following attributes: Hair styles, Hair colors, Facial hair styles, Piercings, Facial features (confirmed for Undead, at least), Night Elf tattoos, Draenei and Tauren horn styles, Draenei tendril styles. So we are left with a few assumptions to guess what this new feature can let us do on our character: Sex change and/or optionnal character customization interface giving us access to a large panel of extra details for our character(s). What do you think?

Innebär det att man även kan byta ras på karaktären? För jag har länge velat byta min main som är en UD warrior till en Orc warrior eller tauren warrior

Permalänk

http://www.wowhead.com/?item=42992
http://www.wowhead.com/?item=42991

Bara jag som får ondskefulla tankar om oändlig aoe grinding?

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
http://www.wowhead.com/?item=42992
http://www.wowhead.com/?item=42991

Bara jag som får ondskefulla tankar om oändlig aoe grinding?

förklara gärna vad som står på sidorna där.. för oss som har sidan blockad genom arbetet

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Kanske får bli belf ändå, eller troll för att bli lite unik....

Visa signatur

i5-4670k - Asus Maximus Hero z87 - Nvidia GTX 780 - Samsung 840 pro 250Gb - Crucial Ballistix 16GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
förklara gärna vad som står på sidorna där.. för oss som har sidan blockad genom arbetet

På tal om det...

Nån som har ett bra förslag på en talentcalculator (Lich King) som inte ligger på nån av de kända gamersidorna? (wowhead, blizzard, mmo-champion osv)

Alternativt ett program att ladda hem. Livet känns inte rättvist om man inte kan planera talents på arbetstid!

Permalänk
Medlem

Skapade DK, men har inte spelat så mycket med den än, men vad ska man göra för att få talent points. Sen försökte jag på questen där man ska styra bubblan, men körde många varv inne i slottet (eller vad det var) men den räknades fortfarande inte. Kanske får kolla nogrannare på questen, var som sagt bara väldigt kort inne med dk:n. Satsar i första hand med min warrior.
Försökte skriva innan, men innan jag hann posta så kraschade sweclockers och det tog en bra stund innan den började funka igen.

Permalänk
Citat:

Det är 2 bind to account trinkets, den ena ger dig 2% mana och den andra ger dig 2% hp varje gång du dödar något, en paladin med dessa 2 borde fasen kunna aoe grinda hur länge som helst (möjligtvis mages också!)

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zosma
Skapade DK, men har inte spelat så mycket med den än, men vad ska man göra för att få talent points. Sen försökte jag på questen där man ska styra bubblan, men körde många varv inne i slottet (eller vad det var) men den räknades fortfarande inte. Kanske får kolla nogrannare på questen, var som sagt bara väldigt kort inne med dk:n. Satsar i första hand med min warrior.
Försökte skriva innan, men innan jag hann posta så kraschade sweclockers och det tog en bra stund innan den började funka igen.

Det trillar in Tp som questrewards allt eftersom man levlar.

Orben skall man åka intill "hunters mark pilarna " och trycka på nån scanfunction som finns tillgänglig i orbens actionbar.

Lycka till

Visa signatur

Dator1: Antec P182 • Intel Q9450 • 8800GTS 512 • 4*2GB 6400 DDR2 • Striker II Formula • Logitech G11

Dator 2: Define R3 • I7 2600K • GTX780 DC2 • 2*4GB RAM • Asus P8P67 • Steelseries 6Gv2 • Logitech G400s • Sennheiser G4ME PC360

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Engman78
Det trillar in Tp som questrewards allt eftersom man levlar.

Orben skall man åka intill "hunters mark pilarna " och trycka på nån scanfunction som finns tillgänglig i orbens actionbar.

Lycka till

Aha, ok, tittade inte så noga, bara styrde runt, men tänkte inte på att man kanske skulle göra nåt mer. Får titta på det mer när jag kommer hem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zosma
Aha, ok, tittade inte så noga, bara styrde runt, men tänkte inte på att man kanske skulle göra nåt mer. Får titta på det mer när jag kommer hem.

