Permalänk
Musikälskare

1/10

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Keeper of the Bamse

Oj, toppenår!

*Träffade en underbar tjej 1a dec 2007

*Siktar på 350+k iår

*Ny lägenhet den 23e dec

*Ny bil i april

*Fet lönehöjning i april

*Livet är underbart, fredag hela månan!

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

tycker det nog varit den grymmaste sommaren jag haft men resten av året har varit sugigt.

Åkt banan/raket bakom vattenskoter med två andra. De andra ramlar av och han saktar ner. När han ser att jag sitter kvar så drar han på upp i typ 50km/h och svänger så mycket han kan, men jag sitter kvar. När han saktar ner igen så vobblar det och jag ramlar i vattnet. När jag klättrar på skotern får jag höra att "farkosten" lyfte en 10 cm från vattnet och jag faktiskt flög i luften. Blir så glad när jag tänker på det. Kändes så coolt att hänga på där.

Studenten där alla är så glada är också oförglömlig. Då fick jag sitta på den tidigare nämnda skoter som drogs på släp. Fick ganska bra uppmärksamhet när man åkte runt.

Permalänk

hmm,låt se nu.
på spel fronten har det varit bra.
samma på jobb fronten.
har mått någolunda bra under hela året.
inga negativa saker har inträffat som har gjort att jag mått dåligt.
vänskaps fronten har också varit riktigt nice.
men på förhållande fronten har det varit riktigt riktigt kallt,men som nu på slutet blossade upp men ruttnade lika fort men som åter igen håller på att blossa upp.

så,för att summera,mycket bra spel,fast jobb,bra vänner,bra välmående samt att årets slut inte fick det bästa slutet,men inget som jag gräver ner mej över:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Tråkigt att så många "Hatar" julen.. visst fine, men ni har nog inte insett vad julen handlar om.. Julen är bland den lyckligaste tiden hos mig, få umgås med min familj och släkt ordentligt och bara ha det mysigt, trevligt.. Den ENDA Tiden på året då jag riktigt kopplar av! .. Jag bor ju hemifrån, vilket jag inte vet om ni som hatar julen gör.. Vilket gör att man uppskattar träffar mer.

Man behöver inte handla en massa julklappar om man inte vill, det är inte det Julen handlar om i slutändan. Men det är ju alltid kul med en ny leksak

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

It was the best of times, it was the worst of times. Fast i omvänd ordning. Har precis träffat världens bästa tjej som det kanske kan bli något riktigt bra med.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Hedersmedlem

Händelserikt år för mig.

Haft väldigt mycket festande och skoj i princip hela året. Träffar en tjej, som numera än min flickvän. Tar examen från en 2-årig KY-utbildning. Får ett bra jobb. Flyttar in till tjejen och nu har vi köpt en sprillans ny lägenhet tillsammans.

Så det har vart ett fint år!

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
Tråkigt att så många "Hatar" julen.. visst fine, men ni har nog inte insett vad julen handlar om.. Julen är bland den lyckligaste tiden hos mig, få umgås med min familj och släkt ordentligt och bara ha det mysigt, trevligt.. Den ENDA Tiden på året då jag riktigt kopplar av! .. Jag bor ju hemifrån, vilket jag inte vet om ni som hatar julen gör.. Vilket gör att man uppskattar träffar mer.

Man behöver inte handla en massa julklappar om man inte vill, det är inte det Julen handlar om i slutändan. Men det är ju alltid kul med en ny leksak

Visst det är trevligt att ha släkten samlad det håller jag med om. Men det är allt j... hysteri och stress som fått mig lessna. Har inte kännt julstämning på jag vet inte hur länge. Dagen blir långtråkig och bara segare och segare.

