Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Nokia 5800 (iPhonedödaren)

Permalänk
Medlem

marcusbabe: En FM-Radio är en radio där du lyssnar via FM bandet. En FM-Sändare är en sändare där du med hjälp av antingen en MP3-spelare eller annat skickar ut din musik via FM-bandet till en freqvens på radion så du kan lyssna i bilen ifall du inte har stöd för MP3 formatet på CD-Spelaren. Ja det är ett exempel på det. Finns fler sätt...

MarkoV: När det gäller kameran kan jag tyvärr inte hjälpa dej, inget jag tänkt på. Men när det gäller att uppdatera kan jag säga att antingen laddar du ner från nokias hemsida eller installerar från cd som medföljde ett program kallat "Nokia Software Update". Efter det är gjort ser du bara till att mobilen är fullladdad och att profilen "Almänn" är vald sen är det bara stoppa in mobilen via USB till datorn, välja "PC Suit" läget i mobilen och följa instruktionerna på datorskärmen. Har du en obrandat (operatörsfri) svensk 5800 så ska det inte vara nåt problem att få ner senaste versionen.

Visa signatur

/Yobo1987

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skillz
Värt att nämnas är att jag aldrig gillat apple förut, men jag kan faktiskt förstå varför denna mobil blivit slutsåld så fort och gjort så stor succé som den har. Många som inte förstår det är nog som många andra, drabbade av svenska avundsjukan, för att dom själva inte har råd.

Ok, om det får dig att sova bättre på natten.
Iphone är en status mobil. Har du behov av status så köp en!
Precis som alla andra har gjort.
Apple har lyckats med marknadsföringen! (+1)

Jag vill kunna utveckla applikationer lätt och trevligt utan Mac eller jailbreaka.
Jag har råd med en/flera Iphone.

EDIT:
Glömde skriva att jag gillar musik

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Medlem

Alltså gör det mycket att uppdatera telefonen? Importerade ju min från Finland i januari så sitter nog på den äldre mjukvaran.

Jag har också råd med en/flera Iphone men gillar Nokian bättre. Men om man inte vill ha den billiga känslan så köp N97 när den kommer då. Rent prismässigt är den ju mer i Iphones klass faktiskt, dock så sjukt mycket grymmare på allt.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NukeHenk
Alltså gör det mycket att uppdatera telefonen? Importerade ju min från Finland i januari så sitter nog på den äldre mjukvaran.

Jag har också råd med en/flera Iphone men gillar Nokian bättre. Men om man inte vill ha den billiga känslan så köp N97 när den kommer då. Rent prismässigt är den ju mer i Iphones klass faktiskt, dock så sjukt mycket grymmare på allt.

Jag tycker att den känns lite snabbare.

Lite ändringar/förbättringar

Orkade inte vänta på n97. Får se vad som händer när den kommer ut

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sockan
Jag tycker att den känns lite snabbare.

Lite ändringar/förbättringar

Orkade inte vänta på n97. Får se vad som händer när den kommer ut

Stämmer bra, den är mycket "rappare" i menyer och touchscreenen känns nu optimerad.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Nu har jag läst hela tråden, roligt att läsa massa saker i början av tråden som sedan visar sig vara sanna om mobilen. Knarr och glapp bland annat (dålig kvalite) man får vad man betalar för såklart. Undrar hur många delar telefonen går i om man tappar den ett antal gånger från ca 2meters höjd rakt ner mot betongen. Iphonen är iaf bevisad att kunna klara av flera såna fall utan några skador alls (finns massa youtube klipp som påvisar det).

Själv var jag väldigt inne på att införskaffa en 5800XM eftersom jag fick välja vilken mobil som helst gratis utan abb i födelsedagspresent, men väl inne i teliabutiken så testade jag 5800XM med besvikelse, skärmen usch. Ibland behövde man klicka flera gånger för att den skulle registrera, knarrade också vid samma ställe som de innan nämnt. Gränssnittet ser ut som vilken annan mobil som helst, tråkiga färger och ikoner. Men annars såg den fin ut och satt bra i handen.
Intrycket var gott till början men det kändes mest som om jag kommer ha sönder luren och den kommer se ut som 10 gamla år efter 1års användande.

