Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Benq E2200HDA/Benq E2400HD tråden

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Phenom II 960t @ 4 Ghz - Gigabyte 990xa UD3 - 8 GB Corsair Vengence - Asus 560 ti @ 950/2200 Mhz - 60 GB vertex plus - 1 TB WD black - Fractal Design Tesla 650 W

Permalänk
Medlem

Jag har märkt lite konstiga grejer med min 2200HDA. När det är mörkt i spel eller på någon bild, så är det lite för mörkt just i mitten av skärmen, men om jag "dragar" bilden åt vänstra delen av skärmen så ser det ut som det ska alltså där det var "för" mörkt är vanligt mörkt (svårt att förklara). Samma i spel? Vad tusan någon som förstår?

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Så ni som haft era skärmar ett tag.. Är ni fortfarande lika nöjda?

Visa signatur

| FD ARC - med FD Noise absorber kit | Corsair 850w TX | Asus P8P67 PRO | i5 2500k @5,006ghz | Corsair H100 | Corsair Vengeance 16gb 1600mhz | Asus Nvidia GTX580 DCII | Asus Xonar Essence STX + AKG Q701 | Corsair Force GT 120 gb | Kingston SSDNow v300 120GB |

Permalänk
Medlem

Får nog bli att skicka tillbaka skärmen då ingen verkar veta felet

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Skynda dig på. Väntar du mer än 10 dagar får du ingen ny i utbyte, utan då blir det en begagnad som blivit reparerad.

Visa signatur

/fjollon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fjollon
Skynda dig på. Väntar du mer än 10 dagar får du ingen ny i utbyte, utan då blir det en begagnad som blivit reparerad.

Vart har du hört det ifrån? Är någonting defekt får man det väl fixat eller utbytt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jo, det är klart de fixar det, men du får ingen ny skärm i utbyte om du haft den i mer än 10 dagar.

Visa signatur

/fjollon

Permalänk
Medlem

Går denna att fästa på väggen (M2200HD eller E2200HD)?

Edit: Sorry, såg att frågan redan ställts tidigare i tråden. "Bra ihop med Classes väggfäste"...

Annan fråga, vad är bästa upplösningen/inställningen för vanlig surfning? Min kommer om ett par dgr.....

Permalänk

Hallå.

Jag funderar på att införskaffa E2200HD. Har läst igenom tråden och funnit många intressanta synpunkter.
Men har några frågor.

Kommer främst använda den till ps3:an för spel och bluray-film, och till pcn för vanligt arbete och surfande, samt lite spel.

Tror ni 1920x1080 fungerar bra i windows på ett gammalt radeon 9800 pro?
I pc-spel lär det inte gå men det har jag inte räknat med heller.

Ps3an kommer få leka med hdmi-ingången. Men hur blir det med ljudet? Blir det genom högtalarna i skärmen eller går det att koppla på nåt sätt så jag kan få ut ljudet till mitt logitech z-2300 istället?
Högtalarna i skärmen ska ju vara rätt kassa vad jag hört.
Ps3an tror jag kan skicka ut bilden genom hdmi, och om man vill, ljudet istället genom optiska utgången.

Permalänk

Problem och lösning, BenQ E2200HD

Svarta kanter
Jag hade problem med 2-3 cm tjocka svarta kanter när jag ökade över 1680x1050 och vid använde av en DVI-HDMI kabel. Jag provade att koppla in den medföljande VGA sladden och då var det problemet som bortblåst, nu kan jag köra med 1920x1080, den svarta kanten är minimerad till en millimeter eller mindre.

Konstigt diffust rutigt mönster
När jag använde HDMI-DVI sladden uppvisades ett mönster i windows scrollrader samt texten varierade på varannan rad i tjockare och tunnare.
Detta försvann vid byte till VGA sladden. Ska testa med en annan HDMI-DVI för att ta reda på om det hade med sladden eller skärmens HDMI ingång att göra.

Felsökandet fortsätter, men så här pass långt är jag fortfarande nöjd med skärmen eftersom det snarare verkar vara problem med kablarna.

Visa signatur

E de du eller jag som låter?

