Anmäl dig till Roborock Challenge!
Permalänk
Medlem

Nissin ramen?

Hej nu så ska även jag skapa en klago tråd över mat produkter som är borta från butikerna. Det jag vill ta upp är Nissin ramen. Den själs knappt längre och den har blivit ersatt av den koreanska samyang ramen vilket som smakar skit.

Nissin ramen är den ända som har den rätta ramen smaken och den är svår att hitta här i malmö. Det ända stället som säljer nissin ramen som jag vet är 7eleven på kalendegatan. Men i mat butikerna så envisas dom med att sälja samyang ramen som har en konstig eftersmak och dåliga nudlar.

Om någon vet en bra sida där man kan beställa nissin ramen så snälla säg till.

Visa signatur

8D

Permalänk
Medlem

Har bara testat den där koreanska så jag vet inte riktigt. Men nu vill jag testa den du snackar om så jag vill också ha tips på nåt bra ställe att köpa det på

Bor också i malmö.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem

trodde det handlade om cykelramar först..

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."

Permalänk
Medlem

Ni snackar om nudlarna ja.
Nissin, Demae ramen?

Jag köper inga andra sorters nudlar. Det finns inga som slår dem eller ens kommer i närheten.
Lite dyrare är dem men väl värda slantarna. Sällan mängdrabatt med dessa nudlar tyvärr.
De finns på ett par ställen i Stockholm tex men man måste leta. Jag vet dock vart så jag har ju mina affärer.

Finns på Ica Supermarket (5,90 st) ett par kilometer ifrån mig och även på Ica Maxi (4,90 st) 5 mil från mig.
I stan finns det små japanska butiker som säljer massor med mysko. De säljer Nissins Demae Ramen kartongvis.
Alltså, massor i en kartong till ett mycket bra pris.

Har förstås ett helt gäng hemma.

Edit: Så här ser de ut i Sverige bl.a:
http://www.arvidnordquist.se/Nissin-104.aspx

Det finns kyckling, räkor, biff, curry och fläsk. Fläsk verkar inte så poppis eftersom den smaken sällan syns i affärerna (ganska stark smak, jag gillar den INTE). Till kycklingen så kommer det två påsar man blandar i. En med kryddor och en med sesamolja. Min favorit. Till biffsmaken så kommer det också två påsar. En med kryddor och en med någon sorts blöt sörja (tror även det är så med fläsksmaken)... också väldigt gott.

Permalänk
Medlem

Samyang ramen is the shit, godaste nudlarna

Permalänk
Medlem

Skulle bli väldigt förvånad om du inte kan hitta det i någon asiatbutik i trakten. Har kartonger med Demae, yumyum och mama ramen här hemma. Jag har så det räcker ett bra tag framöver med andra ord

Favoriten: Mama's shrimp tom yum

Permalänk
Medlem

Jag vet faktiskt inte någon asiatbutik i malmö jag har letat men inte hittat =/

Visa signatur

8D

Permalänk
Medlem

Måste tyvärr skriva i denna gamla tråd, men gör det för alla studenters bästa. Ge fan i att äta dessa skitnudlar. Varken Nissin Ramen eller Samyang Ramen smakar gott (ok, väldigt subjektivt men ändå). Och att nudlarna ens heter Samyang Ramen är ju ett skämt. Det heter ramyeon i Korea och visar ju bara att smöjan är tillverkad för mindre vetande personer i västvärlden...

Ta och surfa in på http://www.japanfood.se/ och beställ hem lite vettiga snabbnudlar. Kan rekomendera Shinramyeon. Stark smak, men gott som fan.

En idé kan vara att slänga i ett ägg och några dumplings, och sen blir det gott som fan.

Permalänk
Medlem

Oj, vilket sammanträffande med en sådan här tråd! Jag satt precis och tänkte på nudlar. Har alltid fått höra att det ska vara så gott, men de få gånger jag testat har jag inte blivit imponerad. Har dock i kväll fått tanken att jag ska ge det ännu en chans. Finns det några nudlar som man absolut borde testa innan man avfärdar hela nudelkonceptet? Förutom de som nämnts i tråden vill säga. Ska gärna finnas tillgängliga på ICA, COOP eller liknande.

Permalänk
Medlem

Fan vad rasistiskt egentligen att traska in till en asiat och fråga om man kan få köpa en kartong nudlar

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Fan vad rasistiskt egentligen att traska in till en asiat och fråga om man kan få köpa en kartong nudlar

Va?

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Edit: Så här ser de ut i Sverige bl.a:
http://www.arvid-nordquist.se/Default.aspx?ID=89&CategoryID=4...

Det finns kyckling, räkor, biff, curry och fläsk. Fläsk verkar inte så poppis eftersom den smaken sällan syns i affärerna (ganska stark smak, jag gillar den INTE). Till kycklingen så kommer det två påsar man blandar i. En med kryddor och en med sesamolja. Min favorit. Till biffsmaken så kommer det också två påsar. En med kryddor och en med någon sorts blöt sörja (tror även det är så med fläsksmaken)... också väldigt gott. [/B]

Fixad länk. http://www.arvidnordquist.se/Nissin-104.aspx

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Äter nissin ramen just nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av froken
Oj, vilket sammanträffande med en sådan här tråd! Jag satt precis och tänkte på nudlar. Har alltid fått höra att det ska vara så gott, men de få gånger jag testat har jag inte blivit imponerad. Har dock i kväll fått tanken att jag ska ge det ännu en chans. Finns det några nudlar som man absolut borde testa innan man avfärdar hela nudelkonceptet? Förutom de som nämnts i tråden vill säga. Ska gärna finnas tillgängliga på ICA, COOP eller liknande.

Västlänningar eftersträvar al dente asiater efter "gummisnodds effekten". Bästa sättet att tillaga är att hälla kokande vatten över nudlarna.

Snabbnudlar är gott men onyttigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MCRJ
Fixad länk. http://www.arvidnordquist.se/Nissin-104.aspx

Tack. Jag uppdaterade mitt inlägg.

Permalänk
Medlem

Ovanstående nudlar är det ända man behöver i sin samling.

Shin ramyeon

Det räcker ju att du tar och beställer från internet så slipper du vara rasistisk.