Vad är det värsta du vet. Vad gör dig fruktansvärt irriterad i din vardag?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av phobiiz
alla ungar i gungorna utanför mitt hus som håller låda så att man tror att man bor granne med ett äventyrsbad. om man stänger fönstret (3-glas) samt lyssnar på musik blir man besparad alla skrik dock.

Haha, det är fan sant. Var eviga vår/sommardag vaknar jag upp till barnskrik. Men men, skönt att veta att man lever.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zyk
* Folk som tycker det är en bra idé att kasta ut en våningssäng från fjärde våningen som landar precis utanför min lägenhet, 1 meter från där jag sitter. Klockan 04:00. Inte kul när man sitter och spelar stalker och är i ett mörkt labb med osynliga monster heh.

Det skulle vara rätt kul att se din reaktion iofs... Men vem kastar ut en säng?

Själv blir jag sällan irriterad såvida jag inte är på dåligt humör. Så jag kommer inte på nåt egentligen. Det skulle väl vara all reklam - speciellt på tv.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem

När jag åker förbi en skola i grannstaden där jag jobbar och varje dag ser samma kille stå ensam under pauserna, då dom andra spelar fotboll och what not. Han står vänd mot dom andra som om han skulle vilja med. Fy fan vad ledsen det gör mig, även nu när jag skriver. Jag hoppas tammefan han är lycklig hemma åtminståne.

Visa signatur

Ettan: P160 + BlueStorm 500W - P5B Premium - E4300@3,2GHz - 2x1GB 800MHz - Palit 8800GT@710x1015 - 410GB - Samsung 206BW
Tvåan: NoName + 300W - MSI K8T NeoFIS2R - A64 3000+ - 2x512MB 400MHz - Leadtek 6800LE@16/6 och 403x451 - 80GB - 17" CRT

Permalänk

Folk som tvunget ska dricka sitt förbannade rödvin och spiller på dyra mattor och i soffan varje jävla gång...

Permalänk
Medlem

att morgontåget ALLTID är försenat, det gör mig extremt irriterad.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Alla jävla farthinder, är det 50-väg ska man också kunna köra 50 på dom. Vill dom att man ska köra långsammare får dom skylta om...

Visa signatur

"Get your facts first, and then you can distort them as much as you please." - Mark Twain
På internet kommunicerar vi huvudsakligen i textform, så skriver du som en idiot kommer du således att uppfattas som en idiot.

Permalänk
Medlem

Tattarfittor som stjäl saker. Hade jag fått tag i den horan som fläckte mobilen ur näven på mig nere på stan i fredags hade jag suttit i häktet nu.

Visa signatur

"Say unto thine own heart, I am mine own redeemer"
Don't touch me when I'm crazy of that airplane glue

Permalänk
Hedersmedlem

cd-wow:s 10-kronorsrabatter
googles nya ikon

Permalänk
Avstängd

* Nördar

* Invandrargäng

* Knarkpundare

* Folk som gnäller för gnällandets skull

* Folk som smaskar

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Brukar försöka att minimera mitt "störande", det kommer inget gott av att störa sig på saker. Fix it or forget it!

Men ett par saker kan jag väl nämna.

-Människor som är "sega/tröga" i rusningstrafik. Går man segt kan man väl gå vid sidan. Jag har ofta bråttom, eller snarare jag prioriterar annorlunda.

- Människor som saknar ögon i nacken, hur svårt är det att uppmärksamma om man står bakom någon? Står jag i en affär t.ex och vill kolla på någon och någon står i vägen så ska väl denne kunna uppmärksamma mig och flytta lite på sig så att båda kan kika samtidigt. Nej, vissa verkar gå runt och dagdrömma hela dagarna.

- Gnidna/giriga människor, ex dustins julklappstråd, vissa snor åt sig maximalt på bekostnad av andra.

Permalänk

För att hålla det kort.

Personer som anser att de äger allt och ska ha respekt för att de står och ser tuffa ut samt inte kan hantera ett språk.

Telia. Finns det så mycket att säga? Jag hatar Telia innerligt, jag har lagt så mycket tid på att ordna med deras missar att man undrar om det är något jävla demensboende som sköter om supporten ibland.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Crippa90. Jag tror inte ens jag behöver motivera det.

Visa signatur

kärlek.

Permalänk

Moderater i all ära!

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Medlem

Stör mig på alldeles för mycket för att det ska vara hälsosamt

- Trafiken.
Jag är så förbannat trött på att vara tvungen att anta att alla andra i trafiken är idioter för att minimera risken för en olycka. Någon vecka sen var det otroligt nära att bilen blev mosad mot räcket när en lång lastbil fick för sig att byta fil utan att blinka eller kolla i backspegeln. Efter att jag ställt mig på bromsen och missat släpet med max 10 cm var det farligt nära att jag dog, igen, när pulsen vägrade gå ner från 452 slag/minut i vad som kändes som en evighet.

