Nästa version av Windows 7 är Release Candidate

Permalänk
Melding Plague

Nästa version av Windows 7 är Release Candidate

Microsoft meddelar via utvecklingsbloggen att det inte blir någon Windows 7 Beta 2. Istället siktar mjukvarujätten på en fullfjädrad Release Candidate.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Intressant att se att det går så snabbt för MS att få fram detta system. Nästan för snabbt för att större företag som sitter kvar på XP ska hoppa på tåget. Och de som bytt till Vista, de lär ju inte byta system igen rakt av.

Tror tyvärr att offentlig sektor osv. kommer bli kvar på XP ett tag till, och 7 är lika sannolikt som RedHat eller Suse.

Permalänk
Medlem

najs, denna version verkar riktigt lovande

Visa signatur

*AM3 X3, Gtx 560ti, 8gb corsair DDR3 1333mhz*
http:///

Permalänk
Medlem

någon som vet vilket pris det kommer få?

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Låga systemkrav och att "det är som att köra XP" är nog nyckeln till framgång för Windows 7. Annars kommer inte den gigantiska XP-användarflocken att byta.

Permalänk
Medlem

Bra att man kan uppgradera från betan

Permalänk
Medlem

Bra nyheter!

Undrar när man kommer kunna uppdatera från betan?

Visa signatur

i7 920, 4850 512MB, 640GB HDD, 3GB 1333 MHZ, Windows 7 64-bit

Permalänk
Medlem

härligt, detta operativsystem blir det att byta till när det väl kommer!

Visa signatur

Antec P182,AMD 64 X2 4600+ @2,73 ghz, Noctua NH-U12F, 2GB DDR2 667@804 Mhz 4-4-4-4-12-2T, ATI HD4870 512 MB ,Gigabyte S4. Samsung Spinpoint 400GB , Samsung Spinpoint 1TB.

Permalänk
Medlem

Sweet!
Ser fram emot en färdig version

Testade betan ett tag och den kändes rätt bra förutom utseendet.
Taskbaren är ful men jag gillar funktionerna. Fönster är otroligt fula med bleka färger och därmed otydligt utseende.

Användarmappen (user folder) borde kunna flyttas som ett alternativ.
Vem sparar filer, video, bilder och musik på C: ?
Blir irriterad över att alla program, sparade spel mm läggs i denna mapp.

Funktionen är helt ok men låt oss lägga den på valfri partition.

Visa signatur

Ryzen 5600x, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), WLmouse Beast X Max

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bennyfax
Sweet!
Ser fram emot en färdig version

Testade betan ett tag och den kändes rätt bra förutom utseendet.
Taskbaren är ful men jag gillar funktionerna. Fönster är otroligt fula med bleka färger och därmed otydligt utseende.

Användarmappen (user folder) borde kunna flyttas som ett alternativ.
Vem sparar filer, video, bilder och musik på C: ?
Blir irriterad över att alla program, sparade spel mm läggs i denna mapp.

Funktionen är helt ok men låt oss lägga den på valfri partition.

Var inga problem för mig att byta plats på de diverse mapparna.
Högerklicka på en och välj egenskaper. Titta på fliken plats så löser det sig.

Visa signatur

Om man tänker en tanke, så är den tanken inte den tanke man tror att man tänker. Utan det är den tanke som får en att tro att man tror den tanke man tror att man tänker.

Permalänk
Medlem

en Beta 2 behöva inte, då Beta 1 är så bra

Dock har jag börjat irritera mig lite på Windows 7....

1: tex ifall du googlar bilder å tänkt ladda ner en av dom, högerklickar på den å tar spara som - då kan det typ stå att det inte går, sen ligger det en bildfil där du sparade den bara det att filen är tum, gör du det igen står det att det redan finns en med samma namn - sparar man över den går det.

Någon mer som märkt av det, har samma problem med både Explorer och Firefox..

2: gillar inte start linjen så mycket...

3: kunde inte ladda ner Everest Poker - för windows 7 påstod att det var ett virus.

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rolle90

3: kunde inte ladda ner Everest Poker - för windows 7 påstod att det var ett virus.

poker är ett virus!

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

en Beta 2 behöva inte, då Beta 1 är så bra

Microsoft har väl aldrig ens kallat betaversionen för "beta 1", utan bara just "betaversionen". Ungefär som att man inte heller säger "rc1" utan bara "rc".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
poker är ett virus!

näe poker är bra bra investering

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk

om ni har win7 och IE8 testa då att gå in på swec marknad å ta en annons med bild, är då eran bild ihop tryckt?

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem

Näe, kört Vista sedan release och det duger i många år än som alla XP förespråkare brukar mässa...

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 5800X3D - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - AMD RX 6950 XT - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
poker är ett virus!

Haha klockren^^

Visa signatur

|Kraftverket|Mobo: Gigabyte Aurous Elite B550 | Cpu: AMD 5800X |Cpu kylare:Phanteks PH-14| Gpu:Nvidia RTX 2080TI |Nätagg: Corsair AX750|Chassie:Phanteks Enthoo |Minne: 2x8gb Corsair Vengeance 3600|Disk: Samsung 980 PRO 500 gb NVME| Disk: Samsung 1 tb SSD| Disk:Samsung 830 256gb SSD|Bildskärm: Asus Swift PG278Q
|Ljud|HRT Musicstreamer II 2012 ed.|Bottlehead Crack|Sennheiser HD700|
|Nas|Ds413J|2x3tb wd red|2x2tb wd green|

Permalänk
Medlem

"Utvecklarna avslöjar också att Windows 7 RC1 släpps som en uppdatering till den nuvarande betaversionen. Användare som har det nya operativsystemet installerat kan därför se fram emot en smärtfri uppdatering till nästa utvecklingsversion. "

Riktigt bra. Ser fram emot det.

