Permalänk

Hörlurar

Hej,

Jag behöver lite råd om vilka Hörlurar jag ska köpa det står mellan dom här:

WeSC Oboe
AKG 518 DJ Green (heter dom tror jag)

Vet ni ifall dom e bra eller finns det andra som e bättre än dom här i den prisklassen ...

Tacksam för Svar !

Visa signatur

Jag kan hoppa från alla höjder,
Men landa är en annan sak ...

Permalänk
Medlem

Det är smartare att skriva med länkar till grejerna så folk slipper att leta, det är ju dock DU som vill ha hjälp ..

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* AMD 7800X3D* 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Visa signatur

Jag kan hoppa från alla höjder,
Men landa är en annan sak ...

Permalänk
Medlem

Vad ska du använda hörlurana till, film, musik etc? Om du såfall ska spela mycket MP3 komprimerat så är dessa lurar GRYMMA! http://www.dustinhome.se/pd_5010124721.aspx?

Lite över din prisklass men väl värt investeringen.

Permalänk
Medlem

Har du provlyssnat HD555? Måste säga att jag inte provat lurarna du har har radat upp. Kan därför inte göra annat än rekommendera något i ungefär samma prisklass som jag tycker låter Ok även om Sennheiser inte är mitt ljudideal.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av JokieOne
Vad ska du använda hörlurana till, film, musik etc? Om du såfall ska spela mycket MP3 komprimerat så är dessa lurar GRYMMA! http://www.dustinhome.se/pd_5010124721.aspx?

Ser inte vad som är så bra med dem om man kör med halvdan ljudkvalitet, finns inget magiskt sätt att få dåliga mp3or att låta bra. Detta inkluderar Crystalizern även om den får riktiga halvdana låtar att låta bli mer uthärdliga så låter det allt annat än bra om man gillar skev frekvensgång. Fördelen med dem är väl att de har ljudutsläckning av bakgrundsljud och låter rätt bra i övrigt. Varför rekommendera ett par lurar för 2k när han söker ett par runt 500Kr?

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

lätt akg, wesc är väldigt mkt design å inte så mkt bra ljud XD 518DJ är dock rätt bastunga men gissar på att det inte är ngt problem