Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Benq E2200HDA/Benq E2400HD tråden

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackeShan
Fick min Benq E2200HD nu

Bilder kommer snart.

kul!! grattis.skriv va du tycker om den också! ska bli kul me bilder!! ;D

EDIT: min skärm är i ånge nu..kommer isåfall säkert imorrn.ånge är just innan den kommer till umeå..perfect ;D

Permalänk
Medlem

Här finns det bilder jag laddat upp: http://www.pici.se/342370/

Har suttit vid den nån timme nu och är nöjd än så länge!

Den höga upplösningen är riktigt skön, speciellt nu med 16:9. Mycket skönare än 16:10. Skärmen är lite bredare än en vanlig 22" pga 16:9 formatet. Testade med 1680x1050 upplösning och det ser i princip ut som på en vanlig 22" skärm. Förutom att 16:9 formatet gör så det ser lite annorlunda ut. Dock om det finns 16:9 format i spel (t.ex Call of Duty 5) så ser 1680x1050 ut precis som på vilken annan 22" som helst. Men 1920x1080 är underbart att spela och se film med :D. Har man en tillräklgit bra dator så sitter man såklart med 1920x1080 istället.

När jag startade den så var den lagom ljusstark, dock fel färger för min smak. Ändrade runt lite men fick det aldrig så bra som jag önskat men testade "movie mode" och då blev det så som jag ville ha det! Skarp bild, riktigt skarp faktiskt. Fick sätta på ClearType för att texten skulle se bra ut i forums osv. Färger i spel och film är mycket bra (för att vara en TN panel) när man kör på Movie Mode. Standard är alldeles för neutralt eller hur jag ska förklara. Men det är ju såklart en smaksak.

Skärmen är snabb och inga input lag alls. Märker i call of duty 5 att den är snabbare än min gammla Samsung 225BW 22".

Film ser bra ut. Körde igång The Matrix i blu ray 1080P upplösning och det ser så mycket bättre ut än min gammla Samsung skärm! Svärtan är bra, men tyvärr så blöder min lite uppe och nere. Iallafall mindre än min 225BW och 226BW som jag testat också, som tur är. Inget jag stör mig på.

Plus:
Snygg! Passar perfekt in på mitt skrivbord.
Skönt format (16:9)
Hög upplösning
Skarp bild
Snabb
Utmärkt för spel och film
Hyffsade färger för att vara TN. Inte sett något bättre på en TN panel
Inga döda pixlar
Bra betraktningsvinklar för en TN! En del bättre än Samsung 225BW/ 226BW

Minus:
Plastig fot (Inget man direkt sitter och känner på ändå så).
Dåligt inställd från början, krävs egna justeringar eller välj ett av dem förinställda valen. Movie mode passade mig perfekt.
Blöder lite uppe och nere, inget allvarligt.

Nu tror jag inte man kan hitta en bättre 22" TN panel överhuvudtaget. Det här måste vara en av de mest privärda 22" skärmarna någonsin.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D (-15 CO), ASUS B850 TUF Gaming Plus, 2x16GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000/CL30, Gigabyte RTX 5070 Ti Windforce SFF (.935v @3000MHz core, +3000 mem)

Permalänk
Medlem

jag kör min på RGB läge som jag tycker e neutralt.
kanske finns någo därute som har en kalibrerad posta settings

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Medlem

Tjena,

har funderat på den här E2200HD eller Samsung T220. Undrade vilka som har sett båda tycker skulle passa för mig.

Använder datorn till lite allt möjligt så det behöver inte vara en "gamer" skärm, dessutom har jag en Full HD tv som går in i datorn. Det betyder att full hd inte är så jätteviktigt men det är ett plus :D.

Alltså så söker jag en bra allround skärm färg/kontrast/skärpa etc.
E2200HD eller T220?
Tack.