Så efter att ha pillat på en iphone där inne så var valet rätt givet, faktiskt. Hittade faktiskt inga fel på den, kvalitetsintrycket kändes kanon och skärmen registrerade varenda litet lätt tryck, behöver knappt peta på skärmen, väldigt finkänslig. Sen att GPS-funktionen funkar utmärkt och kartorna inte kostar ett skvatt gör ju absolut inget, eftersom det går via google earth bland annat.
Dock enda att invända på nu i efterhand vad gäller iphone 3g är batteritiden om man pillar väldigt mycket på den, håller bara ett dygn ca.

Och mms går utmärkt att använda förövrigt, med gratisprogram, jailbrake är bra för att få ut mycket mer av telefonen, finns inget att inte kunna göra på iphone 3g så förstår inte allt snack om att den inte erbjuder allt som 5800XM gör faktiskt.

Men folk kanske inte är så subjektiva här utan mest fanboys gissar jag på. Roligt fenomen. Trådskaparen är förövrigt största pajjasen med att vilja skapa agg mot apple, jubelidiot nr1.

Jag vet inte hur hårt du trycker på skärmen, men det låter onekligen som om du trycker för fulla muggar på skärmen om du tycker att iphones glas är stumt, för det första, det är ju faktiskt riktigt glas och inget plast som 5800XM, för det andra, du behöver bara nudda jättelätt för att göra det du vill. Så med så lätta tryckningar så förstår jag inte ens hur man kan uppfatta skärmen som stumm, eftersom det krävs rätt hårda tryck för att uppfatta det så. Men jag antar att du är hårdhänt och jag skulle gärna vilja veta hur pass bra din telefon hållt ihop efter 1år med så pass hårda tryckningar.
Dock förstår jag att du gör hårda tryckningar för skärmen registrerar ju inte tryckningen för varje gång annars.

EDIT:
Värt att nämnas är att jag aldrig gillat apple förut, men jag kan faktiskt förstå varför denna mobil blivit slutsåld så fort och gjort så stor succé som den har. Många som inte förstår det är nog som många andra, drabbade av svenska avundsjukan, för att dom själva inte har råd.

Lustigt att min kompis iPhone 3G inte klarade av sitt första fall till marken från 1-1,5 meter som dessutom "räddades" av en sko. För honom sprack glaset.

iPhone är en väldigt fin telefon, men den har flertalet brister, oftast i form av saker den inte kan göra alls. Eller vad sägs om inte skicka filer via blåtand, MMS, A2DP, MP3-ringsignal etc. Visst kan du fixa det med jailbreak och tredjepartsprogram, men det riskerar din garanti och rent kategoriskt kan också Apple neka dig garanti om displayen går sönder och du inte kan omvända jailbreaken före du lämnar in den. Dessutom deras fina policy att de inte reparerar telefoner, utan enbart byter ut dem är ju ett kapitel för sig.

Likt min kompis hade du lyxen att välja vilken telefon du ville utan abb utan kostnad för dig själv och då blir det genast en annan historia att välja mellan iPhone och 5800. 5800 slår iPhone på fingrarna rejält när man börjar jämföra pris. Jag anser inte iPhone vara värd ~6500 kr för 16 GB, utan jag tycker den snarare är runt 2000 kr för dyr i förhållande till egenskaperna, men det tyder än en gång på design/status-mobil. Titta på Nokias designmobiler med priser uppåt 10-12 000 kr.

Ang, olika skärmresponser har det att göra med teknikerna bakom då 5800 använder sig av en resistiv skärm (behöver tryck) och iPhone av en induktiv (behöver beröring, aka "touch"), så det är inte konstigt att du behöver trycka på en 5800 men du bara behöver röra en iPhone. Det är så tekniken funkar! Sen har de också sina för och nackdelar som allt annat i världen.

Visa signatur

[b]GKKE![/b]

Permalänk

Åter igen en besvikelse:

Idag blev jag glad, kom ett sms att servicen var klar på min 5800... Då jag hämtat den, startat igång den, hakade den upp sig då den skulle läsa in minneskortet och skärmen dog blir vel att lämna in en tredje gång, börjar bli van att vara utan 5800 nu

JÄVLA SKIT TELEFON!

