Permalänk
Medlem

Vilken konsol?

Jag funderar på att köpa en wii, xbox 360 eller ps3, men vet inte vilken jag skall välja. Konsolen skall enbart användas vid fest och jag vill ha spel som är roliga att spela fler än en på. Tex Singstar, snowboardspel, guitarr hero m.fl. Det vore även kul med ett roligt "dans-matte-spel", om det finns bra dansspel som man kan spela flera på och om någon av konsolerna har bra mattor. Priset spelar ingen roll.

EXEMPEL på spel som passar till fest:
1080 - snowboardspel
Mario Kart
Singstar
Wii sports
Mad Tracks (http://www.xbox.com/en-us/games/m/madtracksxboxlivearcade/)
Dansmattespel (tips?)

Har ni tips på fler partyspel? Det är kanske bättre att tipsa om bra spel än kivas om vilken konsol man skall köpa.

Tack på förhand!

Permalänk
Avstängd

Ta den som passar din plånbok bäst!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Xbox 360:
Guitar hero
Lips
Billigaste bra NEXT GEN-konsollen

Playstation 3 är möjligtvis lite bättre som mediacenter. Dock mycket dyrare!

Xbox 1: om du ska ha en grym mediacenter som funkar till det mesta, kostar väll inte mer än 500:- begagnad heller.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Skulle själv välja Xbox 360.

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

blir ju inte roligare än ett gäng polare och ett stycke WII. Finns även många bra party spel till den consolen där folk viftar och hoppar i sina egna uniqa stilar. Mycket skratt och nöje må jag lova!

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem

Raving Rabbits till Nintendo Wii är klockrent som förfest spel..
Wii saknar lite i grafik.. men gör upp för det i spelkänsla.. vilket jag förstår är det du är ute efter.
Dessutom skadar inte priset på den i jämnförelse med de andra konsollerna.

Problem kan dock vara så att mycket till Wii är slutsålt då det är den mest populära konsollen. T.ex. är Wii Fit (brädan man står på) en eftertraktad vara som är mer eller mindre slutsåld överallt i Sverige. Andrahandsvärdet på den är nu högre än förstahand.

Så välj själv, vill jag ha en konsoll för att lira spel som är bättre till PC endån? eller vill jag ha en förfestkonsoll?

Visa signatur

i7 940 @ 3,5Ghz | Asus Rampage II extreme | 3x2gb 1600Mhz DDR3 | Radeon HD 4870 1Gb | 2Tb HDD | Cosmos 1000 | Windows 7

Permalänk

Wii: SJUUUKT misslyckad spelkonsol

Visa signatur

Macbook Unibody
iPhone 4

Permalänk
Medlem

Tillägg: Lyssna inte så mycket på folk angående konsoll. Som Gurkanfritzon just bevisade varför.
Alla har olika preferencer.. en del hatar Wii.. men fler älskar den... En del älskar xbox.. en del älskar den... etc.....

Visa signatur

i7 940 @ 3,5Ghz | Asus Rampage II extreme | 3x2gb 1600Mhz DDR3 | Radeon HD 4870 1Gb | 2Tb HDD | Cosmos 1000 | Windows 7

Permalänk
Medlem

Skriv gärna varför ni inte gillar konsolerna, så blir det lättare att göra beslut med för- och nackdelar.

Om du skaffar en PS3 så har du ju möjlighet att spela Little Big Planet vilket är tidernas bästa plattformslir för flera spelare.
Men som judge säger så har det ju mycket med plånboken att göra, basenheten och tillbehör har en tendens att kosta en hel del. En annan stor nackdel för många är att PS3:an inte går att chippa - men du har å andra sidan möjlighet att installera tex Linux på den.
Ägde tidigare en Wii men alla spel är väldigt begränsade och fungerar några timmar på förfesten, när du sedan själv eller med en polare ska lira så tröttnar man snabbt. Sedan är de flesta spel mest för barn till Wii - så det beror på vad man gillar mest för spel.
Kolla runt lite också vad dina vänner har för konsoler, om de flesta har Xbox så kanske det är smidigast att välja en sån så man kan byta spel osv.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Moderator
Testpilot

Hej.

Har ägt en Wii-konsol i snart 1,5 år om jag inte minns fel och speltimmarna på den är fåtal. Men sen så föredrar jag att spela på min PC. Har spelat en del Xbox 360 hos kompisar och måste säga att efter att man spelat en del Wii så känns det så efterblivet med en handkontroll, men det funkar ju bevisligen så det är mest en personlig preferens.

Som partykonsol så är Wii överlägset bäst, det är jag helt övertygad om. Den är liksom gjord för multiplayer. Det är också svagheten med Wii, finns inte många spel att sitta och nöta för dig själv i soffan.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - LG 45GR95QE 45" UltraWide OLED 3440x1440p@240Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk

Får nog också säga Wii... Har både PS3 och Wii och det blir mest playstation-spelande hemma hos mig. Dock finns det just bra spel för förfesten till Wii, jag kan nämna några:

Exite Truck - Eventuellt det roligaste racingspelet jag provat. Har GT5 Prologue som är mycket mer realistiskt och snyggare, men den rena glädjen i att preja av en polare så hans bil sprängs i småbitar skall inte underskattas om man har några öl under bältet.