Sen har vi ju klassiker som för någon månad sen när en rejält stor SUV (typ audi q7 eller liknande) blåste förbi mig på E4:n i ca 150-160km/h med ett lika stort släp bakom.

Eller ännu bättre. Igår när jag skulle hem och jag åkte förbi ett led av bilar ca 1-2 km långt som låg bakom en snutbil som höll ca 90km/h. Jag måste ha använt ordet "idioter" minst 5 gånger kombinerat med en hel del andra svordomar. Blev inte mildare språk när jag kör om en till snutbil som körde lika sakta några minuter senare. Allt detta på E4 norr mellan Linköping och Norrköping.

- Folk med "dyslexi"
Har nog aldrig kommenterat på folks stavning här, vad jag kommer ihåg. Men det är skapligt irriterande att se ord som "enda" och "ända" blandas ihop gång efter gång. Konfronterar man dessa personer har de alltid dyslexi.

Kanske blev lite långt, men ni bör veta att jag höll igen rejält. Både i valet av språk och mängd av text

Permalänk
Medlem

Alla jag pendlar med som envisas med att korsa riksvägen vid stationen och därmed störa trafiken, istället för att gå runt som tar max en minut längre.
Tycker synd om den bilist som kommer att köra på dem nån gång i framtiden.

Alla artiklar/reportage om Anja Persson gör mig riktigt irriterad.

Att hissen alltid är längst upp i huset när jag kommer hem efter jobbet.

Visa signatur

Legitimerad stofil

Permalänk

Artister som är otrevliga mot sina fans.

Den ungen som leker häst i trapphuset(skriker och klampar någon timma om dagen).

Nötter som inte kan använda blinkers i rondeller, och alla andra nötter i trafiken.

Den volvoraggaren som tycker det är askul att sladda runt i rondellen i närheten där jag bor...mitt i natten...på en vardag...i sisådär 2 timmar...när jag ska jobba kl 06.45 dagen därpå.

Folk som går klädda i pyjamas(ska visst vara moderiktigt).

Folk som tror Lordi är ett death metal band.

Folk som har felande id3 taggar i sina mp3:or och har så msn visar det.

Att jag inte kan äta någonting innan kl 10.

Folk som inte respekterar en när man är nybörjare på någonting, gäller särskilt i online-spel.

Ungar som sitter utomhus och ställer frågor när man går förbi.

Ta allt folk i allmänhet, lika bra att jag låser in mig i en betongbunker och sitter och gnäller på mig själv istället

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
- Människor som saknar ögon i nacken, hur svårt är det att uppmärksamma om man står bakom någon? Står jag i en affär t.ex och vill kolla på någon och någon står i vägen så ska väl denne kunna uppmärksamma mig och flytta lite på sig så att båda kan kika samtidigt. Nej, vissa verkar gå runt och dagdrömma hela dagarna.

Helt seriöst, är det så jävla jobbigt att öppna truten och säga ursäkta eller be att få komma fram?
Eller ska personen i fråga framför dig läsa dina tankar?
Om du bara står rakt upp och ner hur ska man kunna veta att du just vill se den varan som h*n också tittar på eller varan som ligger intill? Du kanske bara vill stå där.......

Jag stör mig som stjutton på folk i affären som står bakom
mig och kollar snett och idiot förklarar mig bara för att jag inte uppmärksammat personen bakom mig, men stå inte bara där då! Släng in mig i väggen eller för all del, säg något så att jag uppmärksammar att du är där, och om jag uppmärksammar personen, hur ska jag veta att personen vill förbi eller om personen beundrar golvet -.-

Man lär ju knappast drämma till er bara för att ni ber om att få komma förbi.

Permalänk

Har inte sett det här:
Alla jävla fjortisar/invandrare som envisas med att använda sin mobiltelefon som någon jävla musikanläggning på spårvagnen/bussen. Finns fan inget värre.
Sen alla svenssons som konverterar till invandrare bara för att dem umgås med dem.

Detta är kanske för att jag bor i Angered?

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Avstängd

folk som sitter på tåget och pratar något annat språk och typ skriker.
folk som spelar upp musik på tåget eller bussen.
folk som gnisslar något i takt med musiken
fokl som segar sig när det är rusningstrafik.
folk som går in i tåget innan man har hunnit komma ut"dom brukar följa med ut då igen oftast"
det är mycket jag hatar.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gunvald Larsson
Har inte sett det här:
Alla jävla fjortisar/invandrare som envisas med att använda sin mobiltelefon som någon jävla musikanläggning på spårvagnen/bussen. Finns fan inget värre.

