Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Har länge tänkt göra likadant.

Hehe, kan vattenkylning vara värt att använda???

Visa signatur

Fractal Design Define R3 || Corsair HX- 750W || MSI P67A-GD55 || i5 2500K || 2*4GB Corsair Vengence 1600MHz CL9 || Gigabyte 560 ti soc || Samsung Spinpoint F3 HD103SJ || CM Hyper 212+ || 3x Gentle Typhoon 1450rpm

SonyVaio Pro 13 ||

Permalänk
Medlem

10p

riktigt coolt faktiskt

Permalänk
Medlem

Har länge gått i dom banorna att göra likadant, men aldrig blivit av Men nu är det ju iallafall någon som bevisar att det går!

Helt klart 8p!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Avstängd

Har länge funderat på en sådan lösning

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Vad praktiskt det vore med e sådan lösning! Blev sugen på att bygga något liknande själv. Bravo!

Visa signatur

åhoj

Permalänk
Avstängd

Först tänkte jag "Idiot, använd 2 skärmar istället" men nu när det blev serverbygge, 10p :D. Fan va smart.

Visa signatur

Intel E8400@3,15 Ghz (AMAZING?)| XfX 9800 GTX+ @ 800/1988/1165 | Corsair Dominator PC2-8500 | Aerocool Extremengine <3t | Gigabyte EP35-DS3 | 900 GB...
Hp NC8000 Intel Pentium 1,6 Ghz | 1 GB ram | Amd Mobility 9600 64mb | Slutkört batteri...

Permalänk
Medlem

Fräckt ! Hade vart fett att orka göra så

Visa signatur

HHKB Pro2 - HHKB Pro JP - IBM Model M SSK - Phantom - GH60 - LZ-GH - Raptor K1 - Ducky Shine3 TKL - Filco Majestouch2 Ninja

Permalänk
Medlem

Fy vad coolt Lätt värt en 10a

Visa signatur

Datorn: Antec 1200, Asus P6T Deluxe, i7 920 @ 3,6 ghz Noctua, GTX 295, Corsair 3x2gb, Corsair Force GT 120GB, WD 640 black, Corsair 750w, DE floppyDTV.

Permalänk

10P Hehe tyckte det faktiskt va snyggt o smart att bygga sådära ju

Visa signatur

l CPU: X3 440 @ 3.6GHZ l Grafikkort: XFX 5850 1GB l Ram-minne: Corsair XMS3 4gb 1600MHZ DDR3 l Ljudkort: Creative X-Fi Xtreme Gamer l Moderkort: Gigabyte 880GA-UD3H l Bildskärm: 21,5'' LG FLATRON IPS226 l Ljudsystem: Proson Event 6+ JVC SP-EI + Sherwood förstärkare l Mobil: LG Optimus 7 + Nokia Lumia 920 l Spelkonsoler: l PS1 l NES-WII U l

Permalänk

Snyggt!
Undrar när chassitillverkarna kommer med ett chassi som e klart för det här redan.
Vore ju klockers å ha lite slöare/tystare grejjer som server å vardagssurf som kan stå å tuffa hela dagarna å sen sparkar man igång dom tyngre grejjerna när man ska spela.
Ett snyggt program som man "fjärrar" via server/surfen så man kickar igång spelmonstret så man slipper trycka på en knapp vore ju åxxå najs.

Varför har man inte tid/plats/råd å sitta å pilla hela dagarna????

Permalänk
Medlem

har du kopplat ihop korten med nätverkssladd? corsover eller vad det heter?

Visa signatur

64 X2 7750be @ 3.61ghz 6gig ddr2/kingston DDR2 800mhz
asus radeon eah 4850 512Mram
Asus m3n-h/hdmi socket a kylare på nordbryggan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CrackBunny
Varför har man inte tid/plats/råd å sitta å pilla hela dagarna????

Jag har tid/plats men inte råd...pengar?:D

Visa signatur

Antec P180B | Corsair HX620W | Asus P5P55D | Core i7 860 | 4Gb Corsair Dominator 1600mhz | 1TB Seagate 7200.11 | GeForce GTX285 |
Vattenkylning: MCR220, MCR320, MCP355 (XSPC-top), DD Dual-bay Res | EK Wave, EK S-max NB | MCW60

Permalänk

så sjukt häftigt!!
en klar 10:p från mig!!

