Ursprungligen inskrivet av godspeed
------------
Förstår mig inte på de här svaren egentligen, har en fullhd tv från sony, en 42:a som vi kör med en laptop, kollade fotbollsmatch o s v i fullhd 1080p, det flyter på som vatten, såg allt från narnia till iron man på den, det är en amd turion x2 i den på 2.5ghz, 4gb ram och ett radeon hd3450 mobile, så jag begriper mig inte på folk som kör med att en mindre processor inte räcker, sålänge du har en gpu, förslagsvis ati som är bättre i de flesta fallen på att avkoda så funkar det fina fisken, även om du kör wmp classic och coreavc så har du receptet för att det ska funka.
Jag menar, visst blir det tyngre ju bättre material man har, men det finns en gräns för det också, en liten eepc klarar av att spela upp 720p på en 32" utan strul t e x, så tja, gör matten på det helt enkelt, var väl bland annat tomshardware som rekommenderade Amd Athlon 64 X2 4850E socket am2 för att spela upp fullhd flytande för nåt halvår sen eller liknande, går säkert att hitta artikeln, men som sagt, det krävs ett dedikerat grafikkort på ett eller annat sätt i det läget.
Annars om man känner sig osäker så konsultera www.minhembio.com t e x för där har man bra koll på det där.
Men min egen erfarenhet är att fullhd inte är så krävande som så många vill måla upp lite här och var.
Själv äger jag en htpc med en gammal E4300 och 2gb i ram och inbyggt intel gma 950, ser 720p på min 32:a men har provat att köra fullhd på en 40" plasma utan problem med den hos en kompis då vi skulle ha filmkväll, allt som krävdes var coreavc+media player classic, men om jag går upp till 50" lär jag inte klara det säkerligen, men då pysslar jag i ett ati 3450 med hdmi så är problemet löst ändå.
Nåja, rekommenderar trådskaparen att surfa runt lite som sagt;)