Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Nej, han fyller imorrn (25:e).

Julen har inget med Jesus att göra. Datumet är satt för att falla in med gamla traditionella högtider bland olika kulturer (romerska, nordiska, tyska etc). Sen är inte ens bibeln säker på hur Jesus föddes om man ser till olika evangelium, men det är en helt annan diskussion.

Edit: Bara ingen drar igång nåt om det här nu (Bibeln). Skulle vara synd att få en fin tråd sabbad. Men eftersom jag påpekade det kommer någon garanterat att ta upp det. Gaaah!

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

God Jul:) ps vet någon vars man kan få tag i ritnignar till en King Tiger tank?

Permalänk
Medlem

Julafton är verkligen den dagen då vi i vår familj tar det riktigt chill med varandra och bara umgås, samt med släkt o vänner. Det är min ursäkt. Sen tackar jag ALDRIG nej till öl på julafton.

Så det finns verkligen ingen annan dag där vi är "riktigt" tillsammans, som på julen.
Nyåret är ju alltid med vänner... Det är en bättre ursäkt för att supa. Men det blir nog en lugn en i år.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ako
Du/Ni får det att låta som om alla firar jul som de gör i "tomten är far till alla barnen"... Det är väl långt ifrån alla som dricker sig berusade på julafton, eller är det bara jag som är uppfostrad i en sådan familj? Nej, jag är inte ett dugg intresserad av vem som bär ansvaret till varför vi firar jul, men jag gör gärna det bästa av situationen och har trevligt med släkt och vänner. Det är det, enligt mig, julen handlar om.

Oj jag glömde tillägga. Jag dricker INTE på julafton och inte någon av dom som jag firar med heller.

Jag är helt enkelt bara less på denna högtid p.g.a all hysteri/stress o.s.v. Det är helt klart trevligt att samla släkten och snacka skit.

Och jag anser inte att högtider är en anledning till att supa ner sig. Sen att vissa ser det som skäl till att supa är bara sorgligt

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, PS5, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Klipsch RP500-m + SVS SB2000

Permalänk
Medlem

God Jul Allihopa

Visa signatur

Letar du bostad i Stockholm?
Snabbostad.se

Permalänk
Avstängd

.

Permalänk
Medlem

God Jul! Ser fram emot maten

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Julen har inget med Jesus att göra. Datumet är satt för att falla in med gamla traditionella högtider bland olika kulturer (romerska, nordiska, tyska etc). Sen är inte ens bibeln säker på hur Jesus föddes om man ser till olika evangelium, men det är en helt annan diskussion.

Edit: Bara ingen drar igång nåt om det här nu (Bibeln). Skulle vara synd att få en fin tråd sabbad. Men eftersom jag påpekade det kommer någon garanterat att ta upp det. Gaaah!

Om jag inte minns fel så var det den gamle kejsaren Konstantin som bestämde att Jesus födelsedag ska firas de 25:e. Inget som står i Bibeln alltså.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

firar ni julen i polen? hinner ni med alla hålen?

vad vore julen utan onkel kånkels underbara julskiva en gammaldagsjul!
hitta tyvärr inte inte så mycket på youtube men håll till godo!

http://www.youtube.com/watch?v=61UKvDiXfm8

http://www.youtube.com/watch?v=nEySOqq3Azs&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=DsA3EAknrZs

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk

Merry motha fucking christmas and a hoe hoe hoe!

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Hedersmedlem

God jul!

spotify:track:2Vp9TVS2vUM2axaWUCYsI6

Visa signatur

Eighty percent of air pollution comes from plants and trees. - Ronald Reagan

Permalänk
Medlem

Haha fint enduro:P
Go jul!
Nu ska jag slagga:)

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk
Avstängd

God Jul!

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

Dricker inte en droppe på julafton, nyår? nae inget då heller.
Midsommar? Brukar bli nån enstaka cider till maten.

Fritt val att dricka på högtider eller inte.

Men GOD JUL till er alla!
Från Peter Toivanen

EDIT:

En julklapp till er som inte har fått mail från cdon.

Ladda ner gratis:
http://downloads.cdon.com/index.phtml?country=se&page=product...

Ange bara koden XMAS.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

God jul allesammans!

Idag blir en hetsig dag.. 3 olika ställen ska besökas.
Start hos morsan om 27 minuter, sedan blir det svärmor, och efter det svärfar.

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MyRus
Oj jag glömde tillägga. Jag dricker INTE på julafton och inte någon av dom som jag firar med heller.

Jag är helt enkelt bara less på denna högtid p.g.a all hysteri/stress o.s.v. Det är helt klart trevligt att samla släkten och snacka skit.

Och jag anser inte att högtider är en anledning till att supa ner sig. Sen att vissa ser det som skäl till att supa är bara sorgligt

Jag kan inte minnas en enda julafton som jag druckit någon alkoholhaltig dryck. Men jag förstår inte varför du är så bitter? Självklart är det drygt att gå ut och julhandla i all hysteri och stress men gör inte det då! Gör som jag, bry dig om dig själv och din egen släkt och ge fullständigt fan i hur andra firar sin jul. Hade jag gått och tänkt på alla andras problem och skit så hade en depression inte varit långt borta...
Jag menar inget illa mot dig men julen, liksom alla andra högtider, så blir det precis lika roligt som man gör det till.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Är det någon av er som ens vet varför vi fuirar jul?