Permalänk

Nu har jag haft min 2200HD i en vecka till slösurfande och WoW i upplösningen 1920x1080 (4670 gfx-kort)

Jag har inte upplevt några kanter eller oskarpa texter som andra verkar haft problem med?

Jag är verkligen hur nöjd som helst, kanske delvis beror på att jag tidigare satt på en 15,4" laptop :).

Kör med VGA då det var de som följde med, men tänkte prova med DVI om någon vecka och se om jag upplever någon skillnad.

Permalänk
Medlem

Någon som lyckats ta bort hela foten? Jag vill få upp den på väggen....

Permalänk
Inaktiv

Fick hem min Benq E2400HD igår, kan bara säga WOW (nej inte world of warcraft), verkligen jättenöjd med mitt val.

Kör ett GTX295 med och maxar allt på högsta i alla spel, och högsta upplösning.
Jag har ju 1920x1080 i windows, men jag kan endå spela battlefield 2 med 1600x1200@60 ??

Drar bildskärmen ut bilden så den får plats eller vad ?
För jag har inga svarta kanter eller liknande någonstans.
Hörde ju att folk snackade om att skärmen klarade inte högre än 1080 på de hållet ?
Eller gäller bara de windows ?

Dom som funderar på att köpa en Benq, kan bara säga, köp
2999 kr för en E2400HD är ett bra pris i min mening.

FullHD är verkligen värt de, samt wide är jävla skönt.
Grymt att se hd material i 1080.

Jag kör VGA kabeln som följer med, och fungerar bra än.
Får man bättre bild om jag kör med DVI uttaget eller HDMI ?
Vill få den bästa bilden möjligt.

Jag är iallfall nöjd, iofs bara testat den i 3-4 h än.

// André

Permalänk
Medlem

Jo de blir bättre bild via DVI, helt klart.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MyB5
Någon som lyckats ta bort hela foten? Jag vill få upp den på väggen....

Japp det gick. Bara att "klämma ihop" plasten runt fästen...

Sitter nu snyggt på väggen och så slipper man den enkla foten...

Permalänk
Inaktiv

Kör med medföljande D-Sub, men vill köra HDMI

GTX295 och E2400HD via HDMI, men det blir ingen bild ?
Ska jag ställa in något ?
Har ändrat på bildskärmen till HDMI, men bara en blå bild.
Nån inställning i windows ?

Eller kör alla DVI ?
Varför finns det då HDMI , kanske till ps3 och xbox m.m ?
Men man borde väl kunna få bild via HDMI endå anser jag.

Hur gjorde ni ?
Vilken bild blir bäst mellan HDMI och DVI ?
Sak samma fast HDMI bär med sig ljud ?

Tack

// André

Permalänk
Medlem

Goddag!
Har besluts-ångest om jag ska beställa mig en E2200HD, eller om jag ska satsa på en T220 från Samsung. Vill kunna ha bra färg och klara spel, film och amatör-photoshop, lite all-around.

Läst igenom båda trådarna, men behöver de där lilla extra för att bli övertalad.

Edit: Man kan väl spela i 1680x1050 utan att det ser konstigt ut?

Har ett Geforce 8800GTS 640, de borde orka det

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus ROG Strix Z270H | EVGA GeForce GTX 1080 Ti SC | Corsair Vengeance LPX 32GB 3000MHz | Corsair HX 650W

Permalänk
Inaktiv

Har precis kopplat in skärmen E2200HD. Allt började bra men det är bild i ca. 5 sekunder sen blir det svart. Power knappen lyser. Jag slår av, och sen slår jag på då funkar den i ca. 5 sekunder sen blir allt svart igen. Vad är fel?

Jag har provat koppla i en annan dator. Där är det samma sak som händer.

Hittar inte på komplett hur man ska göra om varar inte funkar.

Någon som kan hjälpa?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kallemek
Fick min E2200HD från Komplett.se igår. Packade upp och lät den acklimatiseras ett tag. Kopplade in den enligt installationsguiden och tryckte på powerknappen... -stendöd, inte ett livstecken.

Hoppas att det var ett måndagsexemplar jag fick och att skärmen jag får i utbyte fungerar.

