Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Birge
För dom som har ett nvidia kort med stöd för physx så finns det ett litet paket på nvidiashemsida som gör UT3 physx kompatibelt samt addar 3 nya banor + några vapen.

Scrolla ner lite på denna sida:

http://www.nvidia.com/content/graphicsplus/us/download.asp

Jag fick återkommande bluescreens med det paketet...:(

Visa signatur

Fractal Design C; Corsair RM750X; ASUS Prime Z370 A ll; I9 9900K; Celsius S24 ; Corsair 16GB; Samsung 970 evo 500GB; RTX 2080 TI; Dell U3415W; W10

Permalänk
Medlem

Ska testa UT3 ja me ihelgen.

Är det många som kör UT 2004 online då?
Sugen på de liret med.

Dock så kan jag me tipsa om quakelive.com =P

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

problemet med ut3 verkar vara att det är på tok för segt, så vitt jag vet.. utan att ha satt mig in speciellt, är att det inte går att ta sig fram på nått snabbt sätt som bunny eller strafe.

önskar att det kom en skön mod som fixade detta.

Visa signatur

Some a look fi paradise in a physical form, paradise it is a state of mind.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Ska testa UT3 ja me ihelgen.

Är det många som kör UT 2004 online då?
Sugen på de liret med.

Dock så kan jag me tipsa om quakelive.com =P

Nja det är inte så många som spelar Ut2k4 online längre, men visst finns det väll ändå en del trevliga servrar med folk på.

"Edit"

Försöker installera UT3 från steam nu. Går inte med någon vidare framgång, servrarna är hyfsat överbelastade..

Visa signatur

Q9550 | P5Q-E | Gigabyte GTX260 OC | 2x2GB Corsair PC6400 | Corsair 450W | P182 | Samsung F1 640GB | X-Fi Xtreme Music

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zZGurraZz
Nja det är inte så många som spelar Ut2k4 online längre, men visst finns det väll ändå en del trevliga servrar med folk på.

"Edit"

Försöker installera UT3 från steam nu. Går inte med någon vidare framgång, servrarna är hyfsat överbelastade..

Samma här, har haft igång steam i ett antal timmar och fått ner 17% hittills, känns som att helgen kommer vara över innan man fått ner det

Permalänk
Medlem

Är på 61% nu, men så segt som det går antar jag att man kanske hinner spela lite på söndag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Ska testa UT3 ja me ihelgen.

Är det många som kör UT 2004 online då?
Sugen på de liret med.

Dock så kan jag me tipsa om quakelive.com =P

Håller på o installerar UT2004. Om du har 2.1.3- eller 2.1.4-versionen av Ventrilo, så kom in till Koroth koroth.se funkar inte atm, så du får använda koroth.myftp.biz. Porten är 1337.

Är det förresten någon mer än mig och Qzen som har problem med att ladda hem UT3 från Steam? Vi får ett felmeddelande att tjänsten inte är tillgänglig just nu och att vi ska försöka om nån minut igen. Jag har dock försökt sedan förmiddagen idag typ, men får alltid detta felmeddelande! Sjukt irriterande!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Håller på o installerar UT2004. Om du har 2.1.3- eller 2.1.4-versionen av Ventrilo, så kom in till Koroth koroth.se funkar inte atm, så du får använda koroth.myftp.biz. Porten är 1337.

Är det förresten någon mer än mig och Qzen som har problem med att ladda hem UT3 från Steam? Vi får ett felmeddelande att tjänsten inte är tillgänglig just nu och att vi ska försöka om nån minut igen. Jag har dock försökt sedan förmiddagen idag typ, men får alltid detta felmeddelande! Sjukt irriterande!

Nej du är inte ensam, har försökt till och från hela kvällen. Känns som man inte kommer få hem spelet innan free weekend är slut..

Visa signatur

Q9550 | P5Q-E | Gigabyte GTX260 OC | 2x2GB Corsair PC6400 | Corsair 450W | P182 | Samsung F1 640GB | X-Fi Xtreme Music

Permalänk
Medlem

Tur att jag köpte Unreal Pack för nån månad sedan typ Fick förresten igång skiten. Går dock i ~400-500 KB/s, men jag laddar hem det i alla fall

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Entusiast

Nu när jag fått lite mer tid med Betrayal så måste jag säga att det är SJUKT kul. Kommer nog lira denna mode mycket och länge

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

1.2 days left... och cirka 20% klart. Och för tillfället så går nerladdningen i 600 bytes per sekund! Yay!