Och är det bara jag som inte känner något specielt för högtider?

tek nyår och midsommar är ju bara en enda stor anledning för att supa.

Orka fira skiten, bara köttbullar och grötpiroger jag är ute efter
Sen blir det väl en öl eller sju frammåt kvällningen med, tror julen blir nästa stora "suparhögtid".. Verkar ju bara komma mer och mer starkglögg så.

Men iaf, GOD JUL till er alla, hoppas det blir svinkallt så man kan klocka mer.

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F | R7 7800x3D | 64GB Kingston Fury | Sapphire RX9070XT Nitro+

Permalänk
Medlem

GOD JUL PÅ ER ALLA ÖNSKAR JAG :D:D och hoppas på hårda julklappar... :)och var snälla nu mot varandra

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AcidStorm
Orka fira skiten, bara köttbullar och grötpiroger jag är ute efter
Sen blir det väl en öl eller sju frammåt kvällningen med, tror julen blir nästa stora "suparhögtid".. Verkar ju bara komma mer och mer starkglögg så.

Men iaf, GOD JUL till er alla, hoppas det blir svinkallt så man kan klocka mer.

Dig var det länge sedan man såg här
Hur leker livet?
God jul!

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

God jul till er alla.

Själv blir det inget firande det här året. Är mitt uppe i en flytt och kan inte åka till familj och vänner förrens till nyår då allt är fixat och flyttstädningen klar.
Jag får helt enkelt "fira" med några telefonsamtal och lite juljobb

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soulnut
God Jul! Ser fram emot maten

+1:D

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Dig var det länge sedan man såg här
Hur leker livet?
God jul!

Mja, livet(IRC) har tagit över lite.. Blir en extra God Jul iår faktiskt, går mot strömmen och får mer att göra på jobbet istället för varsel.

Hur går det själv då? Hittat nåt jobb än?

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F | R7 7800x3D | 64GB Kingston Fury | Sapphire RX9070XT Nitro+

Permalänk
Medlem

god jul

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E8400 | Gigabyte GA-EP35-DS4 | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Gainward GeForce 8800GT | Lian Li PC-A71B | Arch Linux <3

Permalänk
Medlem

Ungefär så otroligt roligt att man bara vill skita i det helt och sova hela dagen.. Är väl mer på senare åren man känt så, men ja.. Nyår är ju kul btw, ett nytt spännande år med massor av fel - Weeeeee!

Midsommar är nog det enda jag känner något för, men inte alls för att "supa" utan då för att umgås.

...God JÄVLA Jul!

Visa signatur

`.´ My brain is perfect `.´

Core i7 2600K | Maximus IV Extreme | 2x Sapphire 6970 @ CF | 16GB Vengeance 1600MHz CL8 | Corsair AX 850W | Samsung 840 Pro 256GB (system) + Intel X25-M G2 80GB + Raptor X 150GB (spel) + 8.5TB (lagring) | Lian Li PC-P80 Armorsuit | Dell 27" U2711 2560x1440px + Benq G2400WD 1920x1200px + Samsung UE40B7050 LED-TV

Permalänk
Medlem

Jul... Det är då fan att man inte är klonad eller något.. Tusen pers att besöka, lika många julbord att vältra sig över... Jag vill ta det lugnt!

Jaja, nästa jul kanske......

God Jul..

Just det ja.. Ingen öl eller snaps till maten, tydligen är jag ägare av ett TAXI-åkeri också.. blaaah...

/ Swuppo

Visa signatur

BAAH

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AcidStorm
Mja, livet(IRC) har tagit över lite.. Blir en extra God Jul iår faktiskt, går mot strömmen och får mer att göra på jobbet istället för varsel.

Hur går det själv då? Hittat nåt jobb än?

Vilka kanaler sitter du i?
Roligt för dig iaf... mja har väl några på G men så måste företagen få klartekena tt börja bygga o så vill de inste anställa o så är det bara massa byrokrati i slutänden. Du vet inget ställe? Skift eller vad som ?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
http://tinyurl.com/MerryXmas-pet

Merry Christmas Engelska
God Jul Svenska
Boun Natale Italienska
Feliz Navidad Spanska
Joyeux Noël Franska
Prettige kerstdagen Holländska
Frohe Weinachten Tyska

Har ni fler så skriv citera och skriv tack:p

Once again Go Jul från tcntad!

Feliz Natal Portugisiska
Hyvää Joulua Finska
С Рождеством Xристовиым Ryska

Boas Festas para vocês!:)
God Jul

Visa signatur

Fagerja

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fagerja
Feliz Natal Portugisiska
Hyvää Joulua Finska
С Рождеством Xристовиым Ryska

Boas Festas para vocês!:)
God Jul

Bara att köra genom google translate

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

God jul på er!
Hoppas ni får en trevlig julafton med god mat och familj/vänner/er själva KRAM

Visa signatur
Permalänk
Medlem

God Jul alla kära med-datornördar! Här kommer ett litet julkort från/på mig! Jag gjorde mitt bästa för att se äckligt juligt sötsliskigt snäll ut

Visa signatur

denna signatur är inte vettig, den är inte heller tänkt att ha någon djup filosofisk mening som man kan tro. allt jag vill säga med denna signatur är att jag inte har nånting att skriva.