Wii Sports tennis är klockrent. Så enkelt att man kan spela det dyngrak men det blir strid på kniven efter ett tag.

Mario Kart är rätt kul. Finns få saker så roliga som att skicka ett rött skal på polaren några meter före mål.

Pro Evolution Soccer har helt sanslöst bra kontroller på Wii och passar mycket bra till fest.

Sen finns det några spel som andra nämnt som jag personligen inte gillar, men smaken är som baken, Wario Ware till exempel. Samt att Rockband 2 och allt sånt finns det med.

Permalänk

Xbox 360 så klart.

Bra pris, Bästa live tjänsten för 33kr per månad. Hur många bra spel som helst. Extra episoder till spel som GTA IV och Fallout 3.

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Postaldude
Xbox 360 så klart.

Bra pris, Bästa live tjänsten för 33kr per månad. Hur många bra spel som helst. Extra episoder till spel som GTA IV och Fallout 3.

33 kr i månaden, varför betalar jag 69 kr?

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk

En konsoll som bara ska användas vid fest måste väl ändå vara PS2. Inte för att jag gillar den men det måste vara det mest prisvärda alternativet.

Permalänk
Avstängd

X360 är ju givet.. hoppa runt konsolen och skivan svarvas sönder.. perfekt fest konsol

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasse.L
33 kr i månaden, varför betalar jag 69 kr?

Köp ett 12 månaders kort för 400kr på nätet 400/12 = 33,33kr

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Medlem

Jag har WII och det är bra som förfestaspel och familjespel. Dock lite tråkigt för mer gamerspel.

Ett alternativ som jag ser det är ps2 med singstar som är underbart roligt.

Fast sen gillar jag xbox360 med, och PS3 är ju riktigt bra med..

Vad har dina polare, det är ju en fördel att kunna låna lite spel av varandra samt även handkontroller vid fester och så.

Det är väldugt svårt att rekommendera konsoll till nån annan men ska du mest ha det till fester och så så skulle jag säga Wii eller PS2. ganska billiga med

Visa signatur

Prylgalen
Karpen Medlem

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurkanfritzon

Jo just det, så det är därför den sålt så OTROLIGT bra?

Vill nog kalla den för "den mest lyckade spelkonsolen på länge".

Permalänk

Om man ska spela själv eller med kanske en till så är nog ett ps3 eller xbox360 att föredra.

Men till fester är nog ett WII det självklara valet

Permalänk

Som enbart partykonsol är wii ett helt klart bra alternativ, fast rätt många tröttnar rätt fort på sin wii eftersom det inte släpps särskilt många klockrena single player wii spel. Men om du har folk förbi ofta och sällan spelar ensam så är nog wii bästa alternativet.

Vill du ha en konsoll som du kan sitta och häcka nån timma med ensam då och då är ps3 och xbox360 bättre alternativ.

Kan tillägga själv att jag har en ps3:a och är grymt nöjd, dock tror jag inte den gör sig bra som partykonsol. Kanske med guitar hero, men då fungerar ps2 lika bra

Permalänk
Medlem

Säger bara en sak WII när man hör namnet tänker man direkt på 100% fun fun fun!!!

Man köper inte en SPELkonsoll för att titta på "den fina grafiken"
man köper den för att få Gameplay känsla. och det får man med Wii.

Sedan kan man ju även se på utvecklingen på konsollerna

playstation's handkotroll ser ju likadan ut som alltid, även spelen är av samma typ.

X-Box är ju microsoft så den går ju bort direkt.

Sedan ser man på Nintendos utveckling som börja med 8-bitarn (Nes) som fortfarande är helt underbar att spela, med titlar som Super Mario 1,2 & 3
, Zelda och tidernas bästa boxningsspel Punch Out.

Sedan fortsätter det med 16-bita (SNES) som kom med ny design och spel titlar som Mario kart, Donkey kong och det bästa Zelda spelet (A link to the past).

Sedan kom 3D-Grafiken med N64:an även där ny design och nya funktioner
där spelen Mario 64, Ocarina of time, Lylat Wars och bästa Shoot'em up spelet Perfect Dark.

Efter det kom Dolphin eller Game Cube som den kom att heta
den första Nintendo konsollen med Diskar som var i miniDVD (8 cm) format
även här uppdaterades Utseende och Handkontroll.

Och nu har Nintendo gjort det igen släppt en konsoll med unikt utseende, gaming känsla, revolutionerande handkontroller.

