Permalänk

Ny dator!!!!

Dags o byta ut den bärbara, vill kunna spela igen..
Tänker ha den till wow, cod.. Film, musik.

har tittat lite på detta paket:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=351923

fast ett annat chassi:

http://www.indomo.se/index.php?show=76&mini=164&mode=item&id=...

Skärm o andra grejs har jag redan,

Ge mig gärna råd o tips..

Permalänk

Chassit var coolt, bra med kylning på diskarna, det gillar jag...
Kan tänka mig att du vill ha ett par st diskar om det är speldator/musik,
då é det bra med kylning fram,

Ang paketet på komplett, så ser det fint ut, men du kanske kan komma billigare undan om du köper delarna för sig, en annan disk än seagate.

Men chassit i din länk var helnajs, !

eller är det paketrabatt?

Visa signatur

Online!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hallebup
Chassit var coolt, bra med kylning på diskarna, det gillar jag...
Kan tänka mig att du vill ha ett par st diskar om det är speldator/musik,
då é det bra med kylning fram,

Ang paketet på komplett, så ser det fint ut, men du kanske kan komma billigare undan om du köper delarna för sig, en annan disk än seagate.

Men chassit i din länk var helnajs, !

eller är det paketrabatt?

Ja, gillar det chassit.. O bra me kylning.. Hade 1tb på min gamla stationära som jag bytte, bort, använde knappt så mkt, så egentligen räcker de nog me en 500gb o en system disk..

det är ett paket som "komplett" satt ihop..

Permalänk

Aha, ja, jag håller med dig, jag använder absolut inte mer än 500gb, diskutrymme.

Kan ju räcka så och istället använda pengarna som annars skulle gå till en 1terrabytes-disk på typ http://www.indomo.se/index.php?mode=item&id=2600&session=88de...

gott o få ner ljudet med,

Visa signatur

Online!

Permalänk
Medlem

Datorn räck till dina behov enligt mitt tycke

Chassit är mega snyggt! dock så är "turbinen" driven av suget från en fläkt bakom tror jag

Permalänk
Medlem

Riktigt fint chassi

Visa signatur

Computer: Intel Core i5 2500K 3,3GHz, PowerColor Radeon HD6870 1024MB CrossFire, Corsair 8GB (2x4096MB), XFX Core Edition 750W 80+ Bronze, 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Fractal Design Core 3000, Cooler Master Hyper 212 Plus
Mac: MacBook Pro Retina 13,3"

Permalänk
Medlem

bra chassi ;). en polare har det. men det är alltid bäst att bygga sin egen dator...jag vet. gjorde misstaget att köpa ett paket och fick byta till bättre GPU direkt. Sen kommer det oftast till ett bättre pris.

Visa signatur

"Fidelis Ad Mortem"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IntelAti
Datorn räck till dina behov enligt mitt tycke

Chassit är mega snyggt! dock så är "turbinen" driven av suget från en fläkt bakom tror jag

Turbinen i sig är en fläkt, jag har det bredvid mej just nu

Visa signatur

Intel E8400@3,15 Ghz (AMAZING?)| XfX 9800 GTX+ @ 800/1988/1165 | Corsair Dominator PC2-8500 | Aerocool Extremengine <3t | Gigabyte EP35-DS3 | 900 GB...
Hp NC8000 Intel Pentium 1,6 Ghz | 1 GB ram | Amd Mobility 9600 64mb | Slutkört batteri...

Permalänk
Inaktiv

Har ett sådant fast den svarta modellen. Skönt med fläktkontroller. Är du ljudkänslig så ska du inte välja detta chassi då det är väldigt högljutt när man har fläktarna på max, men om du har fläktarna lite lägre så är ljudnivån rätt okej.
Lätt att bygga i, kyler som en gud och snygg design, vad mer kan man begära?