Jag har börjat köra Battlefield 2 en del och jag tycker det är ganska kul.
Första gången jag skulle starta spelet så fick jag repeterad blåskärm, då bytte jag mitt ljudkort ( Av någon anledning fick dte datorn att balla ur, och jag visste det)
Sedan flöt det på kalas ett par dagar med mitt integrerade ljudkort.
Hade vent igång ett flertal gånger medans jag spelade.
Helt plötsligt har det börjat balla ur. Jag kan inte ha varken ventrilo eller Teamspeak löpandes medans jag ska spela.
Startar jag spelet får jag en fet blåskärm som ger mig ingen ledtråd då den visas en millisekund innan min dator startas om.
Så fort jag stänger av TS/Ventrilo går det utmärkt.
Tänka först att det kanske blev för mycket när jag hostade Ts/ Vent på min egen dator , så jag la upp skiten på min flickväns dator och bara anslöt, varpå jag startade spelet. Blåskärm , pip , restart.
Jag står nu hjälplös och hoppas i all min godtro att någon kanske kan hjälpa mig, snarare än att jag måste dumpa Vent och Ts för all framtid.
Tack på förhand.
Christian
Forts. Jag bytte Ljudkort ytterligare en gång. Nu fick datorn spratt. Blåskärm mitt i ett spel ( aldrig hänt förut ) utan bara när jag väl startade upp spelet, innan EA GAMES commen startade.
Reboot ( högst ofrivilligt ) och datorn började tugga att mitt Express Gate var borta. Sen var min partion borta. Sedan fungerade allt som vanligt.
Den sista blåskärmen varade i ungefär 5 sekunder och jag hann se någonting i stil med KERNEL_JÄVLA_SKIT_DATOR. Iaf Kernel, Och påbörjar dumpning av fysiskt minne. hjälp. haha
kan tillägga att min dator är Bygg-et-själv paketet för 3995 kr på Komplett.
Senast redigerat
Visa signatur
En gång var min dator så snabb att jag inte hann se hur den gick sönder
Högerklicka på "Den här datorn", välj "Egenskaper" sedan "Avancerat".
Sen trycker du på knappen "Inställningar" under "Start och återställning".
Klicka sedan UR "Starta om automatiskt"
Så kan hinner du se dina blåskärmar.
Sen lååter det som evetuellt vajsning med drivrutinerna till ljudkortet.
Prövat att rensa ur dom och starta om, sedan isntallera nyaste drivrutinerna till ditt ljudkort?
Jag har BF2, men skivan är borta
Borde jag tanka ner det?
En sak som brukar fixa blåskärmar för mig är att man pepprar på F8 då man ska, för att få upp det med felsäkert läge, sen trycker du på "Inställningar som senast fungerade" eller nåt. Det har alltid funkat för mig, sen är det nog bara en temporär lösning. För mina blåskärmar kommer tillbaka
Tack så mycket. Jag tröttnade och installerade mitt Vista istället. Dock krånglade det lika mycket med Vista till en början. bara stängdes till Windows när jag tryckte på anslut till spel. Så om någon kan tänkas ha detta problemet så är lösningen att Avinstallera och installera om det, då det som fuckar upp spelet är korrupta filer i SF ( Tror jag mig att jag läste ).
För oss som har Complete Collection, ta bort all skit och ladda ner det på nytt via Ea Download manager ! Fungerade för mig. Hoppas nu bara att TS flyter på tillsammans med BF. Iaf kommit så långt att spelet startar nu Tack för all hjälp. / Christian
Tillägg : Jag provade att installera om drivar av alla former till 3 olika ljudkort, inget bättre resultat.
Vad som störde mig mest är att mitt ljudkort kostar flera tusen spänn ( Ett Terratec EWX 96/24 eller vice versa, inte så haj på namnet ).
Det finns inga drivar för det kortet till Windows Vista, Och jag installerade XP Drivern från Terratec's Officiella. Så jävla bittert.
Det integrerade fungerade inte heller , Och inte heller min kärrings Audigy 2. Suck.
Så nu sitter jag med Vista men mitt underbara ljudkort ligger bara och skrotar :'(
Visa signatur
En gång var min dator så snabb att jag inte hann se hur den gick sönder