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, PS5, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Klipsch RP500-m + SVS SB2000

Permalänk

hmm mitt 2008 har varit ganska tråkigt som vanligt skolan suger just nu IG i de flesta ämnena :(. men i somras hade jag iaf lyckats få ett sommarjobb och tjänade lite kosing. inga nya kompisar känner mig ofta ensam o spenderar tiden här vid sweclockers tur det finns vänliga själar här mkt intressant o läsa. några grejor har iaf året fört med sig jag har börjat lira i ett fotbollslag jag som inte trodde man kunde spela när man var 19 år ack vad jag hade fel lirar i ett amatörlag ser framemot 09 då blir det korpfotboll och man tar studenten förhoppningsvis men jag får nog inte ihop 2500 poäng. vet vilket yrke jag vill bli... men kan ej vad som behövs :(:(:(. jag har upptäckt en ny konstform och börjat skissa så gott jag kan (graffiti). inget festande här detta året... får ju aldrig reda på några... funderar även till 09 att sticka till australien o jobba o resa ett år.
allt av summan 2008 sög.

skriver om jag kmr på nåt mer.

Permalänk

Jag har haft ett väldigt bra år när jag sammanfattar det såhär på slutet.

- Tre år med min flickvän i September, känns bara bättre och bättre:)
- Kom in på gymnasieinriktningen jag ville; 4årig elteknik.
- Resa till Kroatien
- Äntligen börjat gymma - gick upp 10kg i år, en lagom början.
- Såg Iron Maiden live igen, alltid lika trevligt.

Och detta var bara höjdpunkterna, och visst har det varit dåliga tider i år också, men allt som allt har det varit ett toppenår!

Mvh:)

Permalänk
Medlem

Har trummat på som ett as 3-4 dar i veckan hela året i hopp om att bli en bra trummis i framtiden.. vet dock inte hur det går än pga har inte fått så mkt feedback, bara ifrån farsan. Annars så går skolan på helt ok har fått nått vg här och där ,knäns bra. Har startat med träning på gym och går hos en psykolog som även det är mycket positivt. Sen på den materiella delen så har jag nytt trumsett och ny fin laptop (vaio).Dryga är nog morsan som kan bli rätt konstig ibland ,och strul med kompisar: P Sen att jag inte har hittat nån musik stil ii trummningen ,käns lite frustrerande när man har spelat i 4 år snart xP men jag kommer fortsätta tills jag finner det:)

Sammanfattning : många små ner och många små och nån stor upp

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk

Jag måste säga att det här året har varit lite "njae" för min del. Om jag börjar i kronologisk ordning.

*Muck: Visst var det skönt bli civil igen, men att skiljas från mina kamrater var ingen direkt höjdare. Alla är så pass utspridda över landet och det är både svårt att hålla kontakten och träffas. Alla har sitt eget liv.

*Flytt, universitet: Jag har aldrig bott själv och att flytta hemifrån var väldigt känslosamt för min del. Nu i efterhand känner jag att inte var redo vid tillfället, men har kommit ikapp. Jag trodde ett tag att jag skulle hamna i en djupare depression (åt knappt, sov nästan inget, allmänt dyster). En fördel förutom att jag fått träffa en massa nya människor är väl att jag gick ner några kilon när jag befann mig i svackan. Ingen nackdel, det fanns kilon att ta.
*Morbor: Jag blev morbror för första gången det här året åt en liten grabb. Jag är väldigt barnkär och han är ett litet ljus i min tillvaro. Har inte fått träffat han än, men nöter bilderna på han.

Det är de händelserna jag minns.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Interstella
Jag måste säga att det här året har varit lite "njae" för min del. Om jag börjar i kronologisk ordning.

*Muck: Visst var det skönt bli civil igen, men att skiljas från mina kamrater var ingen direkt höjdare. Alla är så pass utspridda över landet och det är både svårt att hålla kontakten och träffas. Alla har sitt eget liv.

*Flytt, universitet: Jag har aldrig bott själv och att flytta hemifrån var väldigt känslosamt för min del. Nu i efterhand känner jag att inte var redo vid tillfället, men har kommit ikapp. Jag trodde ett tag att jag skulle hamna i en djupare depression (åt knappt, sov nästan inget, allmänt dyster). En fördel förutom att jag fått träffa en massa nya människor är väl att jag gick ner några kilon när jag befann mig i svackan. Ingen nackdel, det fanns kilon att ta.
*Morbor: Jag blev morbror för första gången det här året åt en liten grabb. Jag är väldigt barnkär och han är ett litet ljus i min tillvaro. Har inte fått träffat han än, men nöter bilderna på han.

