Permalänk
Medlem

Bootproblem på PSP

Vet inte om detta är den absolut bästa kategorin att posta i men jag hittade inte nån bättre.

Som titeln säger så har jag problem att få mitt PSP-2001 (slim) att gå igång. Köpte psp:et hackat med nån m33 firmware, minns inte exakt vilken, men tror att det var 4.x om det finns nåt som heter så.

Problemet är en följd av att jag försökte byta till ett costume tema vilket involverar att ersätta filer i flash0 i bl.a vsh mappen.

Detta gick lite snett för mig och slutade med att jag hade tagit bort orginal vsh-mappen och ersatt den med temats vsh mapp som inte innehöll alla filer nödvändiga för att psp:et ska funka.

Nu när jag ska starta psp:et så lyser bara powerlampan och den läser massor från minneskortet men inget händer på skärmen förutom att bakgrundsbelysningen tänds och sedan dör psp:et.

Har sökt lite och jag tror att det kallas full-brick och ska tydligen gå att lösa men hur? Har tillgång till Pandorabatteri och allt som behövs för att hacka ett psp men kommer det att fungera efter en sån här tabbe?

Visa signatur

Asus G55VW ROG
Raspberry Pi mod. B running Musicbox

Permalänk
Medlem

eeehm. varför har du lagt en post som inte alls handlar om Linux/UNIX här? Finns väl ett konsol/TV-spels forum om jag inte minns fel.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dunz0r
eeehm. varför har du lagt en post som inte alls handlar om Linux/UNIX här? Finns väl ett konsol/TV-spels forum om jag inte minns fel.

Står ju faktiskt linux och ÖVRIGA operativsystem... problemet är i vilket fall löst nu genom att använda ett så kallat magic stick och ett pandora batteri..

Kul fakta på tal om linux så kan man faktiskt genom x86 emulator köra windows 95 samt linux i PSP nu så det kanske inte är helt felplacerat iaf!

Visa signatur

Asus G55VW ROG
Raspberry Pi mod. B running Musicbox