Visa signatur

WS: Striker II Formula - E8400 - Ultra-120 Extreme - 8GB A-data - Gigabyte 6850+4850- 1x WD 2TB - 2x WD 1TB - 1x WD 500GB - 1x WD 250GB - Thermaltake toughpower 850W - Antec 900 - Ubuntu 10.10 x64/(W7 x64)
Serv: Pentium III@1,1Ghz - Asus CUSL2-C - 10Gb HDD - MX 420 - 512MB RAM - win server 2k3 x32

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CrackBunny
Snyggt!
Undrar när chassitillverkarna kommer med ett chassi som e klart för det här redan.
Vore ju klockers å ha lite slöare/tystare grejjer som server å vardagssurf som kan stå å tuffa hela dagarna å sen sparkar man igång dom tyngre grejjerna när man ska spela.
Ett snyggt program som man "fjärrar" via server/surfen så man kickar igång spelmonstret så man slipper trycka på en knapp vore ju åxxå najs.

Varför har man inte tid/plats/råd å sitta å pilla hela dagarna????

Mozart TX har plats för både ett ATX/BTX och ett ITX

Permalänk
Medlem

10 P för att du valde AMD.. Men så förstör du med en intel.... så det blir öhhhhhh 5 P
Snyggt doh. ><

Visa signatur

Undvik belastningsskador, gå lätt packad till jobbet.

Permalänk
Medlem

Sjukt sugen på att göra samma sak i mitt antec 1200, men jag kommer inte på vad jag ska använda servern till. Vad använder du din server till?

Visa signatur

http://luddha.vshs.info/
Arbetsstation: E6850 @ 3,6ghz | 8800GTS 640MB (G80) | Asus P5Q Pro | Antec 1200 | WinXPProSP2
Server: P4M 1,8GHz@1,2GHz | 1024MB DDR3200 | Gbit NIC | Network Dragon (kopia av Chieftec Dragon)

Permalänk
Hedersmedlem

Snyggt!

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

Klar 10a :]

Permalänk

smma : Skulle bara varit amd, Det är bäst för server så intel fuckers give up!

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

Suveränt!!!!

precis som många andra har jag också tänkt göra precis detta, men hittade inget bra MK.
Så nu har jag två hårddiskar med xp på ena och vista på andra istället.

Visa signatur

ASUS M5A97 R2.0 AM3+ - AMD FX-6350 6-Core -ASUS GeForce GTX 650 2GB - Antec truepower 1000 w. Thermaltake 850 pro. Vista + XP. Allt i ett NZXT Tempest

Permalänk
Medlem

Varför får den här skiten och simpla iden så mycker poäng :O, oj kanske för att jag gav den 10p?! Bra gjort.

Permalänk
Medlem

Först av allt, tack för allt beröm

Nu lite svar på diverse frågor och kommentarer.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gunvald Larsson
Hur gör du för att styra minin? Någon KVM switch inblandad? Hade kanske varit en idé! Annars riktigt coolt

Har en extra monitor, mus och ett litet tangentbord till serverdatorn. (jag har ett stort skrivbord )

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xlex
DIN processor flaskar nog grafik korten! dessutom är det ju en amd ^^ de e ju sånt skräp man har liggandes där hemma!

zzzZZZzzzZZZ...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xlex
nä men de som jag egentligen vill gnälla på är att du har placerat Mini-ITX kortet vid insuget!

ryms det i 5.25" buren? det kunde ju vara ett alternativ?

Uhm? LOL? Kanske för att jag vill att det ska blåsa på ITX kortet för att uhm kyla det? Dessutom sitter det en till inblåsfläkt i ovanför hårdiskarna.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jimmy.e
Hur har du löst kylningen till hårddiskarna, när speldatorn är avstängd.?

Fläkten nedanför ITX kortet samt den ovanför diskarna som inte syns pga att den är inuti 5,25 buren är kopplade till ITX kortet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av awqawq
Har länge tänkt göra likadant.

Hehe, kan vattenkylning vara värt att använda???

Haha... Du ser ju hur mycket kablar som finns i lådan, tänkt dig en slanghärva också...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tjompa37
har du kopplat ihop korten med nätverkssladd? corsover eller vad det heter?

