Permalänk

Lanparty UT NF4 Ultra D Hjälp!

Jag har nyligen köpt ett Lanparty UT NF4 Ultra D och jag kan inte installera win xp pro. När jag sätter i xp-disken så bootar den och jag får upp formaterings-konsollen, men när den börjar kopiera filer så hänger det sig och jag får en blåskärm:PAGE_FAULT_IN_NOPAGED_AREA. Jag har provat att byta till andra skivor men det är bara en som bootar. Jag har också provat att byta DVD´n men det hjälpte inget till. Kan det vara något fel på processorn/ramminnena eftersom att jag hade samma problem med mitt a8n-e kort.

HJÄLP MIG!

Permalänk
Avstängd

Har sett det förut, brukar uppstå vid överklockning. Har dock inget riktigt svar på vad som hjälper.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

Eftersom du hade samma problem tidigare tyder det ju på minnena eller processorn. har du kört memtest86? Finns inbyggt i bios på DFI-kortet.

Visa signatur

DFI LP Nf4 - 2048MiB - 850GiB - 2x17" Syncmaster - 7800GT --- MacBook 2.16ghz

Permalänk

jag har kört memtest86, cmos reset, trippelkollat alla kablar, bytt DVD läsare. Det värsta vore om prossesorn eller minnena har strejkat. :S

Permalänk
Medlem

Det kan även vara nätaggregatet som orsakar problem av den här typen. Det är trial and error som gäller.

Hur många minnesstickor har du i? Provat att köra dem enskilt?

Visa signatur

Permalänk

Jag köpte ett nytt nätaggregat precis innan jag köpte moderkortet eftersom jag ville testa om det var det som var felet med det andra kortet o.O

Permalänk
Avstängd

Testa minnena ett och ett.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk

Nu när jag provade att ta ur ett minne så började moderkortet pipa och datorn startade inte alls =/

Permalänk
Medlem

Det låter helt enkelt som att det minnet är ditt problem...?

Visa signatur