Möjligt att stänga av inbyggd mikrofon på 5930G?

Permalänk
Medlem

Möjligt att stänga av inbyggd mikrofon på 5930G?

Jag vill ha svar på frågan som rubriken lyder för att det brusar om den fast jag har i en annan mic och den låter förjävligt. Någon som vet hur? Använder i vanliga fall min icemat mic som alltid har fungerat på min stationära.

Permalänk

jag tror det borde gå om du går in på
Kontrollpanelen -> ljud och under fliken "Inspelning" -> Mikrofon-Realtek High Definition Audio -> högerklicka och "Inaktivera"

värt ett försök alltid

Permalänk
Medlem

Om du går in i enhetshanteraren och inaktiverar webkameran så kommer mic:en med 99% sanolikhet också att stängas av.

Visa signatur

[Fractal Design R5] [Intel i7 4790k + CM 212 Evo] [8Gb DDR3] [Asus Z97-A] [MSI GTX 970]
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
[Samsung Chronos 7] Intel i5-3210M (2,5Ghz), 6Gb DDR3, 1Tb, nVidia GT 640M 1024Mb GDDR5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LordChaos
jag tror det borde gå om du går in på
Kontrollpanelen -> ljud och under fliken "Inspelning" -> Mikrofon-Realtek High Definition Audio -> högerklicka och "Inaktivera"

värt ett försök alltid

Sen när jag inaktiverat den, hur byter jag att jag vill köra med en annan mic för när jag inaktiverar de där då funkar inte den andra micken iaf :s