Jag är verkligen glad jag inte köpt spelet över steam iallafall..

Visa signatur

Q9550 | P5Q-E | Gigabyte GTX260 OC | 2x2GB Corsair PC6400 | Corsair 450W | P182 | Samsung F1 640GB | X-Fi Xtreme Music

Permalänk
Medlem

Ni kan alltid ladda hem tillägget via fileplanet -> Titan pack and patch. (bara att köra med fileplanets nerladdningsprogram och lägga filerna i kö)

Sen är det bara att installera det, fungerar även om man har det installerat via steam.
Då ser vägen ut så här när man väljer folder tex: Steam\steamapps\common\unreal tournament 3

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Håller på o installerar UT2004. Om du har 2.1.3- eller 2.1.4-versionen av Ventrilo, så kom in till Koroth koroth.se funkar inte atm, så du får använda koroth.myftp.biz. Porten är 1337.

Är det förresten någon mer än mig och Qzen som har problem med att ladda hem UT3 från Steam? Vi får ett felmeddelande att tjänsten inte är tillgänglig just nu och att vi ska försöka om nån minut igen. Jag har dock försökt sedan förmiddagen idag typ, men får alltid detta felmeddelande! Sjukt irriterande!

Låg i ca 50-80kbs via steam.
gav upp när ja hamnade på 3%

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
Nu när jag fått lite mer tid med Betrayal så måste jag säga att det är SJUKT kul. Kommer nog lira denna mode mycket och länge

Mmm det är trevligt att blir något mer. Instant Gib är ju annars den taktiskt mest simpla spelformen, bara klicka och skjut.
Men inte roligt när jag körde på någon ryss-server (tror jag) och folk förrådde även när potten var 0! Trevligare när den närmar sig 10-20, speciellt när man är fler än 2 i laget så man riskerar att helt missa potten om man inte gör något.

Sen hade jag lite roligt med stealthbendern. Körde greed (skoj!) på en vCTF-karta (tror den heter stranded) och att köra runt framför nästan på motståndarna.... aaahh. Jag gillar ju sci-fi och där brukar det ju finnas osynlighetsteknik som funkar så här. Skoj skoj.

Är det dags för lite UT3 swec-only spelande snart? Med nya speltyperna. Jag är på!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Ni kan alltid ladda hem tillägget via fileplanet -> Titan pack and patch. (bara att köra med fileplanets nerladdningsprogram och lägga filerna i kö)

Sen är det bara att installera det, fungerar även om man har det installerat via steam.
Då ser vägen ut så här när man väljer folder tex: Steam\steamapps\common\unreal tournament 3

Jag tror han försöker tanka hem UT3 i sig självt från steam, jag läste att det var någon trial den här helgen (har inte steam själv, här köps det DVD-skivor).

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Så svårt att bli bra igen på UT efter så många år heh.
Känns som man börjar bli lite för gammal för så action intensiva spel kanske...

Kul spel men skulle vara lite mer kul om man inte vore kanonmat större delen av tiden hehe.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

gjorde mig själv en rätt bra deal nu

Jag tog cd-keyn från steam och lånade en kompis skiva.
Det funkar online även nu, fast jag inte kan starta det via steam!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kniffarn_
gjorde mig själv en rätt bra deal nu

Jag tog cd-keyn från steam och lånade en kompis skiva.
Det funkar online även nu, fast jag inte kan starta det via steam!

Äsch, bra spel förtjänar att köpas

Visa signatur

Generalpucko av högsta kaliber (verifierat utav 118100's sms tjänst)

Permalänk
Medlem

Köpte faktiskt de(U3) via steam idag, tycker faktiskt de va sjukt kul:) ellr snarare, den hann inte ladda färdigt under gratisperioden i helgen, så såg ja att den va färdig idag o de stor pre-load complete, så kunde inte låta bli^^

DOCK, någon mer som upplever en viss väntetid mellan klicket och det att man skjuter? Kan de va min uppkoppling som e lite dum?

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk

tror det är din uppkoppling som spökar lite

Har samma problem på vissa servrar

Povel: Är man fattig så är man

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kniffarn_
tror det är din uppkoppling som spökar lite

Har samma problem på vissa servrar

Povel: Är man fattig så är man

Cirka 141 kronor, ät inte ute på en vecka (om du äter ute varannan dag räknat) såharu det insparat

Visa signatur

Generalpucko av högsta kaliber (verifierat utav 118100's sms tjänst)

Permalänk
Hedersmedlem

141?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=42125 99 inkl frakt på billigaste.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
141?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=42125 99 inkl frakt på billigaste.