Permalänk
Citat:

Den höga upplösningen är riktigt skön, speciellt nu med 16:9. Mycket skönare än 16:10. Skärmen är lite bredare än en vanlig 22" pga 16:9 formatet. Testade med 1680x1050 upplösning och det ser i princip ut som på en vanlig 22" skärm. Förutom att 16:9 formatet gör så det ser lite annorlunda ut. Dock om det finns 16:9 format i spel (t.ex Call of Duty 5) så ser 1680x1050 ut precis som på vilken annan 22" som helst. Men 1920x1080 är underbart att spela och se film med :D. Har man en tillräklgit bra dator så sitter man såklart med 1920x1080 istället.

När jag startade den så var den lagom ljusstark, dock fel färger för min smak. Ändrade runt lite men fick det aldrig så bra som jag önskat men testade "movie mode" och då blev det så som jag ville ha det! Skarp bild, riktigt skarp faktiskt. Fick sätta på ClearType för att texten skulle se bra ut i forums osv. Färger i spel och film är mycket bra (för att vara en TN panel) när man kör på Movie Mode. Standard är alldeles för neutralt eller hur jag ska förklara. Men det är ju såklart en smaksak.

Skärmen är snabb och inga input lag alls. Märker i call of duty 5 att den är snabbare än min gammla Samsung 225BW 22".

Film ser bra ut. Körde igång The Matrix i blu ray 1080P upplösning och det ser så mycket bättre ut än min gammla Samsung skärm! Svärtan är bra, men tyvärr så blöder min lite uppe och nere. Iallafall mindre än min 225BW och 226BW som jag testat också, som tur är. Inget jag stör mig på.

Plus:
Hög upplösning
Skarp bild
Snabb
Inga döda pixlar

Minus:
Dåligt inställd från början, krävs egna justeringar eller välj ett av dem förinställda valen. Movie mode passade mig perfekt.

Nu tror jag inte man kan hitta en bättre 22" TN panel överhuvudtaget. Det här måste vara en av de mest privärda 22" skärmarna någonsin.

Tack för den underbara recensionen och bilderna ser ricktigt skönt ut! !!!!! du svarar på allt ja behöver veta! hade juh en samsung 226BW 22" nyss..rickti glad att de inte va förgäves att ja köpte en E2200HD istället ;D har en ati 4870x2 så de perfect me 1920 upplösningen.ville krama ut lite mer i kortet med högre upplösning.de sägs för att det inte ska flaskhalsa så mycke så ska man minst ha 1920 uppåt för att dra nytta av graffe kortet..? men 1680x1050 funka juh perfect också för mig.men ska bli ricktig skönt o köra me 1920..Grattis igen för skärmen.hoppas själv på att få den imorn ;D föresten vare stor skillnad att köra 1680x1050 på spel än 1920? tänkte om ja måste ha 1680 om de laggar för nå anledning.så vill ja kunna ha de utan att de blir fult....hare bäst!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Plus:
Hög upplösning
Skarp bild
Snabb
Inga döda pixlar

Minus:

Tack säger jag bara... hoppas att denna skärm blir bra för mig också. Hoppas att jag får hem den idag.

Visa signatur

Dell U2412M, Fractal Design R4 svart,Asus P7P55D EVO s1156, Intel i5 750 @3.2Ghz, Thermaright MUX-120, Gigabyte HD6870, 2x4GB Corsair XMS3, 120GB Samsung 470 SSD, 2x1TB Samsung F3 HDD, Corsair VX 550W

Permalänk
Medlem

Jaha! Då har man lagt en order på Inet, E2200HD för 1895:- fraktfritt. Har spanat in den skärmen ett tag och som "tur" var brann min gamla skärm upp igår kväll

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

Jah då vare klart -- Beställt idag innan 13, undrar om jag kan få hem den imorn

Visa signatur

Microsoft Surface Pro || Core i5-3317U CPU 1.7Ghz (2,6Ghz Turbo) | 4GB | Intel HD Graphics 4000 | 64GB SSD + 64GB MicroSD + USB 3.0| Surface Pro Pen | MS Surface Type Cover 2 |
Intel NUC D54250WYK||Intel® Core™ i5-4250U | 16 GB RAM | 128GB SSD | Intel® HD Graphics 5000, 1x Mini DP, 1x Mini-HDMI , Gigabit-nätverk, 4x USB 3.0