Var oerhört nöjd med min Min 2200HD, i 2 dagar. Sen slocknade den & är nu stendöd...
Känns sådär om det t.ex är en säkring som gått & dom byter den. Den löser ju inte ut utan anledning så det lär ju hända igen isf. Även om dom byter skärmen mot en ny så undrar man ju hur länge den kommer att fungera... Fler som haft Benq-skärmar som dött?
Hatar sånt här...

Visa signatur

Våga Vägra Värsting....

ASUS MA479XTD EVO, Phenom II 965 BE, Sapphire 6950Toxxic(6970), FSP AURUM 600, Samsung 830-128Gb SSD, WD 1,5Tb Green, WD 500Mb Black, 8Gb OCZ Gold 1600Mhz 8-8-8-24, Antec Kühler H2O 620 (2x AKASA APACHE 120mm) Cooler master Silencio 550, 2x Arctic F12 PWM

Permalänk
Inaktiv

Äntligen lyckats att koppla in den till HDMI till datorn istället.
Var en inställning i Nvidia Controll Panel.

Min E2400HD fungerar bra än, dock bara använt den 4-5 dagar.
Sätt 1080p filmer m.m på den, samt spelar ofta, mkt nöjd.

En sak jag finner jobbig är att när man ser på filmer, så är det bäst att klicka från "standard mode" till "movie mode" , blir så mycket bättre då.
Men när man surfar och spelar, så känns standard mode bättre.

Vilka inställningar har ni på er BenQ ?
Har nyss börjat pilla runt lite, men jag har kör:

Brightness: 30
Contras: 50
Sharpness: 3
Picture Mode: Standard (vid surfning, movie vid film)

Och kör via HDMI

Vad har ni ?

Tack

Edit:
Tycker nästan att detta är bättre

Jag kör Ljusstyrka 80, Kontrast 50, Skärpa 2.
Färgtemperatur: Anv. läge.
Röd: 90
Grön: 90
Blå: 90

// André

Permalänk
Medlem

Ang inställningar så vet jag inte riktigt, måste nog hem och kika vad jag har.

Kör iaf standard mode när jag spelar.

Överlag så är jag super nöjd med skärmen!

Så "ostadig" är inte foten, inte så jag sitter och slår på den direkt.

Har inte stött på några problem alls faktiskt, Lite trångt när jag skulle koppla in kablarna bara men annars inga problem.

Rekommenderar starkt!

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Livsstil
Har precis kopplat in skärmen E2200HD. Allt började bra men det är bild i ca. 5 sekunder sen blir det svart. Power knappen lyser. Jag slår av, och sen slår jag på då funkar den i ca. 5 sekunder sen blir allt svart igen. Vad är fel?

Jag har provat koppla i en annan dator. Där är det samma sak som händer.

Hittar inte på komplett hur man ska göra om varar inte funkar.

Någon som kan hjälpa?

Jag beställde en 2200:a en vecka innan Jul, fick den efter att par dagar. Hade exakt samma problem som du. Jag snackade med Komplett, som bad mig snacka med BenQ. De sa åt mig att gå in på deras sletna support sida (som är ett annat företag, Lanovo Helpdesk data eller nåt). Fick skicka in en fel rapport samt bild på kvittot. Fick svar att de skulle skicka komma hem till mig och byta ut min defekta skärm mot en ny.

Det roliga är att jag fick skärmen för 1 vecka sen (3 månaders väntande). Tydligen var 2200: skärmarna slut i hela Europa och alla väntade på BenQs snabba leverans...
Vet inte hur många mail och skit jag tvingats skicka för att äntligen få den.
Men som sagt, hade otur.

Fyll i detta, lycka till http://www.helpdeskdata.se/benq/

Skärmen är guld.

Visa signatur

gtx oc 460 @800mhz . i5 760 @3.6ghz . Noctua NH-U12P . Cooler Master 690 II

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonteyayo
Jag beställde en 2200:a en vecka innan Jul, fick den efter att par dagar. Hade exakt samma problem som du. Jag snackade med Komplett, som bad mig snacka med BenQ. De sa åt mig att gå in på deras sletna support sida (som är ett annat företag, Lanovo Helpdesk data eller nåt). Fick skicka in en fel rapport samt bild på kvittot. Fick svar att de skulle skicka komma hem till mig och byta ut min defekta skärm mot en ny.