Sen så skall du låta orben föra dig ner till staden, inte köra själv. Om du flyger själv ner till staden går det inte att göra questen. Eller så var det för mig när jag gjorde den. Var tvungen att börja om. Just nu växlar jag mellan min shaman och min dk. Shamanen är lvl 71 och min dk lvl 60. Om allt går som jag vill får jag en dk main spot i guilden. Men för att få det är jag tvungen att lvla min shaman till 80 först, före jag kan möjligtvis en spot. Men om det inte går som planerat, så är det fortfarande roligt att lira enhancement i pve. Men tänkte rerolla DK för nu har jag en lite större chans även i pvp.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Detta känns lite skämmigt.. får skylla på att jag inte är påläst om wotlk.. hade i princip bara sett trailern..
Grejen är den att jag trodde faktiskt Lich king skulle typ vara som Illidan Stormrage i tbc.. får ju det intrycket av att se trailern.. att han e evil
Men han är ju typ ledaren av Death Knights

Vem är då den stora "bad guy" i wotlk?

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Avstängd

Som jag förstår det (utan läsa ett smack av historian i spelet) är att death knights bryter sig loss ifrån han och vänder sig imot han. Rätta mig om jag har fel.

Här är min human male dk. Jag körde till 60 sen orkade jag inte mer. Fortsätter levla huntern istället.

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

vad är det föresten som gör detta till en "hero klass" och vad är det för fiffigt med en hero klass?

Visa signatur

www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av crow2
vad är det föresten som gör detta till en "hero klass" och vad är det för fiffigt med en hero klass? [/QUOTE

Start vid lv55 t.ex.

Visa signatur

Dator1: Antec P182 • Intel Q9450 • 8800GTS 512 • 4*2GB 6400 DDR2 • Striker II Formula • Logitech G11

Dator 2: Define R3 • I7 2600K • GTX780 DC2 • 2*4GB RAM • Asus P8P67 • Steelseries 6Gv2 • Logitech G400s • Sennheiser G4ME PC360

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lakanman
Som jag förstår det (utan läsa ett smack av historian i spelet) är att death knights bryter sig loss ifrån han och vänder sig imot han. Rätta mig om jag har fel.

Här är min human male dk. Jag körde till 60 sen orkade jag inte mer. Fortsätter levla huntern istället.

http://www.visit.se/~lakan/sparre.jpg

5 levlar är ganska mycket vid den leveln. För vist börjar man som level 55 då man har DKn?

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk
Medlem

Har ett stort sug efter att slarva runt med två stycken fet 2H-vapen, alltså prova fury warriro med Titan Grip.

Är ute efter en talent spec. med absolut högsta möjliga PvE DPS, bryr mig inte om skadan jag tar då jag har en shaman polare med mig som healar.

Alltså, söker talent spec. med Titan Grip men absolut högsta DPS i PvE.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av redruM
Har ett stort sug efter att slarva runt med två stycken fet 2H-vapen, alltså prova fury warriro med Titan Grip.

Är ute efter en talent spec. med absolut högsta möjliga PvE DPS, bryr mig inte om skadan jag tar då jag har en shaman polare med mig som healar.

Tack på förhand!

Kul när du sa högsta pve dps.. för att jag äger andra fury warriros i dps på lvl40.. och jag prot-warr med kass-gear ... revenge, thunder clap is the shit
provade SM cath.. jag (tank), hunter, 2 warr (fury) och en pala (healer) .. jag och min hunter kompis sprang runt o samla på oss sjukt mycket mobs och gjorde aoe på alla mobs hela tiden.. huntern fick 50% dmg done.. jag 25% och de andra delade på resten.. var nästan som att bli boostad av en höglvl spelare.. för det gick sjukt fort.. läskigt simpelt

edit: och man använder samma princip i solo-spelande.. samlar på sig 5-7 mobs samtidigt.. spammar revenge, heroic strike och thunder clap.. och ibland nån shield slam.. block osv

Visa signatur

www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Kul när du sa högsta pve dps.. för att jag äger andra fury warriros i dps på lvl40.. och jag prot-warr med kass-gear ... revenge, thunder clap is the shit

Tyvärr en ända orsak i så fall, kasst motstånd. DPS-mässigt är det i nuläget: Arms -> Fury -> Prot, vid lvl 70-80 i alla fall.

