beg Raptor 36gb för 500kr, billigt?

Permalänk

beg Raptor 36gb för 500kr, billigt?

Tjenare, Undrar om 500kr är billigt för en 36gb raptor disk. Den är dessutom lite defekt. Tänkte ha den som systemdisk. Kom gärna med synpunkter.

"Raptor 36GB 10000RPM 16 MB Cache (S-ata anslutningen lite skadad men påverkar absolut inte prestanda eller någonting annat)"

Permalänk
Medlem

Nej, inte alls prisvärt enligt min mening.
För stor risk att disken slutar fungera, dessutom är inte priset fantastiskt för ens en fullt fungerande.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk

Skulle alldrig köpt en beggad disk... Låter lite dyrt och det är rätt vanligt att de första Sataportarna är dåliga dvs att koblen kommer hoppa ur sen efetr en tidsanvändande..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Skulle alldrig köpt en beggad disk... Låter lite dyrt och det är rätt vanligt att de första Sataportarna är dåliga dvs att koblen kommer hoppa ur sen efetr en tidsanvändande..

Det där gäller ju under förutsättning att man använt porten flitigt; dragit ur kabeln med jämna mellanrum. En port kan omöjligt slitas av att kabeln sitter i konstant.. Sen tror jag största problemet är kabelns kontakt som blir sliten, inte diskens, då kabelns kontakt är den med fjädrande bleck. Jag har varit med om slappa kontakter, men det brukar avhjälpas med en ny kabel, voila.

Men jag håller med de föregående, det är dyrt med 500 kr.. säg 200 kr och låt det vara bra.
Dels är 36-versionen långsammare än 74'an, och dels är det första generationen raptors. Så nej, inte värd 500 på långa vägar.

Hursomhelst ska du inte köpa den, då den är "lite defekt".

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Permalänk

Schrimp,
Jasså, vi har en kille från fel sida Tjörnbron här ser jag

Bor själv på tjörn, rönnäng

vart i Stenungsund bor du?