Permalänk
Medlem

Reklamvirus

Hej
När jag startar min dator kommer det upp 2 reklamrutor som gör reklam för allt möjligt tex nu senaste gången var det tradera och pokerstars jag vill ha bort denna reklam men vet inte hur jag ska göra har sökt igenom datorn med ad-aware och avg 8.0 men dom hittar inget hur ska jag göra för att få bort denna reklam?

Permalänk

Kör du Xp så är det bara att köra msconfig från kör i startmenyn och sen under fliken Autostart eller något liknande så finns alla program som ska startas med xp.

Mvh
Martin

Visa signatur

WS: Asus Commando, E8400 @ 3.8ghz, 4gb ocz reaper pc 8500, 3x750 samsung spinpoint, Ocz vertex ssd, antec p182, radeon 4870. 2x samsung syncmaster 245B. Xfi fatal1ty.

HTPC: Asus barebone av nåt slag, E6550, 4gb corsair xms2, nvidia 8500gt, 80gb samsung spinpoint. Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem

Nej kör vista tyvär

Permalänk

Hittade en guide om hur man får fram msconfig i vista:
http://www.netsquirrel.com/msconfig/msconfig_vista.html

Mvh
Martin

Visa signatur

WS: Asus Commando, E8400 @ 3.8ghz, 4gb ocz reaper pc 8500, 3x750 samsung spinpoint, Ocz vertex ssd, antec p182, radeon 4870. 2x samsung syncmaster 245B. Xfi fatal1ty.

HTPC: Asus barebone av nåt slag, E6550, 4gb corsair xms2, nvidia 8500gt, 80gb samsung spinpoint. Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem

Jag skulle rekommendera att du kör en bra virus-check i din dator också, program jag skulle använda är "spybot - search and destroy", "malwarebytes" och NOD32 som antivirus.
Du kan säkert ta bort reklamrutorna utan problem, men det finns ju risk att du fått andra dolda virus också.

Permalänk
Medlem

Nu funkar det avaktiverade några okända prog och nu när jag startar datorn så kommer det ingen reklam haha nästan pinsamt lätt aja tack för hjälpen Martin

Permalänk

Lugna bananas! Man får ju göra så gott man kan för att sabotera för dom jäkla reklamföretagen:p

Visa signatur