Permalänk

vad snabbt det går för MS :)..längtar!! som de flesta verkar det som:D

Permalänk
Medlem

När slutar nycklarna till RC1 fungera då? Samtidigt som till betan eller blir alla uppdaterade?

Permalänk

Vista floppade. Xp får duga tills vidare blir inte 7an något bra så kör man vidare på Xp eller hoppar till Unix.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Trevligt

Med tanke på hur stabil denna betaversion är så kan dom med gott samvete släppa en release candidat.

Hoppas verkligen Microsoft släpper windows 7 Final under sensommaren/hösten, gärna tidigare.

Permalänk
Medlem

När jag testade betan som jag blev erbjuden av microsoft via ett mail så total fuckade de min ena Hdd... och min dvd brännare. så jag tänker ABSOLUT INTE byta bort mitt STABILA VISTA.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
När jag testade betan som jag blev erbjuden av microsoft via ett mail så total fuckade de min ena Hdd... och min dvd brännare. så jag tänker ABSOLUT INTE byta bort mitt STABILA VISTA.

Mycket vanligt förekommande, ett operativsystem bryter sig fritt, går bananas och angriper omkringliggande komponenter. Var glad att CPU:n och moderkortet klarade sig oskadda.

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Microsoft har väl aldrig ens kallat betaversionen för "beta 1", utan bara just "betaversionen". Ungefär som att man inte heller säger "rc1" utan bara "rc".

Lol elgot, som att man inte fattar..

Visa signatur

Roses are red, My name's Dave, This poem makes no sense, Microwave.

Permalänk
Inaktiv

Den gigantiska skaran XP-flocken kommer att byta eventuellt. För att snabba på processen kan ju alltid Microsoft stänga av nya uppdateringar till XP och till slut väljs det ett nytt operativsystem.

XP....använder folk det än?

Permalänk
Medlem

Som konsult får jag se många olika miljöer hos svenska storföretag (än så länge runt 20st) och det är utan tvekan Windows XP med IE6 som gäller ännu på klientsidan och Windows Server 2003 (i de fall de kör windows som server) på serversidan. IE6 lever egentligen bara kvar på grund av många specifika lösningar mot denna webbläsare. Dessa bottnar ofta i ActiveX-komponenter (ve och fasa) men även på grund av att HTML-koden i ASP.Net-lösningarna skapade av tidigare Visual Studio-versioner är så omfattande att förändra och anpassa till standarder.

Det är rent av pinsamt att se hur dåligt webblösningarna fungerar i t ex Mozilla Firefox. Nu syftar jag på interna webbapplikationer som inte går att komma åt externt och där man har policys för vilka klienter som kan komma åt dessa.

Windows Vista syns knappt till på företagen och det verkar inte som att de direkt längtar efter Windows 7 heller. Någon gång är de väl tvungna att ta steget kanske. Men jag gissar att jag kommer att se Windows XP på klienterna minst fram till 2014 då Microsoft eventuellt slutar helt med säkerhetspatcharna.

Vi privatpersoner har ju en helt annan möjlighet att hänga med i svängarna och kan testa betor. Jag tror att det skulle behövas fler företag som beta-testar också för Microsofts eget bästa. Många aspekter kommer inte privatpersoner ens stöta på eller rapportera som problem.

Glömde jag tillägga att svenska företag är väldigt Microsoft-orienterade?

Att komma ut till dessa bolag med en laptop som kör Vista för att utveckla är i många fall en mardröm och slutar med att man får köra XP parallellt.

Min egna slutsats är att många företag som hoppade på .Net-tåget tidigt nu sitter med webblösningar som blir dyrt att anpassa till framtiden.

Själv började jag min karriär som PHP-utvecklare mot publika webben och jag önskar de flesta andra .Net-utvecklare också hade gjort detta. Det är allt för många gånger man ser webblösningar i .Net där den resulterande HTML-koden är så undermålig att man baxnar. Väldigt synd och dyrt på lång sikt.

Sådär nu fick man skriva av sig lite en lördagskväll som denna

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem

Kommer lätt skaffa det, sen blire 100% SSD's på spelburken, skönt att slippa mekaniska äcklen!

Permalänk
Medlem
Citat:

1: tex ifall du googlar bilder å tänkt ladda ner en av dom, högerklickar på den å tar spara som - då kan det typ stå att det inte går, sen ligger det en bildfil där du sparade den bara det att filen är tum, gör du det igen står det att det redan finns en med samma namn - sparar man över den går det.

Någon mer som märkt av det, har samma problem med både Explorer och Firefox..

2: gillar inte start linjen så mycket...

Nummer 1 har jag problem med också, men det händer inte alltid.
Dock en gång så kunde jag inte spara en utskrift i pdf då den gnällde på att jag inte hade rättigheter. Och det hade jag inte på någon disk ö.h.t

Nummer 3 har jag även på win 2000/xp/2003/vista för viruskyddet säger att det är ett virus. Så det är inte Windows 7 som gör det, utan virusskyddet.

Och uppdateringen mellan betor fungerade även mellan 69xx till 7000 för mig hur bra som helst, dock går det snabbare med ren installation.

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk

Kul att det går så pass snabbt i utvecklingen. Älskar såna här nyheter.

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4