Visa signatur

Stationär Corsair Obsidian 650D, Asus Rampage III Extreme, Intel i7 980X @ 4,4 GHz, Noctua NH-D14, Asus DCII GTX580 @ 940/1880/2480 MHz, A-Data DDR3 6x2GB 1600MHz CL7-7-7-20, 2x Intel X25-M G2 160GB i Raid0, Samsung Spinpoint F1 1TB, Auzentech Bravura 7.1, EVGA SuperNOVA G2 1000W PSU, Dell U2410

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av para[Z]ite
Åter igen en besvikelse:

Idag blev jag glad, kom ett sms att servicen var klar på min 5800... Då jag hämtat den, startat igång den, hakade den upp sig då den skulle läsa in minneskortet och skärmen dog blir vel att lämna in en tredje gång, börjar bli van att vara utan 5800 nu

JÄVLA SKIT TELEFON!

Snacka om måndagsversion du har fått. Haft min i 3 månader och fungerar felfritt

Visa signatur

[ Fractal Design R4 ] [ EVGA G2 750W ] [ Intel Core i7 4790K @ 4.2 Ghz ] [ Asus Z97-A ] [ MSI RTX 2060 ] [ 16GB Crucial 1600Mhz DDR3 ] [ Samsung EVO 850 500GB + 2TB HDD ]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av najtan
Snacka om måndagsversion du har fått. Haft min i 3 månader och fungerar felfritt

Jo det verkar så... Krävde en ny redan förra gången jag lade in den på service men nej, inte kan ju nokia dela ut telefoner hur som helst inte... ha haft min sen lite före jul nu minus 5-6 veckor den har varit på service... ska fan kräva en ny nu eller någon slags ersättning, verkar ju vara något mega fel på min telefon ska lämna in den igen ikväll...

Visa signatur

Stationär Corsair Obsidian 650D, Asus Rampage III Extreme, Intel i7 980X @ 4,4 GHz, Noctua NH-D14, Asus DCII GTX580 @ 940/1880/2480 MHz, A-Data DDR3 6x2GB 1600MHz CL7-7-7-20, 2x Intel X25-M G2 160GB i Raid0, Samsung Spinpoint F1 1TB, Auzentech Bravura 7.1, EVGA SuperNOVA G2 1000W PSU, Dell U2410

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Åter igen en besvikelse:

JÄVLA SKIT TELEFON!

efter 2 gånger på service så kan man reklamera telefonen o första få ut en swap.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hedgren
Lustigt att min kompis iPhone 3G inte klarade av sitt första fall till marken från 1-1,5 meter som dessutom "räddades" av en sko. För honom sprack glaset.

iPhone är en väldigt fin telefon, men den har flertalet brister, oftast i form av saker den inte kan göra alls. Eller vad sägs om inte skicka filer via blåtand, MMS, A2DP, MP3-ringsignal etc. Visst kan du fixa det med jailbreak och tredjepartsprogram, men det riskerar din garanti och rent kategoriskt kan också Apple neka dig garanti om displayen går sönder och du inte kan omvända jailbreaken före du lämnar in den. Dessutom deras fina policy att de inte reparerar telefoner, utan enbart byter ut dem är ju ett kapitel för sig.

Likt min kompis hade du lyxen att välja vilken telefon du ville utan abb utan kostnad för dig själv och då blir det genast en annan historia att välja mellan iPhone och 5800. 5800 slår iPhone på fingrarna rejält när man börjar jämföra pris. Jag anser inte iPhone vara värd ~6500 kr för 16 GB, utan jag tycker den snarare är runt 2000 kr för dyr i förhållande till egenskaperna, men det tyder än en gång på design/status-mobil. Titta på Nokias designmobiler med priser uppåt 10-12 000 kr.

Ang, olika skärmresponser har det att göra med teknikerna bakom då 5800 använder sig av en resistiv skärm (behöver tryck) och iPhone av en induktiv (behöver beröring, aka "touch"), så det är inte konstigt att du behöver trycka på en 5800 men du bara behöver röra en iPhone. Det är så tekniken funkar! Sen har de också sina för och nackdelar som allt annat i världen.

Ok, tråkigt att höra!

