Varför klarar jag inte Falout 3?

Permalänk
Gäst

Varför klarar jag inte Falout 3?

Tja jag började spela Falout 3 idag, spelet hackar ibland. Och det värkar inte gå att ändra upplösning heller, jag kör med 24".

Frågan är, är det någon av komponenterna jag bör byta ut för att klara spelet? jag vet att spelet är jävligt krävande, men vill ändå ha ett svar.

AMD 4800x2
Geforce 8800 GT
DDR2 4 GB 800Mhz
AMD HOME (moderkortet, ngt skit kort )
320 GB hårdisk

Skulle vara väldigt snällt att svara på frågan om du kan svaret^^

Permalänk

Den 31 sidor långa tråden om Fallout 3 dög alltså inte?

Hackandet är det många som upplever och det har tagits upp flera gånger tidigare.

Ja, jag är på dåligt humör i dag.

Förlåt.

Permalänk
Gäst

Aha okej, jag läste precis samma sak nyss. har inte kikat runt så mycket, blev medlem igår
Men då vet jag iaf!!

Permalänk
Medlem

Det bör flytt på bra om du kör Windows Xp och ej har en massa skit i windows igång.

Har du slagit av AA m.m?

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Medlem

Upplever samma problem med hårdvara som ska räcka och bli över (samma som TS men x2 4200+ och 2GB ram installerat). Jag har inte hittat någon lösning än, inget jag har gjort har hjälpt, testat allt från windows 2000, server 2003 (det jag kör nu) till XP och vista., alla möjliga slags drivrutiner, utan codecs, med codecs, med olika ljudkort etc. Samma sak händer på brorsans intel C2D laptop, så... fel i grafikmotorn?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saftochkakor
Den 31 sidor långa tråden om Fallout 3 dög alltså inte?

Ja, för 31 sidor är ju kul att läsa igenom. Varför ens orka svara om man skriver ett sånt svar? Bara för att sätta killen på plats?

Visa signatur

Dator.

Permalänk

"Sämre kvalitét på filer"?
Låter inte så troligt.. om det inte är nåt crack som drar väldigt mycket resurser av någon anledning.. dock aldrig något jag hört talas om.
Att du kan spela CoD4 med bra flyt men inte Fallout 3 är ju inte alls konstigt då cod är ett äldre spel.

Permalänk
Gäst
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ljuglampa
Låter inte så troligt.. om det inte är nåt crack som drar väldigt mycket resurser av någon anledning.. dock aldrig något jag hört talas om.
Att du kan spela CoD4 med bra flyt men inte Fallout 3 är ju inte alls konstigt då cod är ett äldre spel.

Ja, men grejen var den att jag tyckte det var konstigt att jag kunde spela Cod 4 på full grafik, men inte fifa 08 utan att de laggade väldigt litegrann ganska ofta imellan åt. Inte cod4 och Fallout 3! så dålig på datorer är jag inte

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ljuglampa

Köpte mitt från webhallen, så det rör sig inte om något crack.

Permalänk
Medlem

manuelp:
Vet inte om du upptäckt det än men upplösningen och andra grafik inställningar kan du ändra via fallout 3 launchern som du finner i mappen tillsammans med den vanliga .exe filen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sparriskrigaren
Ja, för 31 sidor är ju kul att läsa igenom. Varför ens orka svara om man skriver ett sånt svar? Bara för att sätta killen på plats?

Ser du också ironin i din post?
Man behöver inte heller läsa igenom hela tråden, räcker med de 1-3 sista sidorna för att försäkra sig om att frågan inte nyligen togs upp, sen bara helt enkelt ta upp sin fråga

edit:
Förlåt skrev han dessutom

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

När du lägger in skivan och menyn kommer upp så ska du kunna ändra upplösning!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av manuelp
Ah jag har XP och jag har ingenting igång samtidigt,
jag har forskat runt och fått reda på att det är flera som har samma problem, även dom som köpt. Nu vet jag inte om det är så stor skillnad på köpt, men jag hade fifa 08 som laggade lite förut, och de var konstigt för jag klara Cod 4 fullupplösning utanproblem. Men det kan vara "sämre kvalité/filer" om man laddar ner ibland, eller ngt liknande sa min kompis. Rätta mig om jag har fel, är inte super bra på datorer

Är det så att du inte köpt? I så fall kan jag rekommendera dig till att hala fram pluska och pröjsa för dig. kvarstår sedan problemet är det bara att återkomma.

Du kan även läsa § 7 i forum regelverket.

http://www.sweclockers.com/forum/regler.php?s=

Permalänk
Medlem

Det var skummt, det enda som är snabbare på min är cpu, och jag har ett till grafik kort. Jag kan maxa allt och det laggar inget. Fast jag kör Vista oxå, i Vista laggar många spel mindre.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Gäst
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elmoth
När du lägger in skivan och menyn kommer upp så ska du kunna ändra upplösning!

Japp, jag har fixat det nu

Permalänk
Hedersmedlem

Välkommen till SweClockers manuelp.
Som sagts tidigare verkar det som att du har en piratkopia av spelet. Antydan till att man har det är förbjudet enl. §7 i reglerna.
Läs igenom reglerna en extra gång.

Permalänk
Medlem

Jag vet att jag kommer skita i getingboet med detta inlägg, men jag känner bara ett tvång att skriva det.

Men, värkar är något gravida får.