Det är de händelserna jag minns.

Grattis till systersonen! Är själv väldigt barnkär och kan knappt föreställa mig känslan att bli morbror, men det kommer det med.

Permalänk

Åt helvete som vanligt.

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Medlem

Tja arbetsmässigt är det ett år som kan jämföras med att grinda järnet ur ett MMORPG. Har varit hektiskt som fan samtidigt som företaget jag jobbar på går som tåget i denna kris det snackas om. Lågkonjungtur öh... va e de?

Ekonomiskt. Bara uppåt. Snåljåp och sparsam som man är har jag lyckats lägga undan en jäkla massa pengar på ett sparkonto. Om nu bara släkten slutade låna konstant.

Relationsmässigt, dött. Varken haft tid eller vilja att jaga fruntimmer. Känner mig nöjd och glad singel så inget att ändra på ännu.

Varit i Liverpool och spenderat tid och partajat med brittiska polare under en vecka och det var förbannat kul. Har inte många polare inom Sveriges gränser. Utanför är en annan femma. Antagligen för att skolan inte var den bästa tiden i mitt liv så de kamratskapen är sedan länge över.

Köpte platt TV i januari men ännu inte skaffat blu-ray. Kanske i jul. Får se helt enkelt.

Blev nykterist efter att jag på något sätt(jag har inte listat ut hur) slog mig när jag ramla på toan hemma efter en sen kväll med arbetskamrater på puben. När man vaknar näck på toan med ansiktet nersölat med blod tänker man verkligen om.

Hyffsat år med andra ord. Har inga klagomål alls just nu.

Permalänk
Medlem

Har varit ett hårt år för mig, psykiskt sett, men det börjar bli bättre nu. Annars har jag inte mycket att klaga över, jag är nöjd.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Har haft ett grymmt år. Avverkat första året (nästan exakt) tillsammans med flickvän. Skolan går frammåt, bara en termin kvar. Lyckats fixa lite relevant arbetslivserfarenhet under sommaren. Va i thailand en månad. Enda man kan klaga på är att det vart lite ont om cash ibland.

Visa signatur

"Say unto thine own heart, I am mine own redeemer"
Don't touch me when I'm crazy of that airplane glue

Permalänk
Medlem

Ett jävligt hektiskt år.

Ekonomi: Ja, upp och ned gick det. Lyckades vinna en del pengar genom att satsa på fonden Xact Bear (en fond som vinner på nedgång och har dessutom en hävstång, vilket resulterar i att den ökar 1.5ggr i värde ställt mot vad OMXS30 sjunker). Sen under sommaren/hösten fick jag ett dystert besked om att jag har varit exponerad mot subprimeaktiga papper (trots att jag specifikt frågade förvaltaren om de var exponerade mot sådant skräp). Surt sa räven och man blev något dyster, vet idag inte hur mycket jag kan komma att förlora på den där skiten då ingen riktigt kan värdera fondens tillgångar. Men går man med i leken så får man leken tåla! (eller hur det nu ska vara)

Studier: Kom i somras in på det universitet som jag önskade och jag flyttade mitt skräp till en liten studentlägenhet i ett förhållandevis lugnt område. Det var jävligt tungt ibland, men då jag hade vänner här innan så fungerade det ganska okej. Nu i efterhand så har jag insett att detta inte alls är vad jag vill studera (ekonomprogrammet). Utan jag har valt att "cut my losses" och flytta hem igen i slutet av januari. Skall bli skoj att se vart fan man hamnar.

Tog dessutom studenten etc, men det kändes bara jävligt överskattat. Åtminstone själva festandet kring den.

Nu ser jag fram emot en riktigt uppvilande jul och en hel del god snaps!

God Jul på er alla!