Jailbrake går att omvända utan några problem alls, även med trasig display, så cut the bullshit please Och mms program har jag hittat redan såhår inom loppet av en vecka, helt gratis, blåtands-applikation har jagt också hittat, som skickar valfritt över blåtand och till vad som helst! A2DP eller mp3-ringsignal ör det minsta bekymret för min del. Dock går det ju att läsa med mp3-ringsignal säkerligen precis som man vill med program, och det är ju busenkelt att hitta ändå, så bekymmer är det ju verkligen inte

Och ja, jag kan nog hålla med om att jag inte hade gett över 6000:- för en iphone, utan nu när det var gratis för min del så är det ju en annan historia. Jag kan fortfarande inte komma ifrån att det faktiskt är hur enkelt som helst. Så 3e partsprogram är något som vilket program som helst till windows till exempel.

Och jag vet det sista du nämner, det var mer menat till honom som en hint om varför det är som det är.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Citat:

Jo det verkar så... Krävde en ny redan förra gången jag lade in den på service men nej, inte kan ju nokia dela ut telefoner hur som helst inte... ha haft min sen lite före jul nu minus 5-6 veckor den har varit på service... ska fan kräva en ny nu eller någon slags ersättning, verkar ju vara något mega fel på min telefon ska lämna in den igen ikväll...

När du säger "jävla-skit telefon" är du lite orättvis, du beställde en tidig som förmodligen inte fanns i sverige (altså importerade du den från utlandet via en återförsäljare/internet i annat land) för att du inte orka vänta på svensk release. Det var en tidig instabill version och dom fel du upplever är fixade på den svenska releasen var av att våra håller utan problem. Kolla upp din produktkod och säg varifrån den kommer.

Så innan du drar alla telefoner över en kant kom ihåg att din är en annan version, med facit i hand kanske du skulle väntat dom veckorna på releasen istället för att ha den inne på lagning samma antal veckor nu.

Visa signatur

/Yobo1987

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yobo1987
När du säger "jävla-skit telefon" är du lite orättvis, du beställde en tidig som förmodligen inte fanns i sverige (altså importerade du den från utlandet via en återförsäljare/internet i annat land) för att du inte orka vänta på svensk release. Det var en tidig instabill version och dom fel du upplever är fixade på den svenska releasen var av att våra håller utan problem. Kolla upp din produktkod och säg varifrån den kommer.

Så innan du drar alla telefoner över en kant kom ihåg att din är en annan version, med facit i hand kanske du skulle väntat dom veckorna på releasen istället för att ha den inne på lagning samma antal veckor nu.

Ok, för det första så har jag köpt telefonen i en affär där jag bor, i Finland, för det andra så känner jag flera som har likadan telefon med problem, vet då inte hur svenska modeller är, kan ändå inte tro att det skulle vara så stor skillnad på finsk eller svensk 5800...

Vet inte om detta är produktkod men hittade den inne i telefonen: CODE: 0559110

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Då min nuvarade SE-telefon har börjart ge upp så är jag väldigt intresserad av en Nokia 5800.

Men några snabba frågor till er ägare av en Nokia 5800.

Har ni stött på några problem, fel etc.?

Finns det ett annat gps-program än Nokias som är gratis?

Går det bra att surfa, skriva mejl etc.? eller är den seg?

Och den sista, är den nått att ha?

//Tack ifrån en vilsen själ i mobiltelefonträsket.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ok, tråkigt att höra!

Jailbrake går att omvända utan några problem alls, även med trasig display, så cut the bullshit please Och mms program har jag hittat redan såhår inom loppet av en vecka, helt gratis, blåtands-applikation har jagt också hittat, som skickar valfritt över blåtand och till vad som helst! A2DP eller mp3-ringsignal ör det minsta bekymret för min del. Dock går det ju att läsa med mp3-ringsignal säkerligen precis som man vill med program, och det är ju busenkelt att hitta ändå, så bekymmer är det ju verkligen inte

Och ja, jag kan nog hålla med om att jag inte hade gett över 6000:- för en iphone, utan nu när det var gratis för min del så är det ju en annan historia. Jag kan fortfarande inte komma ifrån att det faktiskt är hur enkelt som helst. Så 3e partsprogram är något som vilket program som helst till windows till exempel.

