Permalänk
Medlem

Steam går segt?

Tjena!

Har just installerat Steam och dragit ner Dawn of war 2 via steam. Problemet är att Steam tar en väldans tid att starta och så fort man gör någonting, tex klickar på länkar i store, försöker starta vissa spel så fryser steam i några sekunder (10-20 sekunder).
När jag försöker starta dawn of war 2 så fryser allt igen men den startar aldrig spelet utan steam stängs av efter ca 10 minuter.

Ps. Sitter på Windows 7

Permalänk
Medlem

Har du segt internet? har du virus? Har du kunnat använda steam normal snabbt nångång förr?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Nä, internet funkar bra och det är en helt ny installation av W7. Steam funkar bra på XP men segt på W7..

Permalänk
Medlem

Använder själv win7 på min laptop och steam+spel fungerar smärtfritt. Bättre än när jag satt på vista x32!

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem

Steam+W7 funkar utan problem för mig, körde också med XP innan och det funkar lika nu som då.

Permalänk
Medlem

Hmm väldigt konstigt.. Vilken build använder ni? 32/64-bitars?

Permalänk
Medlem

Har windows 7 inbyggd brandvägg kanske det är den?
Mvh

Permalänk
Medlem

Den har jag redan avaktiverat

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joki
Hmm väldigt konstigt.. Vilken build använder ni? 32/64-bitars?

32-bitars build 7000

Permalänk
Medlem

Kan man på något sätt uppgradera till 7000 från 6956 utan att behöva installera om hela windows?