Ursäkta för info fel, Srivit ur minnet

Visa signatur

Asus M3A32-MVP Deluxe AMD Phenom 9750 Quad-Core 2.4GHz 4x1MB Corsair TWIN2X4096-8500C5DF Dominator 2x2048MB DDR2 XMS2-8500 1066MHz 5-5-5-15 *WITH AIRFLOW FAN* Asus Extreme Radeon HD3870X2

Permalänk
Medlem

verkar som folk glömmer bort första inlägget.. personen frågade efter en konsol han endast kommer köra på fester eller förfester hos sig.. inget för att sitta o nöta själv...
så att rekommendera GTA och fallout spelen på olika konsoller är ganska onödigt då de spelen inte passar in på fest.. Jag skulle rekommendera Wii då det är spel där då man får röra på sig medan man spelar.. och sitter man med alkohol så vill man ju gärna inte sitta stilla.. man vill ju helst röra på sig för att man är rastlös när man dricker :p..

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hato6
Säger bara en sak WII när man hör namnet tänker man direkt på 100% fun fun fun!!!

Man köper inte en SPELkonsoll för att titta på "den fina grafiken"
man köper den för att få Gameplay känsla. och det får man med Wii.

Sedan kan man ju även se på utvecklingen på konsollerna

playstation's handkotroll ser ju likadan ut som alltid, även spelen är av samma typ.

Sedan ser man på Nintendos utveckling som börja med 8-bitarn (Nes) som fortfarande är helt underbar att spela, med titlar som Super Mario 1,2 & 3
, Zelda och tidernas bästa boxningsspel Punch Out.

Sedan fortsätter det med 16-bita (SNES) som kom med ny design och spel titlar som Mario kart, Donkey kong och det bästa Zelda spelet (A link to the past).

Sedan kom 3D-Grafiken med N64:an även där ny design och nya funktioner
där spelen Mario 64, Ocarina of time, Lylat Wars och bästa Shoot'em up spelet Perfect Dark.

Efter det kom Dolphin eller Game Cube som den kom att heta
den första Nintendo konsollen med Diskar som var i miniDVD (8 cm) format
även här uppdaterades Utseende och Handkontroll.

Och nu har Nintendo gjort det igen släppt en konsoll med unikt utseende, gaming känsla, revolutionerande handkontroller.

Ursäkta för info fel, Srivit ur minnet

jo men sen så köper man inte ett spel med förra generationens grafik heller? eller hur? nä ska in te fanboya...om du vill ha förfest spel som guitar hero/rockband eller singstar/lips så köp ett xbox360 eller ps3...sen så finns det ett dansmattspel på xbox 360 vet jag dance dance revolution eller nånting, finns säkert på ps3 med...jaja du bestämmer

Visa signatur
Permalänk

Känns som ps2 är det bästa alternativet.

Den är billigast av alla alternativen.
Guitar hero, singstar, buzz, DDR finns till det (och mycket annat)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Postaldude
Köp ett 12 månaders kort för 400kr på nätet 400/12 = 33,33kr

Jaha du räknar så

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

Jag tycker helt klart PS3 om du har råd. Varför? LittleBigPlanet såklart!:D

Permalänk
Medlem

PS3 såklart, möjligen Xbox 360, Wii? herregud sådana ska man bränna på bål

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ggustavsson
PS3 såklart, möjligen Xbox 360, Wii? herregud sådana ska man bränna på bål

Har du ens läst trådskaparen första inlägg?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - LG 45GR95QE 45" UltraWide OLED 3440x1440p@240Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
Har du ens läst trådskaparen första inlägg?

Japp, och wii kan man inte ha till nått, gräslig konsoll oavsett ändamål
fast finns säkert dom som gillar den till trådskaparens ändamål

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurkanfritzon

Nja, den är ju den enda konsollen i den 7e generationen som enbart riktar sig till casual spelare. Medans X360 och PS3 riktar sig till gamerspelarna. Vilket gör att Wii inte lämpar sig för de flesta här.

Ur Nintendos synvinkel så är den hur lyckad som helst med tanke på hur billig hårdvaran är i jämförelse mot priset, har inge exakta uppgifter men eftersom att Xbox 360 som är 3x kraftigare är billigare så lär ju Nintendo gå med en hel del vinst eftersom att Wiis hårdvara inte är så imponerande.

Sen så tycker jag inte att kontrollerna är jätterevolutionerande, mest eftersom att jag inte kört något spel förutom Wii sports (vilket inte duger till något mer än partyspel). De flesta spel har en funktion där man ska skaka lite på kontrollen för att attackera o.s.v. Det skulle kunnat vara en bra idé, ifall spelutvecklarna skulle gjort bra spel som utnyttjar kontrollen på ett bra sätt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hato6

what?

Är du seriös att du tycker att Xbox är dåligt BARA för att det är MS som gjort den? Isf så är du ju bara sorglig...
Jag tänkte skriva något om att Xbox har bland de bästa spelen enligt mång osv. men sen kom jag på att det skulle sänka mig till din nivå...