Permalänk
Medlem

Är jag för snål på nätagget?

Jag planerar att köpa detta system, var vid ett sonata chassi var tänkt att fungera som chassi och dess ATX att driva mitt system.

640GB Western Digital Caviar Black SATA
Antec Sonata III 500 Silent ATX 500W
Intel Core 2 Quad Q9550 2.83GHz 1333MHz
Asus P5Q PRO P45, Socket 775
Samsung SH-S223F 22X DVD±RW DL SATA
4GB (2x2GB) DDR2 PC6400 Corsair XMS2
PowerColor ATI HD4870 1GB

Efter många tankar i mitt huvud så har vet jag inte längre, jag har inte för avsikt att clocka några av produkterna. Och via en PSU kalkylator på Be quiet´s hemsida skulle 500W räcka. Kollar man efter tester på nätet så hamnar ofta testsystemen runt 380W i Load. Så nu frågar jag experterna på Sweclockers om råd.

Sen har jag en lite följdfråga, är man i behov av en efter marknadskylare eller duger stock kylaren?:rolleyes:

Permalänk
Medlem

Kan inte så mycket om nätagget men det lär ju räcka..
Sen behöver du ju ingen kylare om du inte bryr dig om temps som går över ~50C eller låter lite mer än något annat kanske.

Permalänk
Medlem

Det borde räcka, men varför inte köpa 600, 650 w för att vara säker?

Permalänk
Medlem

Nätaggregatet räcker och blir över, kör på det där paketet du. Huruvida du ska köpa en ny kylare kan jag inte riktigt svara på då jag inte vet hur tyst Intels orginalkylare är, men ska du inte klocka borde den räcka tycker jag.

Permalänk
Medlem

Antec chassit är populärt för det är lagom stort och tyst sen väldigt prisvärt. Då ett vettigt nätagg medföljer, men räcker det till? Gillar det stängda chassit liksom. Och köpa ett extra nätagg utöver det känns inte så intressant för mig, fungerar det inte får jag titta efter en annan stilren låda och ett separat nätagg på en sådär 600w.

/c

Permalänk
Medlem

Det räcker.