Permalänk

Det blev ingen Benq E2400HD för min del... det fick bli en Samsung 2493HM istället. Och är efter ett par dagars användning helt nöjd med den. Men man kan väl inte vara annat när man bytte från en LG 1919S. xD

Tyckte att 1920*1200 var bättre att ha som maxupplösning jämfört med 1920*1080 som gäller för "bänken". Visst... det skiljer bara 120 pixlar på höjden... men iallafall. ^^

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

verkar komma fler 1080 skärmar

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boris_vodka
Jaha! Då har man lagt en order på Inet, E2200HD för 1895:- fraktfritt. Har spanat in den skärmen ett tag och som "tur" var brann min gamla skärm upp igår kväll

Hur lyckades du få hem den fraktfritt?

Permalänk
Medlem

Sweclockers kampanjen på Inet.
lägg till denna produkt i varukorgen: https://www.inet.se/artikel/6101343 så blir hela ordern fraktfri.

EDIT: lade till länken

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

Stämmer det att E2200HD har kostat 1650kr tidigare? Funderar på om det kan vara värt att vänta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paer86
Stämmer det att E2200HD har kostat 1650kr tidigare? Funderar på om det kan vara värt att vänta

Skulle tro att det är E2200HDA alltså den med endast analog ingång som ligger på det priset. Enligt prisjakt (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=358454) har inte E2200HD varit billigare än precis strax under 1800:-. E2200HDA har pendlat i pris mellan ~1520kr och 1590kr (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=340616), detta är lägstapriser alltså.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Sweclockers kampanjen på Inet.
lägg till denna produkt i varukorgen: https://www.inet.se/artikel/6101343 så blir hela ordern fraktfri.

EDIT: lade till länken

Tackar för länken, får se om det blir en beställning snart...

/Luthor

Permalänk
Medlem
Citat:

Skulle tro att det är E2200HDA alltså den med endast analog ingång som ligger på det priset. Enligt prisjakt (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=358454) har inte E2200HD varit billigare än precis strax under 1800:-. E2200HDA har pendlat i pris mellan ~1520kr och 1590kr (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=340616), detta är lägstapriser alltså.

Okej, då blir det nog ett köp inom en snar framtid. På Webhallen står det förresten "Produkten är slut och tillverkas ej längre. Produkten går därför ej att beställa!". Betyder det att modellen är utgående och kommer det någon ny då?

Permalänk
Medlem

Har använt min 2200HD nu i nån dag, låter som den bränner plast.... det knastrar när skärmen blivit varm, 2-4minuter....., det var mycket plast film runt den, men jag har tagit bort det.

Nån annan som hört "popcorn på lågtemp" förut

Annars en underbar skärm för det priset. Mitt senaste skärm köp var W19...1440x900 från 2006 för 2500:-

Har problem med den just nu, den visar inte någon bild i uppstarten, tror jag lägger det i en annan tråd.

Ni 2200HD tvivlare. Köp den nu!!

Visa signatur

| E8400 | MSI P35 Neo2 | 4Gb Corsair Dominator | HD3870 Ultimate | Benq 2200HD | Antec P160 |

Permalänk
Medlem

Har köpt en BENQ E2200HDA idag. Men jag köpte nog fel, haha!
hade tänkt på att köpa en BENQ E2200HD pga för att den har en HDMI ingång.
Någon som vet hur jag ska få HD-bild på min E2200HDA när de inte är HDMI anslutning? den stödjer ju HD

tacksam för svar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Lestat-
Har använt min 2200HD nu i nån dag, låter som den bränner plast.... det knastrar när skärmen blivit varm, 2-4minuter....., det var mycket plast film runt den, men jag har tagit bort det.

Nån annan som hört "popcorn på lågtemp" förut

Annars en underbar skärm för det priset. Mitt senaste skärm köp var W19...1440x900 från 2006 för 2500:-

Har problem med den just nu, den visar inte någon bild i uppstarten, tror jag lägger det i en annan tråd.

