GTA IV- Officiella tråden [Länkar, tips & trix, hjälp och problemlösning]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fuSK
Men om jag köper 2ghz ram och en AMD athlon 64 x2 6000+ 3.1ghz

Kommer det funka bättre ?

Eller räcker det med att jag köper mer ram ?

Eller bara ny processor?

2 Gb ! Gigabyte och inte Gigahertz

Ska du köpa processor till gta4 tycker inte jag att du ska köpa 6000+, satsa hellre på en phenom isf...spelet äter cpu till frukost typ. Min 6000+ känns helt klart för klen, och den är ändå lite klockad...

Permalänk
Medlem

ja, Menade GB :P..okej hmm phenom är ju så mycket dyrare =/ e dom inte det ?

Visa signatur

CHASSI Fractal Design DEFINE R6 SVART TEMPERED GLASS / CPU Intel i5 8600K 3.6Ghz @ 4.3Ghz / GPU ASUS GEFORCE GTX 1070 8GB DUAL OC / PSU XFX Core Edition PRO 650W 80+ Bronze / MB ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING / RAM 16GB DDR4 3000 Mhz / SSD KINGSTON 120GB / SSD SAMSUNG 250GB / SSD SAMSUNG 250GB / HDD1 500GB / HDD2 250GB / HDD3 200GB / SSD M.2 KINGSTON A2000 500GB /

https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fuSK
ja, Menade GB :P..okej hmm phenom är ju så mycket dyrare =/ e dom inte det ?

Kostar ju några kronor mer ja, men har du moderkort som stödjer dom så tycker jag du ska lägga till och ta en sådan. Om du orkar vänta till Phenom2 släpps kan du ju norpa en sån, eller oxå köpa "gamla" phenomen som borde prissänkas då. Nu har du ju tyvärr inte världens bästa grafikkort heller dock...
TROR ändå att det ger mer i gta4 att byta cpu för dig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PippiRull
Kostar ju några kronor mer ja, men har du moderkort som stödjer dom så tycker jag du ska lägga till och ta en sådan. Om du orkar vänta till Phenom2 släpps kan du ju norpa en sån, eller oxå köpa "gamla" phenomen som borde prissänkas då. Nu har du ju tyvärr inte världens bästa grafikkort heller dock...
TROR ändå att det ger mer i gta4 att byta cpu för dig.

Okej! men då får jag la köra på det då men du tror inte AMD athlon 64 x2 6000+ räcker ?

Jo jag har ett moderkort som stödjer det.. tror jag iaf..

så här står det iaf :
* Socket: AM2+
* Supports the following processors:
o Phenom with Quad Core technology (AM2+)
o Athlon 64 X2 with Dual Core technology
o Athlon 64
o Sempron

Tack för hjälpen!

Visa signatur

CHASSI Fractal Design DEFINE R6 SVART TEMPERED GLASS / CPU Intel i5 8600K 3.6Ghz @ 4.3Ghz / GPU ASUS GEFORCE GTX 1070 8GB DUAL OC / PSU XFX Core Edition PRO 650W 80+ Bronze / MB ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING / RAM 16GB DDR4 3000 Mhz / SSD KINGSTON 120GB / SSD SAMSUNG 250GB / SSD SAMSUNG 250GB / HDD1 500GB / HDD2 250GB / HDD3 200GB / SSD M.2 KINGSTON A2000 500GB /

Permalänk
Medlem

Räcker och räcker...är ju spelbart för mig, men inte bra så att säga. Märks att den är för klen för gta4. Nu har ju jag betydligt bättre grafikkort än dig oxå, så jag vet inte hur mycket sämre det blir för dig. Ligger själv och fladdrar mellan 15-25 fps, ganska ofta under 20...Så för mig är det cpun som bromsar.

Permalänk
Medlem

Okej okej!. Då får jag nog göra så att jag får köpa mig phenom isf.

Såg att phenom har en busshastighet som är t.ex 3600MT/s.
Men det spelar kanske ingen roll om det står att mitt moderkort stödjer:

* Socket: AM2+
* Supports the following processors:
o Phenom with Quad Core technology (AM2+)
o Athlon 64 X2 with Dual Core technology
o Athlon 64
o Sempron

För det står även så här:

Front-side bus (FSB) * 2000MT/s (2.0 GT/s)

Men tack för all hjälp !

Tänkte även fråga om en till grej ang. GTA IV.
Går det att spara grafikinställningarn ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fan, Roman blev skjuten av nån av dimitris kuksugarpojkar='(

Dold text
Permalänk
Medlem

http://www.gtaforums.com/index.php?showtopic=386816

Detta kan bli skit grymt lua + gta = wieeee

Visa signatur

pff

Permalänk
Medlem

Jaha nu har spelet funkat flera veckor men idag när jag skulle lira så kommer det upp att secuROM har kraschat bla bla när jag startar det?

