BBB praktiskt taget oanvändbart för WC3?

Permalänk
Medlem

Problemet är faktist fixat. Dom peerar eller köper transit eller nått numera med telia ic i köpenhamn. Har en ping i wow på runt 35 nu förut hade jag 80.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Hatar BBB ADSL och Glocalnet. har testat båda och man får ju värdelös ping.

man måste ringa bbb o be dom stänga av interleave annars blir det skit...
dubbel ping typ.

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Foetus
man måste ringa bbb o be dom stänga av interleave annars blir det skit...
dubbel ping typ.

Jupp nu har jag inte det problemet längre:P nu sitter man på fiber istället.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Har bahnhof, och jag kan lätt konstatera att detta är helt och hållet egojävlarna Telia's fel. har totalt 8 ms fram till det hoppar till telia, där går det upp i 500ms och efter ett hopp tappar den connection. Och då är fortfarande samtlig trafik i sverige och inga stora hopp eller.

Permalänk
Medlem

hjälper inte att man sitter på fiber 10/100 BBB när pingen ligger på 300-700ms i Arena

skumt nu när de har fixat routingen, nån mer som har detta problemet fortfarande?

Visa signatur

Asus Maximus Impact VII, Intel i7 4970k, Kingston HyperX 16GB, MSI 980 GTX Gaming, Be Quiet! Dark Power Pro10 750W, Vattenkylt, Corsair 250D
Server: Intel 1240v2, 16GB, Supermicro x9sca-f, Antec P182
MacbookPro 15"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Har bahnhof, och jag kan lätt konstatera att detta är helt och hållet egojävlarna Telia's fel. har totalt 8 ms fram till det hoppar till telia, där går det upp i 500ms och efter ett hopp tappar den connection. Och då är fortfarande samtlig trafik i sverige och inga stora hopp eller.

Är det inte Bahnhof som stryper trafik till Telia?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ibis
Är det inte Bahnhof som stryper trafik till Telia?

Andra hållet, Telia stryper Bahnhof samt alla andra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Andra hållet, Telia stryper Bahnhof samt alla andra.

Hmm, jag har inte Telia och pingar perfekt till den servern.
Snacket i Bahnhoftråden här är ju att Bahnhof spärrar/har spärrat skicka-hastigheten till Telia, fast kanske inte berör pingen så. Förstår inte vad Telia skulle vinna på att göra något sådant
Sen att du får timeouts på sista hoppen är ju helt normalt, då den servern inte svarar på ping-kommandon, som synes tidigare i tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Hmm, jag har inte Telia och pingar perfekt till den servern.
Snacket i Bahnhoftråden här är ju att Bahnhof spärrar/har spärrat skicka-hastigheten till Telia, fast kanske inte berör pingen så. Förstår inte vad Telia skulle vinna på att göra något sådant
Sen att du får timeouts på sista hoppen är ju helt normalt, då den servern inte svarar på ping-kommandon, som synes tidigare i tråden.

Det är så att Telia spärrade upphastigheten till Bahnhof först, efter flera år så sa Bahnhof emot av denna trakkasering och gjorde detsamma.

Permalänk
Medlem
Citat:

Det är så att Telia spärrade upphastigheten till Bahnhof först, efter flera år så sa Bahnhof emot av denna trakkasering och gjorde detsamma.

Telia har aldrig spärrat Bahnhof på något vis :S Allt som kom fram i de trådar här pekade på att Bahnhof ville ha till bättre peeringavtal med Telia och använde något skumt argument om att Telia hade så många ADSL-kunder med dålig upload, laddade ner mycket av Bahnhof men gav lite tillbaka, därför spärrade Bahnhof trafik emot Telia.
Dock är ju Telia många gånger större än Bahnhof, med säkert fler Fiberlankunder än vad Bahnhof har sammanlagt, så deras argument stämde ju inte riktigt.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=868...

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=872...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lajser
Problemet är faktist fixat. Dom peerar eller köper transit eller nått numera med telia ic i köpenhamn. Har en ping i wow på runt 35 nu förut hade jag 80.

Felet som jag rapporterade angående WoW servrar i Sverige i den här tråden löstes den 2 januari i år, och efter det så routas jag via Stockholm, men det beror nog på att jag har närmare dit än till Köpenhamn, som du har närmare till Lajser.

Numera så har jag 3ms till sista synliga router hoppet istället för 60ms (min server står i Stockholm).

Jag påpkade för BBB att de numera hade löst problemet och bifogade alla mina konversationer med dem för att visa ett praktexempel på dålig bemötande från kundsupport som inte ville förstå mitt problem, men tyvärr så har de inte svarat mig sen den 4 januari. Jag antar att jag var lite väl dryg, men ska ringa och fråga dem om någon vecka och undra varför de inte ville svara

Permalänk
Medlem

Vilken ping har du ingame nu?

Jag har typ 20ms till sista routern men ingame har jag fortfarande 150ms som pendlar till 400ms, dock lirar jag på Outland men tror den står i stockholm med..

Visa signatur

Asus Maximus Impact VII, Intel i7 4970k, Kingston HyperX 16GB, MSI 980 GTX Gaming, Be Quiet! Dark Power Pro10 750W, Vattenkylt, Corsair 250D
Server: Intel 1240v2, 16GB, Supermicro x9sca-f, Antec P182
MacbookPro 15"

Permalänk

Har för mig det handlade om att telia ville ha hutlösa priser för att bahnhofs höga upload skulle få passera igenom deras nät.

Citat:

Telia har aldrig spärrat Bahnhof på något vis :S Allt som kom fram i de trådar här pekade på att Bahnhof ville ha till bättre peeringavtal med Telia och använde något skumt argument om att Telia hade så många ADSL-kunder med dålig upload, laddade ner mycket av Bahnhof men gav lite tillbaka, därför spärrade Bahnhof trafik emot Telia.
Dock är ju Telia många gånger större än Bahnhof, med säkert fler Fiberlankunder än vad Bahnhof har sammanlagt, så deras argument stämde ju inte riktigt.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=868...

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=872...

Visa signatur

[ASUS P9X79] [Corsair RM850i] [Corsair 32GB DDR3 1600mhz] [i7 3930K] [Noctua NH-D14] [Gainward GTX 1080 "GLH" Golden Sample 8GB GDDR5X][Sandisk 256GB][Fractal Design Define S]