GTA IV = måste klocka?
Tjena swec.
Jag köpte GTA IV med 2 polare i lördags och hade tänkt spela i helgen osv.
Så jag kom hem, installerade de (rätt jobbigt med allt registrerande), och till slut skulle jag spela spelet.
Men när jag kom in i spelet så hade jag kanske 1fps, det laggade som f*n.
Testade att sänka grafik-inställningarna och dylikt men det blev inget bättre...
Bestämde mig för att formatera om datorn (för att kunna spela spelet), och när allt var klart och installerat gick jag i spelet igen, på söndagen för de tog lite tid.
Det var precis samma lagg som förut.
Testade att klocka lite så gick in i "VGA Clock" där jag gjorde dessa ändringar.
Core Clock: 660MHz -> 825MHz
Shader Clock: 1650 -> 1900MHz
Memory Clock: 1900 -> 2000MHz
Efter denna "klockning" kunde jag spela spelet HELT lagg-fritt allt på högsta...
Jag menar hur kan det va så stor skillnad?
Efter ett par timmars Singleplayer ville jag testa Multiplayer med polarna.
Och då kraschade datorn och klockningen nollställdes.
När jag skulle klocka igen så kunde ja inte klocka lika mycket och när ja väl klockat lite gick det inte gå in i spelet för att datorn princip kraschade då =/
Klockar man inte alls laggar det med cirka 1fps. Testade att sätta upp 2 stycken gamla processor-fläktar riktandes mot datorn för bättre kylning men verkade inte göra någon skillnad.
Någon som vet vad jag kan göra? Vill verkligen spela spelet!! Var helgrymt de få timmarna jag fick spela.
Min dator: XP, SP 3, NET. 3.5 Framework.
Geforce 8800GT, AMD Athlon 64 X2 6400+, 3GB RAM, Hyper 580W, 320GB HDD, Gigabyte GA-MA790X-DS4 moderkort (lol).
VÄLDIGT tacksam för svar.