Jag pratade om steam erbjudandet. Men visst finns det billigare alternativ.

Sen så har jag personligen inte de bästa erfarenheterna med Spelbutiken, men det är väl bara jag som har otur.

Visa signatur

Generalpucko av högsta kaliber (verifierat utav 118100's sms tjänst)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Povel
Jag pratade om steam erbjudandet. Men visst finns det billigare alternativ.

Sen så har jag personligen inte de bästa erfarenheterna med Spelbutiken, men det är väl bara jag som har otur.

Aha. Nej har inte steam själv så visste inte vad det kostade och spelbutiken har jag nog inte handlat av. Det verkar ju gå att betala mot faktura (kanske extraavgift på det?) men har man faktura så sitter man ju på pengarna tills man har spelet.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Povel
Cirka 141 kronor, ät inte ute på en vecka (om du äter ute varannan dag räknat) såharu det insparat

Jag äter typ ute en gång på en månad
Och har typ 300kr nu...
Det är ett tag tills jag ska få min månadspeng med

Permalänk
Medlem

Ah, perfekt! Valve tyckte det var oacceptabelt att sjukt många inte fick testa Unreal Tournament 3 Black under förra helgen, så under den kommande helgen smäller det igen. Läs mer på FZ.

You gotta luuuuve Valve Världen's bästa företag!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
[...]
You gotta luuuuve Valve Världen's bästa företag!

Nej, Epic games Och gas powered games (Supreme Commander).
Sen är det väl frågan om det inte är Epic (e.g. deras distributör) eller Valve som bestämmer att spelet ska bli prova på en helg till.

Var spelar ni? Jag brukar göra greed och betrayal på de ryska (.ru) servrarna och epic midway (dvs de med låga ping för mig).
Ingame nick är samma som här.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Nej, Epic games Och gas powered games (Supreme Commander).
Sen är det väl frågan om det inte är Epic (e.g. deras distributör) eller Valve som bestämmer att spelet ska bli prova på en helg till.

D'OH! Läste för snabbt på FZ's nyhet Trodde Valve hade bestämt det där.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Var spelar ni? Jag brukar göra greed och betrayal på de ryska (.ru) servrarna och epic midway (dvs de med låga ping för mig).
Ingame nick är samma som här.

Spelar inte online på nån server. Tycker botarna duger mycket väl för en halv-noob som jag ;P Men under helgen ska jag spela med eller mot några polare. Kommer dock kanske skapa en egen server då som jag har uppe temporärt.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Ah, perfekt! Valve tyckte det var oacceptabelt att sjukt många inte fick testa Unreal Tournament 3 Black under förra helgen, så under den kommande helgen smäller det igen. Läs mer på FZ.

You gotta luuuuve Valve Världen's bästa företag!

Tur att man inte tog bort spelet då som precis laddade klart när free weekend tog slut.

Visa signatur

Q9550 | P5Q-E | Gigabyte GTX260 OC | 2x2GB Corsair PC6400 | Corsair 450W | P182 | Samsung F1 640GB | X-Fi Xtreme Music

Permalänk
Medlem

Jaha, har laddat hem det från Steam och när jag försöker starta det så kommer först UT3 loggan upp och och sedan "UT3 har stött på ett problem och måste avslutas" och efter ett par försök så startade datorn om...kul

Någon annan som har problem med att starta det?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sebb20
Jaha, har laddat hem det från Steam och när jag försöker starta det så kommer först UT3 loggan upp och och sedan "UT3 har stött på ett problem och måste avslutas" och efter ett par försök så startade datorn om...kul

Någon annan som har problem med att starta det?

Jag har för mig att jag hade liknande problem när jag köpte spelet vid release, men det var ett bra tag sedan nu, så det kan lika gärna ha varit med ett annat spel, men om jag minns rätt löste det sig efter att jag installerat den nyaste versionen av ".NET Framework" - så kör igång windows update och kolla om det finns en nyare version som du kan installera!

Tyvärr verkar det som att många har liknande problem med deras versioner av UT3 från Steam, så det kan mycket väl vara något annat. Jag har hört om folk som har lyckats lösa problemet genom att avinstallera något sorts media-program/mp3-spelare (kommer inte ihåg namnet), då programmet installerade codecs som fick/får UT3 att krascha med vissa ljudkort.

Hoppas det hjälper. Annars finns det en hel del trådar om detta på UT3's officiella forum; någon kanske har hittat en lösning där.