Permalänk
Avstängd

Säger det igen är folk här idioter?
Läs igenom tråden innan ni ställer era idiotiska frågor så har ni redan svaret på att GTA IV är världens genom tidernas sämst kodade och portade spel så enkelt är det,vad är det ni inte förstår?
Och snälla innan ni svarar så läs hela tråden på hela 44 sidor så fattar ni och behöver inte ställa inkompetenta frågor som folk skrattar åt hela tiden.Nämnde jag att jag skrattar nu?
Bra,då kanske ni förstår.
MvH albanen och god fortsättning:))

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robinkkk
norton gaming edition är mycket bättre för dig som spelar spel

Norton Gaming Edition stänger av all säkerhet när man spelar, NIS2009 känner av när man kör fullscreen-apps så den börjar inte söka igenom datorn etc. NIS2009 drar extremt lite resurser, typ max 10 MB ram-minne...

---

@PippiRull, GB = GigaByte, Gb = Gigabit.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

Du menar väl GigaByte inte Bite

Har f.ö spelat 2 timmar MP i Gta4 nu utan problem!

Så det är bekräftat!

Mvh

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Uj.. Byte ja... jag har sovit för dåligt

Visa signatur

Permalänk

GTAIV är i princip ospelbart för mig.
Speciellt nu när jag har klockat ner min CPU till 3.4 GHz (pga. värmeproblem)
Vill inte spela ett spel som ser ut som skit (ingen AA) men som ändå flyter extremt dåligt.
Får i princip samma fps om jag jämför medium - high inställningar.
Och FPS:en sjunker ingenting ALLS när jag sänker upplösningen från 1680x1050 till 800x600. (ja det är klart att jag vet att min CPU flaskhalsar).

FPS:en hoppar från allt mellan 15 till 30, alltså ospelbart enligt mig.

Ska lägga GTAIV på hyllan tills jag skaffar en ny dator om cirka 1 år eller nåt sånt, då köper jag en dator med ett ordentligt i7 system.
Först då kan jag ta upp spelet igen.

Ganska lustigt att en processor som var nästan top-of-the-line för 1 år sedan är en ENORM flaskhals redan efter ett år.

Permalänk
Medlem

Jo det är sant, borde nästan varit minimum på en quad för det går fan inte på en dual

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
GTAIV är i princip ospelbart för mig.
Speciellt nu när jag har klockat ner min CPU till 3.4 GHz (pga. värmeproblem)
Vill inte spela ett spel som ser ut som skit (ingen AA) men som ändå flyter extremt dåligt.
Får i princip samma fps om jag jämför medium - high inställningar.
Och FPS:en sjunker ingenting ALLS när jag sänker upplösningen från 1680x1050 till 800x600. (ja det är klart att jag vet att min CPU flaskhalsar).

FPS:en hoppar från allt mellan 15 till 30, alltså ospelbart enligt mig.

Ska lägga GTAIV på hyllan tills jag skaffar en ny dator om cirka 1 år eller nåt sånt, då köper jag en dator med ett ordentligt i7 system.
Först då kan jag ta upp spelet igen.

Ganska lustigt att en processor som var nästan top-of-the-line för 1 år sedan är en ENORM flaskhals redan efter ett år.

Väldigt konstigt, mitt spel flyter på fint i 1680x1050.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ficklampa
Väldigt konstigt, mitt spel flyter på fint i 1680x1050.

Flyter är ju ett luddigt ord, upplevs ju olika. Vad har du ungefär för fps? Gissar på ca 25-26 i snitt...Har kanske runt 20 i snitt och det funkar, men börjar det regna eller man kommer in på Manhattan med neonljus osv går det seeeegt

Ficklampa: Jaja, petnoga va Du har så rätt, slarvigt av mig...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PippiRull
Flyter är ju ett luddigt ord, upplevs ju olika. Vad har du ungefär för fps? Gissar på ca 25-26 i snitt...Har kanske runt 20 i snitt och det funkar, men börjar det regna eller man kommer in på Manhattan med neonljus osv går det seeeegt

Ficklampa: Jaja, petnoga va Du har så rätt, slarvigt av mig...

Allt över 30 fps "flyter", eftersom ögonen inte uppfattarn mer än 30 bilder i sekunden. Därför man uppfattar att det hackar under 30.

Visa signatur

Permalänk

Det hackar inte under 30.. det flyter bara sämre.. tycker jag.
Och 35 fps flyter också dåligt imo.

Permalänk

De beror mest på vad för spel man spelar tror ja, och man märker stor skillnad på 30 och 60 fps även om ögat inte kan uppfatta mer än 30 som ficklampa sa

tex. om jag sitter och spela FPS spel som CSS, L4D och sånt så är det mycket skönaer när det går i 60 fps än i 30 fps.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ficklampa
Allt över 30 fps "flyter", eftersom ögonen inte uppfattarn mer än 30 bilder i sekunden. Därför man uppfattar att det hackar under 30.

Säg inte att det fortfarande finns människor som tror att det mänskliga ögats maximum ligger på 30 bilder i sekunden!!

Och här på swec också...

FICKLAMPA; du tror fortfarande på en gammal myt. Den myten är krossad för länge sedan, googla om du vill.

Anledningen till att ögonen upplever att något "flyter" i 30fps är när det gäller rörliga bilder såsom TV, DVD, BIO, VHS m.m.

Man gott nytt ändå!

Visa signatur

C2D E8400 @ 3,8Ghz, Gigabyte EP35-DS3R, 2Gb 1066Mhz DDR2, HD4850 512Mb 680/100, CoolerMaster Hyper 212, Öppet PIII chassi med bordsfäkt...

Permalänk

klart man kan se över 30FSP dock som sagt kan det kännas som att det blir som bildspel när det är under 30FSP och att det saknas bilder..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lazlo09
Säg inte att det fortfarande finns människor som tror att det mänskliga ögats maximum ligger på 30 bilder i sekunden!!

Och här på swec också...

FICKLAMPA; du tror fortfarande på en gammal myt. Den myten är krossad för länge sedan, googla om du vill.

Anledningen till att ögonen upplever att något "flyter" i 30fps är när det gäller rörliga bilder såsom TV, DVD, BIO, VHS m.m.

Man gott nytt ändå!

mjo det är väll 57 bilder per sekund? om jag inte tar fel? och så har jag hört ifrån någon stålle som säger att dyslextiker uppfattar upp tll 10 tusen bilder per minut *wacko*

Visa signatur

-okey dad bye i love you, okey bye -why can you never say i love you to your own daughter?
I can i can but look what if she gets cancer right, and the doctor can't cure it. she hear it on her deathbed i love you from her dad for the first time then BAM shes dies happy !
Emil G Petterson R.I.P

Permalänk

Jag tror att ögat/syncentrat i härnan är för komplext för att man ska kunna säga att "människan ser i 57 fps" t.ex.
Ögat fungerar inte direkt som en monitor/videokamera.

Permalänk
Medlem

Är det någon som kör med Intel q6600 och 4870 1 gb kort?
Hur många fbs får du isfall? har tänkt köpa mig en q6600

Visa signatur

Intel I7 6700k, Asus Z-170 PRO, 32GB 2666mhz Corsair VENGEANCE LPX, EVGA GTX 1080 CLASSIFIED, Corsair AX 850, Crucial mx100 512GB

Fraktfritt Inet

Permalänk
Medlem

Ok, hade väl fel då..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nOOb91
mjo det är väll 57 bilder per sekund? om jag inte tar fel? och så har jag hört ifrån någon stålle som säger att dyslextiker uppfattar upp tll 10 tusen bilder per minut *wacko*

Jag är högt dyslextiker och jag tror inte det är ngt skillnad, men vad vet ag, jag vet ju inte hur ni ser ngt...

Visa signatur

Windows 7 Ultimate 64bit | MSI k9A2 Platinum | AMD Phenom X4 9850 2.5 @ 2.95 STOCK FAN | Powercolor 4870X2 | 4 GB RAM 1066/Fan | 1 st 250mm 1st 120mm 1st 80mm 3 20mm (ram)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tourrent
Jag är högt dyslextiker och jag tror inte det är ngt skillnad, men vad vet ag, jag vet ju inte hur ni ser ngt...

jo jag har också fått diagnosen dylsexi nyligen just därför jag nämde det när jag såg ni var inne på ämnet

Visa signatur

-okey dad bye i love you, okey bye -why can you never say i love you to your own daughter?
I can i can but look what if she gets cancer right, and the doctor can't cure it. she hear it on her deathbed i love you from her dad for the first time then BAM shes dies happy !
Emil G Petterson R.I.P

Permalänk
Medlem

är det bara jag eller är det förhållandevis tomt i multiplayer? eller har detta nånting att göra med vilken "zon" man väljer när man kör live? *******... finns det nån serverbrowser nånstans?

Visa signatur

i7 12700kf | gigabyte b760 ds3h ax ddr4 | 2x16gb kingston 3600mhz | 5080FE | corsair mp510 960gb (OS) + wd black sn750se 1tb + samsung 860 evo 1tb | seasonic focus gx 850w | tr phantom spirit | fractal r3 | dell alienware 34 ips | win 11 | da v3 | cherry tkl

Permalänk
Medlem

Tja det har jag ingen aning om.. serverbrowser? det är väl om du går .tex Player match -> Live -> Custom Match.. då får du ju upp en browser

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!