Permalänk

Spelburk för ~ 18000:-

Ok. Har försökt pula ihop ett paket med bra prestanda och bra framtidskompabilitet utan att det blir helt jättedyrt.

Vet inte om det blivit helt rätt så kom gärna med råd. Jag spelar Age Of Conan och vill gärna köra på max så det behövs lite power.

Kan/borde något bytas ut?

Orkar nätagget?

MB: Asus P6T Deluxe

CPU: Intel Core i7 920 2.66GHz

CPU Fläkt: Nexus LOW-7000, Socket 775/1366

Minne: Corsair 6GB (3x2GB) 1333MHz PC3-10666

Grafik: PowerColor ATI HD4870 X2 2GB

Hårddisk: 150GB Western Digital VelociRaptor ICE

Miditower: Antec Nine Hundred ATX, Utan nätagg

Nätagg: Cooler Master Real Power 700w Modular

DVD-Brännare: Samsung SH-S223F 22X DVD±RW DL SATA Retail

Detta blir 17 900:-

Kan jag få ner priset mer utan att förlora för mycket eller kanske kan jag få mycket mer för en liten peng?

Tacksam för tips.

Mvh Kennet

Permalänk
Medlem

du kan få ner priset lite om du istället bara köper vanliga sata hdd och kör dom i raid istället för velociraptor

Visa signatur

Chassi: FD Define R4 White | Kylning: Noctua NH-D14 | Cpu: AMD Ryzen 5 5600x | Gpu: ASUS Dual Radeon™ RX 6700 XT STD Edition 12gb | Ram: Corsair 16gb ddr4 | Mobo: Asus ROG Strix b550-f Gaming | PSU: Corsair RM750X | Skärm: Acer XB240H | OS: Windows 11 64bit | SSD: Samsung 850
Mobil: Iphone 12 Pro

Permalänk

Tack för tipset. Har inte riktig koll på det där med RAID men om jag använder mig av det finns det något som både ökar prestandan men också säkerheten. Typ om en va diskarna crashar så går det ändå?

Mvh Kennet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChildOfZion
Tack för tipset. Har inte riktig koll på det där med RAID men om jag använder mig av det finns det något som både ökar prestandan men också säkerheten. Typ om en va diskarna crashar så går det ändå?

Mvh Kennet

Det du tänker på är RAID 5, som dock kräver 3 st diskar. RAID 0 ökar bara prestandan och kräver endast två diskar, men är jävligt osäkert - ifall en disk dör förlorar du ALL data.

Velociraptorn är mycket bra att ha som systemdisk. Om budgeten är lite ansträngd, så tycker jag dock du ska köra på en WD Black 640 Gb

Permalänk

Ahhh ok.

Det är för sent nu i alla fall Beställde paketet imorrse så vi får väl se om det är värt slantarna.

Ska väl skruva ihop grejerna i början på nästa vecka så jag återkommer väl med slutatser om ett par-tre dar.

Mvh Kennet