Gränserna har suddats ut en del men det råder ingen tvivel om ovanstående. Alla tre specs. funkar nu att DPS's med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Detta känns lite skämmigt.. får skylla på att jag inte är påläst om wotlk.. hade i princip bara sett trailern..
Grejen är den att jag trodde faktiskt Lich king skulle typ vara som Illidan Stormrage i tbc.. får ju det intrycket av att se trailern.. att han e evil
Men han är ju typ ledaren av Death Knights

Vem är då den stora "bad guy" i wotlk?

Lich King, är typ wotlk's motsvarighet till Illidan, han är stora onda kille.
Även han som "skapade" death knights. Fast en grupp Death Knights bröt sig loss från honom, kallade "Knights of the Ebon Blade", det är en sådan man skapar...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Tydligen så har folk som boostat sig till 80 med hjälp blivit resettade till 70 igen.

Permalänk
Medlem

http://www.wowhead.com/?talent=Lhrc0fhZhxb0EVubxRVzVob

Vad tror ni om den här specen om man vill testa Titan Grips, är ute efter max dps pve och har polare som healer?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av redruM

Tack på förhand!

Jag skulle säga att dom här är bra för det du är ute efter:

• DPS-build lvl 70 - Har alla nyckel-talents ifrån fury-trädet. Bra som grund för att bygga på.

• DPS-build lvl 80 - Fokuserar på Fury-trädet, har Heroic Fury och Unbridled Wrath

• DPS-build lvl 80 - Skippar Heroic Fury och Unbridled Wrath till förmån för 2H Weapon Specialization. Antagligen mer direkt DPS.

Permalänk
Medlem

Vet att man inte kan använda Flymounts i Northrend, men kommer man kunna det senare? Borde man ju tycker jag.

Level 72 nu förövrigt, går i hyfsat tempo, väldigt roliga quest
Mycket mera skönare landskap än tråkiga outland också.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eptk
Vet att man inte kan använda Flymounts i Northrend, men kommer man kunna det senare? Borde man ju tycker jag.

Level 72 nu förövrigt, går i hyfsat tempo, väldigt roliga quest
Mycket mera skönare landskap än tråkiga outland också.

Det vore dåligt om man inte ska kunna det i ett senare skede. Vad skaffade man sig flying mounts för då?
Även fast jag tyckte flying mounts va sjukt tråkig idé!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalhedaren
Det vore dåligt om man inte ska kunna det i ett senare skede. Vad skaffade man sig flying mounts för då?
Även fast jag tyckte flying mounts va sjukt tråkig idé!

Jag har för mig att man ska kunna använda det efter level 77 (?) Genom att göra någon quest-chain eller något, men inte säker.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eptk
Jag har för mig att man ska kunna använda det efter level 77 (?) Genom att göra någon quest-chain eller något, men inte säker.

märkligt.. man har redan flying mount.. men man måste göra ett quest för att man ska "Få" flyga ?
Måste vara en riktigt bra story för att få detta att vara acceptabelt
Iof "Får" man ju inte använda flying mounts i azeroth så...

Visa signatur

www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Citat:

märkligt.. man har redan flying mount.. men man måste göra ett quest för att man ska "Få" flyga ?

Vilket även det är fjantigt. Tycker man ska få flyga bäst man vill i Azeroth

Permalänk
Medlem
Citat:

Vädret i Northrend är mycket hårdare, så svårare att flyga där.
Därför kan man senare 77 lära sig "Cold weather flying" eller vad de kallade det...

Att man inte kan flyga i Azeroth, är ju för att det inte är skapat för det, och skulle nog ta väldigt lång tid att bygga om hela den världen för att göra det "flyg vänligt"...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Vädret i Northrend är mycket hårdare, så svårare att flyga där.
Därför kan man senare 77 lära sig "Cold weather flying" eller vad de kallade det...

Att man inte kan flyga i Azeroth, är ju för att det inte är skapat för det, och skulle nog ta väldigt lång tid att bygga om hela den världen för att göra det "flyg vänligt"...

där hade vi en story varför de inte funkar i nothrend.. lär ju finnas nån påhittad story varför de inte funkar i azeroth.. jo jag vet att den inte är byggd för det.. och va inte planerat från början.. och skulle ta tid.. dock måste ju blizzard bygga upp en story på allting.. så gissar att det finns nån story där oxå =9

Visa signatur

www.twitch.tv/leeftv