Det roliga är att jag fick skärmen för 1 vecka sen (3 månaders väntande). Tydligen var 2200: skärmarna slut i hela Europa och alla väntade på BenQs snabba leverans...
Vet inte hur många mail och skit jag tvingats skicka för att äntligen få den.
Men som sagt, hade otur.

Fyll i detta, lycka till http://www.helpdeskdata.se/benq/

Skärmen är guld.

Fick idag var från komplett. Jag ska skicka tillbaka min skärm. Återköp.
Lite synd jag vill ju ha denna skärm. Men men. Komplett är guld värd.

Permalänk

Re: Problem och lösning, BenQ E2200HD

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarcusW82
Svarta kanter
Jag hade problem med 2-3 cm tjocka svarta kanter när jag ökade över 1680x1050 och vid använde av en DVI-HDMI kabel. Jag provade att koppla in den medföljande VGA sladden och då var det problemet som bortblåst, nu kan jag köra med 1920x1080, den svarta kanten är minimerad till en millimeter eller mindre.

Konstigt diffust rutigt mönster
När jag använde HDMI-DVI sladden uppvisades ett mönster i windows scrollrader samt texten varierade på varannan rad i tjockare och tunnare.
Detta försvann vid byte till VGA sladden. Ska testa med en annan HDMI-DVI för att ta reda på om det hade med sladden eller skärmens HDMI ingång att göra.

Felsökandet fortsätter, men så här pass långt är jag fortfarande nöjd med skärmen eftersom det snarare verkar vara problem med kablarna.

Jag har exakt samma problem som dig, använder mig av en dvi -hdmi adapter och sen kör med Hdmi kabel. Men tycker det är sjukt konstigt. Kör istället 1680x1050 så länge. Använder mig av ett Ati 4870x2 så det bör ju klara det.
Någon annan som har hatt detta problem och löst det, så hade jag varit tacksam om ni hade kommit med tips hur man fixar det.

Annars är jag riktigt nöjd med skärmen, flytter på bra i spel och windows.

Mvh idontspyyou

Permalänk
Medlem

Jag använder en HDMI kabel, hmdi utag på båda ändarna.. Men får ingen bild på skärmen E2200HD..

Nån som kan hjälpa mig? Vad ju därför man köpte hdmi versionen

Visa signatur

-

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av unknownx
Jag använder en HDMI kabel, hmdi utag på båda ändarna.. Men får ingen bild på skärmen E2200HD..

Nån som kan hjälpa mig? Vad ju därför man köpte hdmi versionen

Har du vatt inne i meny på skärmen och ändrat på input?
Ifall du inte ha gjort det så tar du "meny" på skärmen sen "system" sen "Input" och ändra där till HDMI.

Mvh idontspyyou

Permalänk
Medlem

Så jävla sämst jag Funkade nu.. tack

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

Även om jag ändrar input till HDMI och använder Enter-knappen på sidan så kan jag inte få bild på HDMIn

Permalänk

Woho! Beställde precis en e2400hd för 2400:- från komplett
Visserligen demo-produkt, men ändå

Permalänk

Har också införskaffat mig denna skärm och är mycket nöjd (2200HD).
Ni som inte får bild ända ut i kanterna, prova och ställ in overscan bättre!
Skulle vara kul att höra vad ni alla har för inställningar i skärmen.
Brightness, kontrast osv?
Jag upplevar att det vita är "för" vitt..=)
Själv har jag Standard mode med 53 Brightness och 50 Kontrast.

Visa signatur

[Stationär dator] - [ Cooler Master Cosmos 1000 ] [ Corsair 650W ] [ASUS P8Z68-V PRO] [ Intel i5 2500K @ 4.3ghz] [Noctua NH-D14] [ ATI HD7950 ] [Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP] [ SSD Intel 520 180gb] [Samsung F3 1500gb] [ Seagate Barracuda 3000gb ]