Så om Elsa Karlsson, 88 år och med svensk bakgrund till åtminstone 1347, slår på sin mobil med musik är det helt ok?

Jag har svårt för generaliseringar då många blir utpekade för något en mindre skara ägnar sig åt!

Edit: glömde en viktig detalj

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk

Folk som inte kan använda blinkersen eller köra med lyserna påslagna.

legat bakom 3 långtradare på motorvägen då plötsligt accelarationsfilen tar slut för den tredje och han ställer sig på bromsen och var av de andra två som den ena ställer sig på bromsen och den tredje gasar på och sen de bägge två till höger kastar sig åt vänster för att få plast på vägen. svajade något så in i bomben + en massa däck/broms rök.

Folk som säger något och inte kan stå för vad de sagt.

invandrar 'gäng' + Brats och allmänt dryga personer.

Folk som inte respekterar andra. tex tränger sig i kön på Ica eller liknande.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Jag blir irriterad på allt jävla pack som försöker blåsa en på pengar, hade det handlat om tiotusentals kronor, t.ex 50k så hade jag väl förstått det, men att krångla för 5k...

Är det svårt att säga "ursäkta, men jag har inte så mycket pengar just nu, kan vi ta det i nästa månad? Eller skulle vi kunna göra en delbetalnings plan kanske?

Röv hål är ni allihopa!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mattias
Crippa90. Jag tror inte ens jag behöver motivera det.

Que?

Menar du att jag irriterar dig i din vardag? Fan va tufft.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Largoplz
Så om Elsa Karlsson, 88 år och med svensk bakgrund till åtminstone 1347, slår på sin mobil med musik är det helt ok?

Jag har svårt för generaliseringar då många blir utpekade för något en mindre skara ägnar sig åt!

med tanke på det är bara fjortisar/invandrare som gör de så kanske var därför han sa de? tror nog aldrig en 88 årig gamling skulle göra de.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem
Citat:

UIII UII UIIIII
Pass opp, här kommer PK-polisen!

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Citat:

Elsa 88 år har lärt sig hyffs och vet hur man ska bete sig för att inte störa andra. Därför stör sig inte folk på Elsa 88 år på spårvagnen förutom att de i värsta fall får ställa sig upp. Men det tycker de med en bra uppfostran är helt okej!:P

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil-Bosse

Folk som inte respekterar en när man är nybörjare på någonting, gäller särskilt i online-spel.

Ungar som sitter utomhus och ställer frågor när man går förbi.

Taxichaufförer som inte hittar, och man måste guida dem.

Folk som pratar i telefonen på t.ex. tåget bara för att fördriva tiden.

Visa signatur

| Antec p183 | Intel i7 920 |Asus P6T Deluxe v2 | Corsair 750w | PowerColor 4890 Plus | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL9 | Western Digital Caviar Black 640GB |

Permalänk
Citat:

Nej, självklart inte.
Klart dem blir utpekade, det är ju bara dem som gör det?
Jag hade bara tyckt det var jäkligt lustigt ifall Elsa karlsson slog på etc. Walk of life

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Keeper of the Bamse

Jag stör mig något [size="4"]HELVETISKT[/size] på folk som inte kan göra skillnad på (Citationstecken) och "Parenteser".

T.ex: Jag pratade med Johan igår "Ni vet killen som inte kan räkna till 100".
Jag pratade med Johan igår (Ni vet killen som inte kan räkna till 100).

Detta börjar dyka upp mer och mer på internetforum, enbart svenska forum än så länge som tur är. Titta blocket t.ex.

"Svensksåld"

Ett litet tillägg: Om man inte vet när man ska skriva (de) respektive (dem) kan man istället skriva (dom).

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Elsa 88 år har lärt sig hyffs och vet hur man ska bete sig för att inte störa andra. Därför stör sig inte folk på Elsa 88 år på spårvagnen förutom att de i värsta fall får ställa sig upp. Men det tycker de med en bra uppfostran är helt okej!:P

Jag citerar bara en av er, för jag är för dålig för att citera många.

Elsa har uppenbarligen inte det eftersom har på sin mobil med musik, det var det mitt inlägg handlade om där. Däremot detaljen om att erbjuda sin sittplats håller jag helt med om.

Till Glemmy:
Skall jag då anta att du är helt för generaliseringar? Det verkar som att du anser att det är fel att inte förutse att en hel gruppering med människor beter sig likadant. Blir även lite förvånad över att du måste försöka förlöjliga istället för att argumentera.

Smurfen:
Jag är väl medveten om situationen då jag åker kollektivt dagligen.

Ska också passa på att tillägga att just musikmobiler på full volym är fruktansvärt störande enligt mig, det är inte det jag vill försvara.

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)