Och jag vet det sista du nämner, det var mer menat till honom som en hint om varför det är som det är.

Det är ingen bullshit utan sanning, Apple/Telia kan neka dig garantin. Visst, trasig display eller så kanske är ett dåligt exempel, men du förstår vad jag menar. Dessutom kräver Jailbreak ett tekniskt intresse från användaren, hur enkelt det än må vara. Det finns rejält med tekniska stolpskott bland konsumenterna som ändå tycker iPhone är en skitläcker telefon och som skiter högaktningsfullt i de tekniska specifikationerna. För dessa fungerar dessutom en 5800 bättre, för de behöver inte engagera sig för möjlighet till främst MMS (som ökar mer och mer) och en sådan enkel sak som att göra en liten videosnutt med mobilkameran. Alternativet för dem är att leva helt utan, vilket säkert går jättefint, men det är så mycket roligare med!

Visa signatur

[b]GKKE![/b]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nect
Då min nuvarade SE-telefon har börjart ge upp så är jag väldigt intresserad av en Nokia 5800.

Men några snabba frågor till er ägare av en Nokia 5800.

Har ni stött på några problem, fel etc.?

Finns det ett annat gps-program än Nokias som är gratis?

Går det bra att surfa, skriva mejl etc.? eller är den seg?

Och den sista, är den nått att ha?

//Tack ifrån en vilsen själ i mobiltelefonträsket.

5800 är en väldigt skön telefon, fast bl.a. min och flera polares 5800 har haft problem, ha skrivit om dem tidigare på denna tråd...

Nokias GPS-program är ganska värdelöst och dyrt, tycker 100 gånger mer om route 66 som kom i bl.a. nokia 6110 navigator eller tomtom

att surfa går helt acceptabelt bra, har inte testat mailen då...

Helt klart är den bra för pengarna, så länge den fungerar, men det tillhör ju 24 månader garanti iaf...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ok, för det första så har jag köpt telefonen i en affär där jag bor, i Finland, för det andra så känner jag flera som har likadan telefon med problem, vet då inte hur svenska modeller är, kan ändå inte tro att det skulle vara så stor skillnad på finsk eller svensk 5800...

Vet inte om detta är produktkod men hittade den inne i telefonen: CODE: 0559110

Jo det är Produktkoden. Finns en tabell nånstans där man kan se vilken/vilka produktokoder (grupper) som tillhör vilka land/kontinenter.

Jag vet inte om det var du eller nån annan som tidigare i denna tråd sa att dom hade problem med b.la. högtalare, mikrofon, volym m.m. Och dom typerna av hårdvaru/mjukvarufel samt större buggar är ett kännt problem på dom tidiga lanserade 5800 i skandinavien (ej sverige). När dom väl blev släppta i Sverige (16 Februari) var alla kännda problem från tidigare releaser fixade. Självklart finns det måndagsexemplar, men i mycket mindre grad än i dom tidiga releaserna. Sen som om inte det var nog så fanns det vissa grupper i första releasen i sverige som hade glipor i designen och var lite buggiga, men det fixades till andra leveransen som är nu...

Jag har beställt ett ex jag ska hämta ut denna vecka, och jag känner några styckna som har den. En av dom har en glipa i sin för att han köpte bland dom första när den kom ut i sverige. Det var strul när han skulle uppdatera sin och efter uppdatering var han tvungen att reseta sin telefon för att kunna använda alla funktioner fullt ut. För dom andra som har den har det funkat problemfritt i 100% utan nåt negativt att invända.

Jag har inte fått mitt ex ännu så personligen kan jag inte uttala mej, men den erfarenheten jag fått från att testa deras mobiler stämmer in på vad jag sagt i detta inlägg...

Visa signatur

/Yobo1987

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hedgren
Det är ingen bullshit utan sanning, Apple/Telia kan neka dig garantin. Visst, trasig display eller så kanske är ett dåligt exempel, men du förstår vad jag menar. Dessutom kräver Jailbreak ett tekniskt intresse från användaren, hur enkelt det än må vara. Det finns rejält med tekniska stolpskott bland konsumenterna som ändå tycker iPhone är en skitläcker telefon och som skiter högaktningsfullt i de tekniska specifikationerna. För dessa fungerar dessutom en 5800 bättre, för de behöver inte engagera sig för möjlighet till främst MMS (som ökar mer och mer) och en sådan enkel sak som att göra en liten videosnutt med mobilkameran. Alternativet för dem är att leva helt utan, vilket säkert går jättefint, men det är så mycket roligare med!

