FPS i multiplayer utan handgranater

Permalänk

FPS i multiplayer utan handgranater

Hej,

Sista spelet jag lirade seriöst på nätet var Rainbow 6: Covert Ops. Är nu sugen på att börja spela igen och köpte därför Call Of Duty Modern Warfare. Jag spelade igenom singelplayer kampanjen och blev förälskad i spelet.
När jag väl skulle pröva mina vingar på multiplayer blev jag först dödad av en handgranat sedan en gång till och så har det blivit en cykel där jag dör 80% av alla gånger pga en grantat.

När jag lirade R6 hade var det praxis att alltid stänga av handgranaterna och jag undrar följande: Finns det servar i COD4 som har handgranatsfunktionen avstängd eller finns det Fps spel där det är vanligt förekommande att handgranaterna är avstänga på servern?

Permalänk
Medlem

där finns ingen knapp som säger "stäng av handgranat" men där finns alltid konsol commandos som stänger av handgranat och ibland finns där regler som är emot handgranat men jag har inte sett någon server med dessa regler /command

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Hedersmedlem

De flesta TDM/FFA servrarna i cod4 med ProMod har inga granater.

80.239.200.196:32960 en av de bästa servrarna

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vargeEEEEn
De flesta TDM/FFA servrarna i cod4 med ProMod har inga granater.

80.239.200.196:32960 en av de bästa servrarna

Ok, ska testa den servern.

Tack!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vargeEEEEn
De flesta TDM/FFA servrarna i cod4 med ProMod har inga granater.

80.239.200.196:32960 en av de bästa servrarna

Låter intressant. Fast finns det folk som spelar promod??
kanske dags att installera cod4 igen, det var bra lir vill jag minnas

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Låter intressant. Fast finns det folk som spelar promod??
kanske dags att installera cod4 igen, det var bra lir vill jag minnas

Det är det alla spelar när de kör matcher och finns rätt många bra publics.

fnatic - 80.239.200.196:32960
dignitas - 85.236.101.99:29360
h2k - 91.198.152.54:28960
serious - 80.239.200.173:32960

Nästan alltid fullt på dessa.

Permalänk
Avstängd

prova quake spelen om du hatar granater

Visa signatur

-okey dad bye i love you, okey bye -why can you never say i love you to your own daughter?
I can i can but look what if she gets cancer right, and the doctor can't cure it. she hear it on her deathbed i love you from her dad for the first time then BAM shes dies happy !
Emil G Petterson R.I.P

Permalänk
Medlem

På banor som Killhouse, shipment och sådana som är små, där utsätts man för mycket fler granater än på normalstora banor. Det första man gör när man spawnar där är ju att flänga iväg en granat så brukar man få ett par kills

Så det beror mycket på vilken bana man spelar samt antal spelare på servern. Vilken bana som helst kan bli en granatmardröm om där är typ 50 spelare samtidigt.

Visa signatur

💻 ROG Maximus XI Hero | i9 9900K | Corsair H115i | Samsung 960 PRO 512GB M.2 | Samsung 970 PRO 1TB M.2 | GTX 1080Ti FTW3 | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz | EVGA Supernova G2 750W
📺 Dell Alienware AW2723DF 1440p 280 Hz | Acer XB271HU 1440p 165Hz
🎧 Schiit stack: Magni 3+ AMP | Modi 3 DAC | Sennheiser HD600 | HD800