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem

Året har varit väldigt blandat. I början av året fick jag lokutbildning, trodde aldrig att det kunde vara så roligt att köra lok. På våren dog min farmor och det var riktigt tråkigt; vi var varandra rätt så nära. Tänker på henne nästan dagligen.
Hela sommaren jobbade och gnetade jag på bangården så mycket som möjligt. I mitten av sommaren fick jag veta att mina betyg räckte för att komma in på brandingenjörsutbildningen i Lund. I augusti åkte jag och farsan till Skottland där vi besökte 20-30 olika whiskydestillerier, Islay är precis lika härligt som whiskyn och skottska höglandet är vackert.
I augusti packade jag två ryggsäckar och flyttade 140 mil söderut, från Norrbotten till Skåne.
Var en av de som kände av den fruktansvärda jordbävningen och hoppas verkligen att Röda korset samlar ihop pengar till oss stackare så att vi kan återgå till det normala…
I morgon skriver jag sista tentan innan jullovet och på söndag åker jag hem. Kommer nog aldrig att tycka om den Skånska snöfattiga "vintern", -20°C och >0,5 m snö ska det vara.

Gott nytt år!

Visa signatur

Tjo Göingar!

Permalänk
Medlem

2008 började bra, det lär sluta värre.

Fick ett jobb i våras, jobbade i princip alla helger fram till studenten i juni. Jobbade på som en gnu hela sommaren och in på hösten. Jobbtimmarna började minska, för att just nu ligga på ~10 timmar per vecka i snitt.

Så här sitter man nu. Får i princip inte jobba nånting och tillgångarna börjar tryta lite smått.

Tog körkort i höstas, det var trevligt. Bil inköptes redan i slutet på sommaren.

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem

Studenten, 5 år med tjejen, egen lägenhet (en liten trea), flyttat ifrån min fosterfamilj som jag bodde hos i 3,5 år, blivit pappa.

Ja.. Händelserikt år

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lynar
Studenten, 5 år med tjejen, egen lägenhet (en liten trea), flyttat ifrån min fosterfamilj som jag bodde hos i 3,5 år, blivit pappa.

Ja.. Händelserikt år

Grattis till ett grymt år

Mitt har varierat rätt kraftigt.
Började med att bli av med både flickvänn och jobb redan i Mars.

I April började jag mitt nya jobb som konsult inom telecom. Underbara kollegor, riktigt roliga arbetsuppgifter och lite för bra betalt

Fått lite nya vänner.
Haft möjlighet/råd att köpa två nya bilar samtidigt som jag har haft kvar min RX-7:a.

Nyligen träffade jag en jättefin tjej som jag blivit bra kompis med. Får se vart det leder

Riktigt jäkla bra år!

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Medlem

Började 2008 med lunginflammation... Skulle även jag ha tagit studenten ifall jag inte hoppat av 2007 (vilket var ett riktigt skitår), är dock inget jag ångrar just nu. Resten av året? Ja, i dagsläget undrar man mest vart det tog vägen.

Btw, julen var endast kul som liten, likadant påsk och allt annat skit. Gillar inte ens nyår längre, ser inget som helst märkvärdigt med det. Jag må vara bitter på just dessa punkter.

Visa signatur

`.´ My brain is perfect `.´

Core i7 2600K | Maximus IV Extreme | 2x Sapphire 6970 @ CF | 16GB Vengeance 1600MHz CL8 | Corsair AX 850W | Samsung 840 Pro 256GB (system) + Intel X25-M G2 80GB + Raptor X 150GB (spel) + 8.5TB (lagring) | Lian Li PC-P80 Armorsuit | Dell 27" U2711 2560x1440px + Benq G2400WD 1920x1200px + Samsung UE40B7050 LED-TV

Permalänk
Medlem

Året har väl varit rätt så mediokert; inte så mycket har skett. Har varit sjuk till och från hela året och har kännt mig nere. De lite roligare sakerna är väl att jag har fått fler och bättre vänner.

Permalänk
Medlem

Detta året har varit tufft, rent arbetsmässigt har jag jobbat röven av mig och inte haft någon semester förrän nu... Men samtidigt har detta året och varit en av de mest givande på länge.