T.om den mest otekniske kan återställa sin telefon via itunes, med ett simpelt knapptryck. Så det sköter man inte via telefonen direkt hur som helst. Och är telefonen så pass trasig att man inte ens kan starta den så lär dom aldrig märka jailbraken hur som helst
Alternativet för "dom" är nog att ladda ner programmen via itunes store eller app store och om dom köpt telefonen så vet dom om det redan från början att den inte har det standard och att man får lösa det på egen hand, svårare än så är det inte

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Skillz världens fanboy, man kan genomskåda din tex hur lätt som helst.

"narr och glapp bland annat (dålig kvalite) man får vad man betalar för såklart"
"Undrar hur många delar telefonen går i om man tappar den ett antal gånger från ca 2meters höjd rakt ner mot betongen. Iphonen är iaf bevisad att kunna klara av flera såna fall utan några skador alls (finns massa youtube klipp som påvisar det)."

Bra förklara detta då för mig. Knappast att Iphone kan stå emot det.
http://www.tube5800.com/

"men väl inne i teliabutiken så testade jag 5800XM med besvikelse, skärmen usch. Ibland behövde man klicka flera gånger för att den skulle registrera, knarrade också vid samma ställe som de innan nämnt. "
Antigen ljuger du eller så är det ett måndagsex. Över alla foum i internet så beskrivs den som snabb och man behöver inte klicka extra gånger.
Skärmen har dessutom mycket bättre upplösning än iphonens.

"finns inget att inte kunna göra på iphone 3g så förstår inte allt snack om att den inte erbjuder allt som 5800XM gör faktiskt."
"Gränssnittet ser ut som vilken annan mobil som helst"
umm du vet att man kan köra iphone gränssnitt på den mobilen? Så där faller det argumentet.

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarkoV
Skillz världens fanboy, man kan genomskåda din tex hur lätt som helst.

"narr och glapp bland annat (dålig kvalite) man får vad man betalar för såklart"
"Undrar hur många delar telefonen går i om man tappar den ett antal gånger från ca 2meters höjd rakt ner mot betongen. Iphonen är iaf bevisad att kunna klara av flera såna fall utan några skador alls (finns massa youtube klipp som påvisar det)."

Bra förklara detta då för mig. Knappast att Iphone kan stå emot det.
http://www.tube5800.com/

"men väl inne i teliabutiken så testade jag 5800XM med besvikelse, skärmen usch. Ibland behövde man klicka flera gånger för att den skulle registrera, knarrade också vid samma ställe som de innan nämnt. "
Antigen ljuger du eller så är det ett måndagsex. Över alla foum i internet så beskrivs den som snabb och man behöver inte klicka extra gånger.
Skärmen har dessutom mycket bättre upplösning än iphonens.

"finns inget att inte kunna göra på iphone 3g så förstår inte allt snack om att den inte erbjuder allt som 5800XM gör faktiskt."
"Gränssnittet ser ut som vilken annan mobil som helst"
umm du vet att man kan köra iphone gränssnitt på den mobilen? Så där faller det argumentet.

Fanboy?

Ursäkta mig? Jag har aldrig gillat apple förut, jag har en ipod som legat och dammat i ungefär 1år, jag använde den 3dagar sen så fick den stå t.ex.
Sen att jag personligen var där och kände på dom gör det lättare för mig och jag delar bara med mig av mitt tyckande, du behöver inte göra det till något annat än vad det är. Snarare du som låter som en fanboy som försvarar det hela på så sätt, jag lämnar bara mitt subjektiva omdöme.

Har du provat en iphone? Vet du hur lätt det är att trycka på skärmen i jämförelse? Inte? Nej då förstår jag att du verkligen inte vet vad jag menar.

