Razer Baracuda eller Sennheiser HD 555

Permalänk

Razer Baracuda eller Sennheiser HD 555

Jag har beställt Sennheiser HD 555 men nu börjar jag ifrågasätta detta headset. Tydligen så har det ingen surroundljud. Men det har Razer Baracuda. Jag vill mest ha ett headset för gaiming och jag skiter i basen. Så hur viktigt är egentligen surroundljud? Känner man skillnad.
Ska jag avboka mitt Sennheiser HD 555 och skaffa baracuda istället, eller ska jag skita i det?

Permalänk
Medlem

Vill man ha riktigt bra ljud så skiter man i 5.1, bättre att kolla efter ett par hörlurar med en bra ljudscen. Finns säkert kommentarer om det på diverse forum.

Sennheiser är väl omtyckta av audiofiler, tror dom är bättre än razers men har inte testat någon utav dem och jag vet inte vem som tillverkade razers heller.

Permalänk
Medlem

Razer Barracuda må vara bra med sitt 7.1 ljud, men som Dinin säger är det viktigaste inte just surround-ljudet. Tycker Barracuda är ett bra headset, har dock inte prövat HD555 under någon längre period. Det största problemet med Barracuda är väl kvalitén som många har problem med.

Tror HD555 är ett bättre val, kvalitén, komforten och ljudet är mycket bra. Om ljudet nu är mycket bättre än Barracuda kan jag inte svara på.

En fråga bara, har HD555 möjlighet till 5.1 ljud?

Permalänk
Medlem

Vänta på Razer megalodon istället, mycket problem med barracuda tex i mitt exemplar var det problem med lödningen och hörde bara ljud ur vänster sida.

Permalänk
Medlem

Sitter på Sennhesiers lurar. De är ruskigt bra, sedan är ju jag "audiofil" men de sitter riktigt skönt, ljudet är kanon och man får inte ont av att sitta med dem i timmar.

Hörlurar är så ytterst personligt så svårt att ge råd om dem av flera anledningar. Ett par lurar kan sitta skönt på en person och vara helt olidliga på nästa osv. Sedan gäller ju om man prioriterar surround före bra ljud och frekvensåtergivning.

Men har du möjlighet att gå in i en affär som har båda så skulle jag rekommendera dig att fara in dit och testa dem på ditt huvud, för när de väl kommer till kritan så handlar de om vilka lurar du kan ha på dig under ett helt gaming-pass utan att du får huvudvärk eller bli trött i öronen.

Barracuda har surround, men om dina öron inte gillar soundet i dem så blir du trött i öronen istället och då är inte de värt de till slut. Har sysslat med studioinspelningar, musik och spelar en massa dator och man kan läsa tester å recensioner tills man dör, och kommit hem med lurar som är kanon på pappret men fått lämna tillbaka för de inte fungerar med mina öron och huvud... Så mitt råd är testa, de som passar dig är bäst.

EDIT: Vad har du för ljudkort? Sitter du på ett gammalt taskigt inbyggt ljudkort så kvittar de om du köper jättedyra bra lurar, då kommer ditt ljudkort "flaska" ljudet vilket som så då kan du kanske gå på nått billigare.

Permalänk
Medlem

Jag känner trådskaparen, han kör på det integrerade på moderkortet. Datorn är bara ett par månader gammal, så det borde väl fungera rätt hyfsat?

Permalänk
Medlem

Mina Razer Baracuda har gått sönder 3 gånger nu...
Undvik skiten

Visa signatur

| E8400 | GA-P35-DS4 | REAPERX HPC 4GB | 8800 GT | Raptor 74GB | 320GB | 500GB | Tagan 480 |

Permalänk
Avstängd

ska man ha bra ljud krävs ett ljudkort, liknande asus dx eller liknande modell.

det inbyggda är endast för de som inte har stora krav och är nöjd med det som följer med.
skillnaden kan höras tydligt då ett ljudkort är gjort för att ge rent men också klarare ljud.
Har man hörlurar rekommenderas ett ljudkort just för att skillnaden är hörbar.
Mina sennheiser 570 är fortfarande så jäkla bra.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Sitter på Sennheiser PC 350 och e jävligt nöjd ,men dom kostar lite över snittet för ett headset

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raz84
Sitter på Sennheiser PC 350 och e jävligt nöjd ,men dom kostar lite över snittet för ett headset

Kan bara hålla med, helt underbara!

Jag hade gaming i tankarna när jag köpte mina lurar och då ville jag ha mic på, något som är väldigt praktiskt i andra sammanhang också, men ville ändå ha något som inte lät som iPods stock-lurar så det enda jag hittade var Sennheiser PC350(HD595 med mic) och verkar fortfarande som de är det bästa alternativet.

Kan tilläggas att jag ägt Razer Barracuda och Razer har slutat tillverka dem för att det var för stora problem med dem, enligt Webhallen åtminstonde, plus att jag aldrig riktigt gillade ljudet i dem MEN att titta på film med dem var soft :).

PS. Vid köp av nya lurar kommer skillnaden på ljudkvalitet bli minimal eftersom trådskaparen kör på det integrerade ljudkortet i moderkortet. För att få ut bästa ljud krävs ett schysst ljudkort och om man har större hörlurar som HD555, 595, 600 etc. och är lite kräsen behövs även en förstärkare.

Permalänk
Medlem

Är PC350 alltså HD595 i headset-version? Det verkar ju vara ett bra köp istället för 595 då?

Permalänk

Förlåt om jag "hoppar" in i eran konversation men själv tänker jag skaffa Megalodon för att det är "lurar som är kanon på pappret" som jag är jäkligt intreserad i. men de e ju priset som är lite för högt för min ekonomi.... (man har ju typ nån tjuga eller två undanstoppade på banken) men anars får man la övereva på penagarna man fick i Juas. men jag har la råd me nöd o neppe.

Länk till headsetet: http://www.webhallen.com/prod.php?id=93864&ref=Prisjakt

Permalänk

Jag skulle nog ha valt Sennheiser alla gånger, beprövat märke med bra kvalitet på sina produkter .
Mvh.

Visa signatur

Asus Z690| Intel Core i9 12900k @ 5000mhz| 32gb Corsair Vengance @ 3600mhz| MSI RTX 3090 Gaming X Trio @ 1830mhz| Corsair H170i| Asus PG279Q| Eizo fg2421| Fractal Design Meshify 2 XL| Corsair HX 1200
Ljud: B&W MM1| SA Mantra 70| Hegel H80

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zibbezabbe
Förlåt om jag "hoppar" in i eran konversation men själv tänker jag skaffa Megalodon för att det är "lurar som är kanon på pappret" som jag är jäkligt intreserad i. men de e ju priset som är lite för högt för min ekonomi.... (man har ju typ nån tjuga eller två undanstoppade på banken) men anars får man la övereva på penagarna man fick i Juas. men jag har la råd me nöd o neppe.

Länk till headsetet: http://www.webhallen.com/prod.php?id=93864&ref=Prisjakt

Jo, står att dem kommer i lager på webbhallen den 28 Feb, hoppas man kan lita på det, dom har ju redan drat ut på det två gånger och på hemsidan står där bara Q1

Visa signatur

Intel E6600 @3,0GHz, GTX 260 SLI, 6 Gb DDR2 800MHz, Western Digital 1 Tb, win7, Xigmatek 850w, XFX 680i, Creative SB X-Fi xtreame