Via router som vanligt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Acex
10 P för att du valde AMD.. Men så förstör du med en intel.... så det blir öhhhhhh 5 P
Snyggt doh. ><

Så otroligt barnsligt... Visst jag är också AMD fanboy men den där kommentaren var ju helt efterbliven. Visa mig en AMD produkt som har samma egenskaper som Intel Atom innan du yttrar dig.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av luddha
Sjukt sugen på att göra samma sak i mitt antec 1200, men jag kommer inte på vad jag ska använda servern till. Vad använder du din server till?

Filserver för hemmanätverket, torrents, mIRC och miranda.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av razerrazer
smma : Skulle bara varit amd, Det är bäst för server så intel fuckers give up!

Ugh! Igen? zzzZZZzzz, kolla upp lite fakta innan du skriver menlösa kommentarer, AMD har ingen produkt som konkurerar med Atom.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Varför får den här skiten och simpla iden så mycker poäng :O, oj kanske för att jag gav den 10p?! Bra gjort.

lol

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av igulfast
Först av allt, tack för allt beröm

Nu lite svar på diverse frågor och kommentarer.

Har en extra monitor, mus och ett litet tangentbord till serverdatorn. (jag har ett stort skrivbord )

zzzZZZzzzZZZ...

Uhm? LOL? Kanske för att jag vill att det ska blåsa på ITX kortet för att uhm kyla det? Dessutom sitter det en till inblåsfläkt i ovanför hårdiskarna.

Fläkten nedanför ITX kortet samt den ovanför diskarna som inte syns pga att den är inuti 5,25 buren är kopplade till ITX kortet.

Haha... Du ser ju hur mycket kablar som finns i lådan, tänkt dig en slanghärva också...

Via router som vanligt.

Så otroligt barnsligt... Visst jag är också AMD fanboy men den där kommentaren var ju helt efterbliven. Visa mig en AMD produkt som har samma egenskaper som Intel Atom innan du yttrar dig.

Filserver för hemmanätverket, torrents, mIRC och miranda.

Ugh! Igen? zzzZZZzzz, kolla upp lite fakta innan du skriver menlösa kommentarer, AMD har ingen produkt som konkurerar med Atom.

lol

haha vilka kommentarer man får jo de e bra å kyla ITX kortet... fortsätt så.... ^^

Visa signatur

Workstation: Asus P9X79 - Intel i7 4,2Ghz 3930K - 32gb 1866mhz RAM - 256gb ssd + 4tb drive - 2x Asus Gtx 660 - 2x DELL 2713hm
Misc: Iphone 6s

Permalänk
Medlem

Bra idé

Permalänk
Inaktiv

finfint, men skulle du inte kunna köra vnc i autostart på det lilla kortet/hårddisken, då skulle du int ebehöva använd adig av 2 st skärmar och tangentbord

Permalänk
Medlem

Fan va najs denna ser ut att vara! mycket värme att leda bort dock?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av otello
finfint, men skulle du inte kunna köra vnc i autostart på det lilla kortet/hårddisken, då skulle du int ebehöva använd adig av 2 st skärmar och tangentbord

Sant, men jag skulle inte heller ha enkel access till browser, mirc, msn och icq samtidigt som jag spelar heller

Citat:

Ursprungligen inskrivet av eacan
Fan va najs denna ser ut att vara! mycket värme att leda bort dock?

Inte så farligt, den extra värmen från atom kortet plus de extra diskarna är liten jämfört med spel dator grejerna.

Permalänk

Jag har redan tänkt liknande tidigare dock hadde jag tänkt sätta 2 moderkort som sitter mitt emot varandra och som delar på kyl fläktarna på ett efektivare sätt. dock försvan mitt behov av 2 datorer. så vart inget bygge.

Permalänk

Varför kopplade du inte resetknappen som startknapp till ena datorn istället?

Väldigt sjysst lösning annars

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Inveramsay
Varför kopplade du inte resetknappen som startknapp till ena datorn istället?

Väldigt sjysst lösning annars

Filservrar står på 24/7 så det behövs nog inte. Han har knppen där inne ifall han skulle behöva

Visa signatur

[Antec 300] E8400 ,2gb CorsairXMS2 EPP, ASUS P5Q PRO , ATI 4850 512mb , WD640GB HDD , Cooler Master Real Power 520w Mod Os: Windows Pro & Unbuntu 9.04