Återställ mjukvaran på hårddisken

Permalänk
Medlem

Återställ mjukvaran på hårddisken

Hej, har fått en gammal dator av en kompis där hårddisken är spärrad eller vad man ska säga. Det är en Segate barracuda 7200.7 120 GB

Jag provade först av allt att starta datorn, men det fick bara ett felmedelande att det behövdes ett operativsystem instalerat.

Så jag kopplade in den i min andra dator för att kolla vad som fanns på den. Det som fanns på den var os och massa filer som en vanlig os disk förutom att jag inte kunde öppna nått förutom os mappen och sen program men sen vad det stopp pga att åtkomsten var begrännsad så jag blev tvungen att ändra det för varje mapp försig men jag kunde inte öppna bilder och andra filer utan bara mapparna.

Så jag formaterade hdd:n och hoppades på att jag skulle få full tillbehörighet, men det är fortfarande den här delnings symbolen på ikonen om man går in på "den här datorn"

Så här ser det ut just nu, obs den heter Lokal disk (D:): http://pici.se/pictures/eDCbcbqwV.jpg

Nått förslag så att jag kan instalera os på den och ha full tillbehörighet, finns det så att man kan instalera om mjukvaran i hårddisken?

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd Låst*

Korspostning är inte tillåtet.

Håll dig till din ursprungliga tråd.