Har träffat många nya människor, fått en del nya vänner och druckit mängder med öl. Kort sagt, livet är inte lätt, men just nu flytter allt på och jag kan faktiskt inte komma på något att klaga på. Öhh.. jo det kan jag förvisso... blev väl inget Japan i år, eller nästa år för den delen heller.... Och plånbokens innehåll har inte växt.. men men...

Permalänk

Tjosan!

Hmm ja nu skall vi se jag har flyttat 2 gånger detta året men det sista stället jag flyttade till blir nog utav mer permanent slag, hoppas jag iaf om jag får behålla jobbet.

Ja jag har gjort klart skolan och fått mig ett heltidsjobb jag verkligen trivs med som CNC-Operatör på ett företag som ligger cirka 15 minuter promenad från där jag bor. Riktigt gott att ha det nära och bra!

Så i det stora hela är jag ganska nöjd med året och det känns som det fungerat bra och blivit bra.
Hoppas nu bara att jag inte skall bli drabbad av varsel lagom till det nya året, är 3 st som fått gå nu där jag jobbar så går dom efter tur ordning är jag näste man på listan. Inte så kul att veta det!

Mvh,
Viper@God

Permalänk
Avstängd

Grymt bra år!

+ Träffade en underbar tjej Februari
+ Tjejen blev gravid April.
+ 350´ Årslön på ca 170 arbetsdagar.
+ Ny lägenhet 3:a 85 kvm Nyproducerad
+ Helt nya möbler (rubbet)
+ Fabriksny bil, hel-läder tubodisel
+ Tagit Flyglicens Kommersiel Pilot. April.

- Träffar kompisarna allt mer sällan.

Visa signatur

AMD X4 945ee @ 3,8 Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8GB Corsair PC8500 | SLI: Asus + Gigabyte GTX 275 @ 696Mhz | 1TB+1TB Seagate 7200.12, Samsung F3 | X-Fi XtremeGamer | FD Define R2 | Corsair 750W | Dell 2209WA @ 75Hz | Windows 7 RC | www.minhembio.com/Camper | Datorn som Produktlista

Permalänk
Medlem

Lärorikt år som fan!

*Fått förändrad syn på livet, tack vare juridiska och etiska skäl

*Träffade min underbara flickvän i September

*Har nog aldrig haft så kul med kompisar och aldrig festat så mkt.

*Livet har aldrig varit såhär kul, det är verkligen inte lätt, men för första gången så har jag faktiskt inte brytt mig, har bara glidit hela året och gått framåt dit vinden för mig Sjukt kul och fått mycket erfaranheter!

-/+ Väldigt dumma och onödiga saker har hänt, men jag ångrar inget på grund av erfaranheten och lärdomen.

Permalänk
Medlem

Kronologisk ordning:
* Fick jobb som kvällanställd.
* Gjorde slut med exet.
* Ett tag senare träffade jag min nuvarande flicka som jag nu är förlovad med.
* Fick erbj. att bli avdelningschef på mitt förra jobb som jag tackade nej till.
* Fick ett annat jobb på annan ort, och här står vi idag :).

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & EK-Nucleus AIO 360 Dark | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E
--
Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | Stabilizers: AP TX Screw-in

Permalänk
Medlem

För min del har 2008 varit ett år då jag har fått rätt så många vuxenpoäng...

De största grejerna i kronologisk ordning;

*Flyttade hemifrån, ihop med tjejen.
*förlovade oss
*istället för att hanka mig fram som diverse olika hantverkarjobb, fick jag ett fast IT-jobb som jag verkligen stortrivs med!
*sambons farmor gick bort, det var en rätt kraftig smäll faktiskt.
*Hade världens bästa semester på Rhodos
*Köpte mig en Citroën C1, pocketrocket!
*blev erbjuden en "befodring" på jobbet, med tillhörande 1-veckas utbildning i Köpenhamn. Ska bli vrålskoj!

Och det första jag ska göra 2009 är att köpa mig en Nikon D80... DET ska bli riktigt roligt! Sen får vi se vad 2k9 bringar, vi har inga direkta planer faktiskt.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig