Permalänk

Köp Av Ett Xbox 360...

Hade nu tänkt att jag skulle köpa mig ett Xbox 360.
Har kollat lite och det verkar finnas flera olika modeller,
vilken ska man satsa på? Och vad är det för skillnad på alla dessa?

Permalänk

Satsa på en Premium. Arcade versionen har ingen hårddisk vilket man ju vill ha nu med nya uppdateringen som gör att man kan installera spel på hårddisken.

Permalänk

Okej. Jag har inget behov av att installera spelen på någon hårddisk.
Har inte tänkt köra någe online spel (Xbox Live).

Permalänk
Medlem

vill du slippa surret från cdromen så skaffa hårdisk

Permalänk
Medlem

då funkar det med en arcade, men om prisskillnaden inte är för stor eller det inte finns några arcade såhär runt jul ta en premium

man får med en månad xbox live guld, testa gärna... live är förbannat skoj

/Daniel

Permalänk

Vet ju inte hur högt cdromen låter men tror knappast det låter jätte högt.
Sen lär man ju överrösa det med ljudet från tvn.

Men om man skulle köpa en arcade, det går inte att köpa till en hårddisk om man skulle vilja till den då eller?

Sen är alla utrustade med HDMI?

Har hittat en inte allt för dyr på blocket. Ska man kolla på något speciellt när man köper en begagnad?

Permalänk

Du verkar redan ha bestämt dig innan du ens startade tråden

Jag tänkte som du och valde en arcade. Fick köpa hårdisk för dyra pengar när jag märkte hur roligt live var och hur skönt det var med tyst cdrom (installerade spel) Den låter för jävligt annars.

Eller så köper man PS3 Min favorit alla gånger

Permalänk
Medlem

Köpte en arcade själv. Flashade cd-romen så den snurrar i 8x istället för 12x, och det gör en jätteskillnad i ljudnivå. Har inte märkt av några skillnader i laddningstider heller. Se till att du skaffar en Jasper om du skaffar en sprillans ny. Se här:
http://anandtech.com/gadgets/showdoc.aspx?i=3472

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Medlem

Ska du köpa en begagnad så kolla på om det är 175 eller 203watts versionen!
Det står på både konsollen och nätadaptern vilken watt-siffra den har!
Den med 175watt är falcon-modellen och den du ska ha!:)
Microsoft har nämligen sänkt från 95nm på processorn till 65nm!

Det är på G med 65nm på bägge nu med.....vet ej om det börjat säljas än, iaf i Sverige! Ännu strömsnålare alltså:):)

Därför lägre värmeutveckling och hänger sig därför inte som dem gamla konsollerna ofta gör......tänk även på att ha lite luftigt runt nätdelen, blir den för varm och man stänger in den så kan det hänga sig då med, och det vill man ju inte;)

Är det 175watts versionen du får tag på med så är det HDMI på den med, det är ju aldrig fel!

Köper man en ny konsoll idag, så är det minst falcon-modellen på alla! Samt att man får 60Gb hårddisk istället för 20Gb, på premium modellen alltså!

Hoppas jag hjälp dig något iaf!

Ha de gött, och god jul på er alla!

MVH Robin

Permalänk

Dom jag har funderat på är dessa två:
http://www.blocket.se/vi/19392681.htm?ca=3_s
eller
http://www.blocket.se/vi/19407396.htm?ca=3_s&last=1 ???

Eller om jag nu ska köpa en en Arcade Hmmm.
Hade också tänkt Flasha den kanske.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobias_Sundin
Dom jag har funderat på är dessa två:
eller
http://www.blocket.se/vi/19407396.htm?ca=3_s&last=1 ???

Eller om jag nu ska köpa en en Arcade Hmmm.
Hade också tänkt Flasha den kanske.

Den översta borde du höra vilken hårddisk som ingår. Förmodligen är det bara 20gig. Elite har 120gig har jag för mig och det är ju bättre om man ska slänga in spelen på hårddisken.

Du bör höra med bägge om vilken version det är (falcon 175W som sagt ett måste).

Om du inte bryr dig om hårddiskutrymme så satsa på den vita, du får ju ett gäng spel med där. Vill du installera spel på hårddisken och ändå inte tänkte skaffa några av de spel som följde med den vita så köp elite. Fast då skulle jag pruta en aning.

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Medlem

Om du nu ska ha något av dem så ta isf Eliten!
Den andra annonsen är med en jättegammal version ser det ut som..... till och med trådade kontroller, trådlöst ska det ju vara!:P

Jag skulle iaf om jag var du köpt en ny konsoll! Så du får ny fin garanti och reklamationsrätt! Bara det kan ju vara värt lite!:)
Köp en i mellandagarna vett ja, någon butik lär ju sälja billigt!

MVH Robin

Permalänk
Medlem

Ja jag hade aldrig köpt en box begagnad utan garanti.
Jag fick hem ett blad av GAME nu i dagarna, där säljer dom ut 360 billigt.

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk

http://www.blocket.se/vi/19407396.htm?ca=3_s&last=1

Nu var den övre såld. Så får väll kolla på den andra då, men vad tycker ni är ett lämpligt pris på den?

Annars kanske det blir så att man väntar till mellandags rean å köper då.

Men jag tänkte på en sak om man köper en ny, är det några problem att flasha en sådan???

Permalänk
Medlem

de nyare xbox 360 har en lite-on vilket är en av de absolut bästa dvdspelarna som sitter i xbox 360, man borde kunna få tag på en jasper 360, finns en tråd i forumet om detta redan tror jag

den är knäckt och de släpper firmwarehacket på julafton

men mer om detta går vi inte in på av anledningar jag inte behöver nämna

/Daniel

Permalänk
Medlem

Köp en Premium. Mycket smidigare med hårddisk.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk

Du bör köpa en premium, då den har hårddisk till. Även fast du säger att du inte kommer spela live, så kommer du göra det nån gång, tro mig
Sen behöver du inte heller krångla med minneskort.

Annars säljer jag min 360 också
En gammal en, köpte den strax efter den släpptes. 20gb hdd.
Slänger med alla 3 Halo Spelen. Halo 2 är Limited Edition, Halo 3 är legendary edition (http://www.discshop.se/shop/ds_produkt.php?lang=&id=59394&lan...) samt nåra mer spel

mvh // cropsgrinder

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Medlem
Citat:

[url]Annars kanske det blir så att man väntar till mellandags rean å köper då.

Mellandagsrean brukar knappt existera för teknik och elektronik. Det är för små marginaler i jämnförelse med ex kläder.

Arcade har även den hårddisk om man efterbeställer den hos Microsoft.

Permalänk

Hmm nu var bägge två sålda. Så lutar nog åt att jag väntar tills mellandags rean och köper ett då istället.
Tror det kanske blir Premium modellen då, men någon som vet om det är några problem om man skulle vilja flasha den? (i lagligt syfte)

Permalänk
Medlem
Citat:

Vet ju inte hur högt cdromen låter men tror knappast det låter jätte högt.
Sen lär man ju överrösa det med ljudet från tvn.

och det är just detta som gör att folk tycker att 360'n är högljudd... speciellt de äldre xbox 360

Citat:

Hmm nu var bägge två sålda. Så lutar nog åt att jag väntar tills mellandags rean och köper ett då istället.
Tror det kanske blir Premium modellen då, men någon som vet om det är några problem om man skulle vilja flasha den? (i lagligt syfte)

gå upp 5 inlägg och läs vad jag skrev där och läs vad MooDHooDs skrev när du ändå går tillbaka i tråden, det existerar knappt nån mellandagsrea när det gäller elektronik, och när det gäller xbox 360 som de redan har riktigt kass marginal på och med tanke på att det var inte för längesedan den prissänktes så kanske du sparar en hundring om ens så mycket

/Daniel

Permalänk
Medlem

på tv är där mellandagasrea iallafall....fick en tv för 18000 istället för 26000

Visa signatur

Intel i7 4770K@3.5ghz|Asus Sabertooth Z87|Gigabyte GTX 770 OC 2GB|Corsair Vengeance 1600mhz 8GB|Sandisk Ultra Plus 256GB|Seagate 7200rpm 1TB|Fractal Design R4 Windowed White|Corsair GS700W 2013 Edition|

Permalänk

Mellandagsrea? Det finns knappt... det är väl ytterst få produkter som verkligen blir prissänkta vid rea... 99% av varorna får ju sitt ordinarie pris höjt och sedan låter sig folk luras o tro att det verkligen är rea. xD

Ett råd är att alltid kolla upp vad det ursprungliga priset var innan rean. Så slipper man bli blåst.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av James_Exxo
Mellandagsrea? Det finns knappt... det är väl ytterst få produkter som verkligen blir prissänkta vid rea... 99% av varorna får ju sitt ordinarie pris höjt och sedan låter sig folk luras o tro att det verkligen är rea. xD

Ett råd är att alltid kolla upp vad det ursprungliga priset var innan rean. Så slipper man bli blåst.

Jag vet ju att ett premium ligger på ca 2500:-
Så jag lär ju märka om det är billigare

Permalänk
Medlem

det är lite skojj att hdmi kabel inte ingår i dom flesta paketen utom elite? iaf då jag köpte och därför valde jag elite, priset blir nästan likadant ( inte riktigt men ) inte långt ifrån!

Permalänk
Medlem

Hur funkar Xbox 360 på äldre Tv apparater ja dom icke är Platta:P
Har nämligen bara stor gammal tv får man nån Scart kabbel med?
är det värt att ens skaffa om man inte har en ny Tv,elelr är det bara för mig att Panga in mitt gammla Ps1 och hålla mig till det

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk

För min del blir det ingen HDMI kabel eftersom jag inte har en HDMI kompitabel tv. Men det blir väll en platt tv nån gång.

Om man skulle vilja flasha en ny 360 premium är det några problem då?
"I Lagligt syfte"

Permalänk
Citat:

För min del blir det ingen HDMI kabel eftersom jag inte har en HDMI kompitabel tv. Men det blir väll en platt tv nån gång.

Om man skulle vilja flasha en ny 360 premium är det några problem då?
"I Lagligt syfte"

Kolla t.ex. PSXCare.com's forum, där snackas det om sådant.

Permalänk
Medlem

James_Exxo det kvittar, Tobias_Sundin läser inte vad man skriver till honom, han har fått svar på den frågan tidigare i tråden

/Daniel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _tekken_
Hur funkar Xbox 360 på äldre Tv apparater ja dom icke är Platta:P
Har nämligen bara stor gammal tv får man nån Scart kabbel med?
är det värt att ens skaffa om man inte har en ny Tv,elelr är det bara för mig att Panga in mitt gammla Ps1 och hålla mig till det

Beror på. TV:n måste klara 60hz(då de flesta spelen körs i 60hz). Men om tv:n inte är så stor, då kvittar det.

Permalänk
Medlem

Och vadå flasha den i lagligt syfte tror dom flesta förstår rätt så bra att det handlar om warez snack och ingen går igenom hela proceduren för att dumpa sina egna spel å sen bränna dom. Denna tråden borde låsas då den går emot SweClockers regler.