Vad andra tycker är deras sak, okej? Kan du respektera detta? Inte? Gå och gråt i ett hörn då. Jag skriver fortfarande bara vad jag tycker och hur jag upplever den, att jag hade oturen att få klämma på en lur med knarr och så vidare är väl bara tråkigt i så fall, men jag sitter inte och bygger upp argument som folk ska tala emot, för det finns inget att tala emot, jag skriver än en gång bara vad jag fick för upplevelse mellan dom båda när jag testade dom båda i butiken.

Geez, varför ska jag ljuga på ett forum på internet? Eller är det vad du själv brukar göra?

Om man kan köra gränssnittet på 5800XM eller inte, det har inget med den saken att göra, hur 5800XM's gränssnitt ser ut från fabrik är inte snyggt och attraktivt i MINA ögon. Sen om du tycker annat, det är din personliga åsikt. så nu kanske du lärt dig vad personliga åsikter är och vad som är subjektivt får jag hoppas. Och har absolut inget med ett argument att göra, borde inte det vara väldigt lätt att förstå?

Jag har lämnat mina år där jag bråkat med snorungar eller t.om varit en av dom, jag ska bli farsa snart. Tack. Är så trött på *** som ska argumentera att man är en fanboy bara för att man tycks han en annan personlig åsikt. Det är ju inte första gången , jag är ju faktiskt van att vara omringad av idioter

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om man byter produktkod..Kan man byta tillbaka till den man hade innan ifall man skulle vilja/behöva det? Då borde det ju inte påverka garantin?

Permalänk
Medlem

Jag kan inte få något MSN progran att fungera! det går inta att logga in! Är det någon som har hittat någon lösning på det. Har senaste uppg. 20.0.012

Visa signatur

Amd Athlon x64 6000+ MSL SLI 4gb ram

Permalänk
Medlem

Jag lyckas inte uppdatera min telefon! Jag kopplar in usb-sladden i datorn och startar Nokia software update. Där hittar programmet min telefon, och det står att det finns en ny uppdatering. Då försöker jag installera uppdateringen, men då stängs min telefon av, och datorn hittar inte längre telefonen. Efter ett tag startar telefonen igen, men uppdateringen kan inte slutföras. Jag kan inte heller uppdatera direkt i telefonen, för där hittar den inga uppdateringar. Vad kan jag göra för att lösa detta?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av leris
Jag kan inte få något MSN progran att fungera! det går inta att logga in! Är det någon som har hittat någon lösning på det. Har senaste uppg. 20.0.012

Har testat 2 olika msn program som har fungerat för mej, Googlade för kanske 2 månader sedan och hittade en kinesisk version av MSN, kanske var crackad eller något men den fungerade ganska bra... men efter några veckor slutade den versionen funger, vet då inte varför, hade V10 då,

Den bättre versionen som fungerar med alla typer av MSN, Gtalk, yahoo, icq etc. heter slick... minns då inte var man får tag i denna men borde inte vara så svårt att googla fram, dessutom matchar det ganska bra med orginal temat på telefonen... fungerade iaf med V11

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Proppan
Jag lyckas inte uppdatera min telefon! Jag kopplar in usb-sladden i datorn och startar Nokia software update. Där hittar programmet min telefon, och det står att det finns en ny uppdatering. Då försöker jag installera uppdateringen, men då stängs min telefon av, och datorn hittar inte längre telefonen. Efter ett tag startar telefonen igen, men uppdateringen kan inte slutföras. Jag kan inte heller uppdatera direkt i telefonen, för där hittar den inga uppdateringar. Vad kan jag göra för att lösa detta?

Har du kollat så du kör på profil Allmän?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunemangs
Har du kollat så du kör på profil Allmän?

yes, jag kör på allmän.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Proppan

Har du den låst i något abonemang eller är den fri?

Visa signatur

Permalänk

mm.... dags att bytta ut min skrotiga K850i hahah XD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xzalrate
mm.... dags att bytta ut min skrotiga K850i hahah XD

Jag bytte från K750i, det var ett uppbyte

Visa signatur

- Intel i7 8700K | Z370 AORUS Gaming 5 | MSI 1080TI | 16GB DDR4 |
- Asus ROG G20AJ | Intel i7 4790K | GTX 970 | 16GB DDR3

Permalänk
Medlem
Citat:

Har du den låst i något abonemang eller är den fri?

Jag köpte telefonen olåst, och flyttade över mitt telenorkort, jag har ett telenorabbonemang