Ni 2200HD tvivlare. Köp den nu!!

japp knastrar här me..lol tänkte men vafan äre som låter.den knastrar lite då och då.som du vet när de e varmt o kallt inne så knastrar de i tven o glashyllor ibland o i fönstret.tror de ungefär samma effect på skärmen.men endå konstigt att min förra skärm samsung 226BW 22" inte gjorde de. är super lyckli över min skärm nu.säger desamma KÖP den som nu tänker göra de!

Permalänk
Medlem

inget knaster på min..

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlackVen0m
japp knastrar här me..lol tänkte men vafan äre som låter.den knastrar lite då och då.som du vet när de e varmt o kallt inne så knastrar de i tven o glashyllor ibland o i fönstret.tror de ungefär samma effect på skärmen.men endå konstigt att min förra skärm samsung 226BW 22" inte gjorde de. är super lyckli över min skärm nu.säger desamma KÖP den som nu tänker göra de!

Inte så att plasten typ expanderar eller krymper när skärmen blir varm ?

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk

hej!
har skaffat en E2200HD, men när jag har kopplat den till dvi kontakten så får jag inte nån högsta upplösning 1920x1080 på spelet battefield 2, vill ju ha det! högsta jag kan välja är 1680x1050. och om jag väljer acpect ratio så blir den ganska liten själva spelytan! och om jag strechar ut bilden så blir spelet ganska brett! allt blir brett!
hur får jag spelet att fylla hela skärmen och att det ser bra ut??
nån som har nån kunskap om detta?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xitele810
hej!
har skaffat en E2200HD, men när jag har kopplat den till dvi kontakten så får jag inte nån högsta upplösning 1920x1080 på spelet battefield 2, vill ju ha det! högsta jag kan välja är 1680x1050. och om jag väljer acpect ratio så blir den ganska liten själva spelytan! och om jag strechar ut bilden så blir spelet ganska brett! allt blir brett!
hur får jag spelet att fylla hela skärmen och att det ser bra ut??
nån som har nån kunskap om detta?

http://www.widescreengamingforum.com/wiki/index.php/Battlefie...

du kan ju prova sätta 1920x1080 istället.
i en del spel finns inte vår upplösning att välja fast ofta finns det vissa settings man kan sätta custom upplösningar.
som i gamla quake3,battlefield etc.

Visa signatur

Permalänk

tack så jätte! ska pröva så fort jag kommer hem!
men vad står det?

C:\Games\Battlefield 2 Demo\BF2.exe" +menu 1 +fullscreen 1 +szx 1920 +szy 1200

hur ändrar man? var går man efter bf2.exe?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrelkman
Har köpt en BENQ E2200HDA idag. Men jag köpte nog fel, haha!
hade tänkt på att köpa en BENQ E2200HD pga för att den har en HDMI ingång.
Någon som vet hur jag ska få HD-bild på min E2200HDA när de inte är HDMI anslutning? den stödjer ju HD

tacksam för svar

Att det inte finns HDMI spelar ingen större roll för om du kan få "HD" på skärmen, då VGA stödjer upplösningar en bra bit över 1080p.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xitele810
tack så jätte! ska pröva så fort jag kommer hem!
men vad står det?

C:\Games\Battlefield 2 Demo\BF2.exe" +menu 1 +fullscreen 1 +szx 1920 +szy 1200

hur ändrar man? var går man efter bf2.exe?

du gör det i genvägen du lägger på skivbordet

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Köpte en T2200HD istället, gillade designen bättre samt att jag inte behöver ha HDMI eller högtalare på bildskärmen... Annars är det ju i stort sett samma skärm...

Permalänk
Medlem

har vissa problem med se text på forum osv.
blir att man måste förstora med hjälp av ctrl+rulla på scrollen
har testat cleartype fast tycker det inte e bra nog..

tips ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är texten liten eller suddig? Prova ändra skärpan på skärmen kanske? Eller så kanske du inte kör skärmens native-upplösning? Då vet jag att saker och ting kan bli lite förvrängda.

Visa signatur