Permalänk
Medlem

Trådskaparen! Jag har också samma "tjut" 2 gånger mellan scenerna i 3DMark06
Samma agg som du Corsair 650W. Dock hände det inte med 8800GTS utan bara med GTX280. Och ljudet kommer från grafikkortet. Det är helt enkelt så kallad coil buzz!

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

Hade själv ett FSP 350W som pep... Blev så less, så jag hällde ner epoxylim över alla spolar, sen blev det tyst. Inget att rekommendera kanske dock... Men funkade gjorde det, och agget lever än

Permalänk
Medlem

Jag kom igår fram till vad det var som fick mitt nätaggregat att tjuta. Det var "Intel Enhanced Halt State" aka C1E i BIOS. Så fort jag stängde av det slutade det att tjuta. Nånting att prova för er andra kanske?

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk

Har ett Corsair 620W som tjuter som fasen. Har allting på bordet då jag väntar på nytt chassi så hör verkligen att det är agget också. Visst ibland tjuter moderkortet och graffet lie ibland, men agget e den största boven. Stängde nu av C1E som raaaz föreslog och nu e det tyst Tackar för det tipset...

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem

Har också ett Corsair nätagg som tjuter, dock endast under belastning. Detta fenomen är inte helt ovanligt, det är absolut inget fel på nätagget.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ante_ante
Har ett Corsair 620W som tjuter som fasen. Har allting på bordet då jag väntar på nytt chassi så hör verkligen att det är agget också. Visst ibland tjuter moderkortet och graffet lie ibland, men agget e den största boven. Stängde nu av C1E som raaaz föreslog och nu e det tyst Tackar för det tipset...

Trevligt att det funkade Ser att vi har samma moderkort, som i det här fallet är boven i dramat. Efter massa googlande hittade jag denna forumtråd:
http://forums.tweaktown.com/f69/ga-ex58-ud5-really-weird-nois...
Där de rekommenderade att man skulle slå av C1E.

Om nån undrar vad C1E är så är det energisparfunktion som jag inte tycker är särskilt värd att använda på en stationär dator, läs mer:
http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2725

Kan ju tillägga att vid detta problem tjuter datorn när den är idle, förmodligen pga att den går in och ur C1E.

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist