Permalänk
Medlem

När kommer i5

Är det värt att vänta på en i5 kontra köpa en q9550 nu?

Någon som vet lite mer om i5, än det jag lyckas googla fram? (Som inte var så mycket mer än fyra socket modeller i princip.) =/

Permalänk

Räkna med Augusti-September. Valet är ditt ,köp nu eller sen.

Permalänk
Medlem

Är det någon som har mer kött på benen om i5:an då? Pratar vi 4 kärnor eller vad är det för system på den..

Permalänk

Har fått för mej att i5 kommer vara dualcore med nehalem teknik men jag kan ha skitfel :S

Visa signatur

Primary: i7-4790k @ 4 GHz | Cooler Master Hyper 212 EVO | MSI Z97 GAMING 5 | Corsair Vengeance 8GB 1600Mhz LP | MSI GeForce GTX 970 Gaming 4G | Samsung SSD PRO 850-Series 256GB | EVGA Supernova G2 850W
Equipment: BenQ XL2420T | Logitech Proteus Core G502 | QPAD QH-90 Pro | Steelseries QcK+ | Logitech Desktop USB Microphone

Permalänk
Medlem

antar att i5 kommer före/samtidigt som Windows 7? och kommer i5 använda sig av samma sockel som i7? skulle bli en fin augusti/september uppdatering för min del då!

Visa signatur

Intel Core i5 750 2.66GHz | 4 GB DDR3 Crucial | MSI P55 CD-53 | HD6870

Permalänk
Medlem

Nej, Core i5 och Core i7 kommer använda olika socklar.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andrew_Swe
Räkna med Augusti-September. Valet är ditt ,köp nu eller sen.

Yup, beror på om du kan "överleva" med det du har idag några månader till... vad är det de brukar säga? Hmm, den som väntar på någonting gott (i ditt fall bör det f*n verkligen vara gott) väntar aldrig...aldrig
Nej nu har jag glömt bort det sista igen...

Men om i5 knäcker Q9550 samtidigt som kronan tills dess blitt starkare och priserna sjunkit... oh, prekärt läge ^^

Visa signatur

We're such an abominable, sick society, that we wont make the history books, they will just say that large nations took land from smaller nations, used force and violence.
- Jaque Fresco

Permalänk
Medlem

Humm här googlar man visst rätt. Men hur står sig dessa siffror mot Q9550 :S exempel vad får ni som har Q9550 för SuperPI för resultat?

http://www.pcgameshardware.com/aid,669873/First-benchmarks-of...

I alla fall verkar det vara en rätt slagkraftig processor som är på gång, med tanke på prestanda kontra MHz. Eller vad tror ni?

citat:
""Performance Says:
December 13th, 2008 at 11:20 am
What I would like to point out that under 200$, let’s say 170$ for lowest model(I think this one 2.13GHz)would be very nice indeed. And by then, affordable P55 motherboards shall be out, and 4GB DDR3 would become much much cheaper. It doesn’t feature triple channel so what! Triple channel hardly gives any boost to Nehalem performance. As for the processor, this 2.13GHz processor beats an Overclocked C2D E6400 @ 3.2GHz to the graves. I think that’s nice for a sub 2.2GHz processor."" från

http://en.expreview.com/2008/12/09/first-test-of-lynnfield.ht...

Humm intressant