Det ska vara e och inte ä.
Ex: Något verkar konstigt.

Ja, jag vet att stavning har som helst ingen betydan i dagens sms/msn samhälle, inte ens i skolan...

Visa signatur

90% av dagens ungdomar kan inte vara dyslektiker, det är fysiskt omöjligt...
Så vem FAN har pissat i genpoolen?
JA, jag kan vara spydig.

Permalänk

Nej, Fallout 3 är bara buggigt. Det finns ingen "lägre kvalitet på filerna" i piratkopior. Prestigen i att släppa ett spel ligger i att det ska fungera precis lika bra som originalet. I 90% av fallen fungerar piratkopian mycket bättre än originalet eftersom man slipper dumma skydd som bara ställer till det. Vänta på en patch bara, du kommer inte få det att fungera bättre bara för att du köper spelet.

Och din kompis har inte så stor koll

Permalänk
Medlem

Däremot märkte jag att FPS-dropsen som sker ibland till runt 2-3FPS försvann om jag inaktiverade samtliga vatteneffekter, i övrigt kör jag på Ultra nu och har inte stött på ett sådant FPS-drop på flera dagar, med sämre specs än TS :).

Man ändrar upplösning i FalloutLauncher.exe , den fick jag konstigt nog ingen ikon till.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tekwar
Jag vet att jag kommer skita i getingboet med detta inlägg, men jag känner bara ett tvång att skriva det.

Men, värkar är något gravida får.

Det ska vara e och inte ä.
Ex: Något verkar konstigt.

Ja, jag vet att stavning har som helst ingen betydan i dagens sms/msn samhälle, inte ens i skolan...

Välkommen till klubben, jag blir värkligen uppretad när folk stavar fel på verk och värk och när folk sär skriver.

Värst är dem som inte kan skilja på "de" och "dem"

Refresh:

Det finns väl ingenting som talar för att TS har en piratkopia av spelet?

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Hedersmedlem

Jo TS skrev det i de två trådar denne skapade men redigerade bort det så bort med den.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sisjöbävern
Välkommen till klubben, jag blir värkligen uppretad när folk stavar fel på verk och värk och när folk sär skriver.

Refresh:

Kan bara hålla med om "de" och "dem", vet man inte när man ska använda vilket så bör man hålla sig till "dom"...

Det fanns ganska mycket som talade för att det var en piratkopia innan TS editerade sitt inlägg

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Jo denne skrev det i de två trådar han skapade men redigerade bort det så bort med den.

Ok, my bad.

Får man raderad användare av korspostning och när man bryter mot .7

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Är det inte en ödets ironi att du gjorde fel på exakt detta i citerad mening?

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kode
Är det inte en ödets ironi att du gjorde fel på exakt detta i citerad mening?

Haha Einstein!

Edit. Jag hoppas du förstår att jag var oseriös när jag skrev mitt inlägg, om du granskar det närmare så ska du se att jag inte bara gjort fel på de/dem

Thought that was obvious but maybe I was wrong^^

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ok, my bad.

Får man raderad användare av korspostning och när man bryter mot .7

Tror man blir avstängd om man går för långt men "raderad användare" betyder i de flesta fall att användaren inte aktiverat kontot.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

"Välkommen till klubben, jag blir värkligen uppretad när folk stavar fel på verk och värk och när folk sär skriver."

Den meningen var så fullständigt underbart, otroligt, fantastiskt rolig! Hoppas verkligen den var ironisk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Haha Einstein!

Edit. Jag hoppas du förstår att jag var oseriös när jag skrev mitt inlägg, om du granskar det närmare så ska du se att jag inte bara gjort fel på de/dem

Thought that was obvious but maybe I was wrong^^

Första meningen var relativt uppenbar, ja, men därefter blev det mindre tydligt.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem
Citat:

Refresh:

Ja, alla vill ju försöka bli komiker idag.
Ha ha...
Magnus Betnér, släng dig i väggen...

Kanske något för tv att satsa på efter Idol?

"Get your 15 minutes of fame."

Visa signatur

90% av dagens ungdomar kan inte vara dyslektiker, det är fysiskt omöjligt...
Så vem FAN har pissat i genpoolen?
JA, jag kan vara spydig.

Permalänk

Jag vet

För att du inte klara av att stava namnet Hahaha

nej men skämt åsido så tycker jag att du skall lyssna på de andra

Visa signatur

» Asus Maximus III Formula «•» I7 860 «•» 4gb pc15000 «•» Gtx295 «•» Intel X25 80Gb «•» 2.5Tb «•» Asus Xonar d2 «•» Fractal r2«•» Windows 7 ultimate «

www.vasbyit.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tekwar
Ja, alla vill ju försöka bli komiker idag.
Ha ha...
Magnus Betnér, släng dig i väggen...

Kanske något för tv att satsa på efter Idol?

"Get your 15 minutes of fame."

Men snälla lilla du, du behöver inte göra så stor affär av det.

Alla har inte samma humor (tack gud för det) men bara för det behöver man väl inte slänga massa skit på folk som inte har samma?

Eller du kanske rent ut sagt är avundsjuk på att aldrig du kan komma på någonting klurigt att skriva?

Men tack för tipset, nu har jag fått självförtroende att vara med i idol och sedan satsa på uttagningarna till parlamentet. Ska tacka dig när jag får priset som årets komiker.

Visa signatur