Permalänk
Medlem

E6850 + Gigabyte Moderkorts fel?

Tjena, jag har precis omformaterat min dator och upptäckt att mina skivor till basdrivrutinerna är borta så jag googlade mitt moderkort och tankade hem internet och sata drivrutiner.

Senaste drivrutinerna till grafik kortet (9800 gtx) är fixat och funkar bra i 3dmark06 osv men processorn ligger på 0-2 fps fick 11000pts nått och det ska ju vara mer typ 15k+.

Känns som att jag missat något och håller på att flippa ur för jag kan inte med detta så bra :> men men jag har iaf denna dator:

Gigabyte GA-EP35-DS3
Intel core 2 duo E6850
Geforce 9800GTX (XFX)

Alltså när jag spelar tex. CS så flimmrar bilden om jag rör musen runt om osv känns ungefär som man skulle ha 60-75hz på skärmen fast 100fps, har självklart 120 inställt. Så något är ju galet, hoppas ni förstår min beskrivning och kan hjälpa mig! Tack på förhand!!peace

Permalänk
Medlem

Att du inte får 15k i 3dmark beror på din processor, varför det flimrar vet jag inte kan bara spekulera ett par saker som det kan vara.Fel på monitorn vet att du skrev bara när du rör på musen men iaf, kan vara något med drivrutinerna, lek lite med inställningar både i Windows och CS se om det blir bättre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sasser
Att du inte får 15k i 3dmark beror på din processor, varför det flimrar vet jag inte kan bara spekulera ett par saker som det kan vara.Fel på monitorn vet att du skrev bara när du rör på musen men iaf, kan vara något med drivrutinerna, lek lite med inställningar både i Windows och CS se om det blir bättre.

Är nyfiken på hur du kom fram till att det var processorn som gjorde att han inte kom upp i 15k poäng i 3D mark?

Visa signatur

Intel Core™ 2 Quad Q9650 ,Asus P5Q Deluxe, ,Corsair Dominator TWIN2X PC8500C5D 8GB DDR2,Sapphire Radeon HD 4890 1GB GDDR5,Tagan 1000W

Permalänk
Medlem

CPU-testen i 3Dmark06 ger ska inte ge mer med en dual core.

Vad för skärm? LCD klarar sällan mer än 60/75Hz

Flimrandet - är det tearing du menar?

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy
CPU-testen i 3Dmark06 ger ska inte ge mer med en dual core.

Vad för skärm? LCD klarar sällan mer än 60/75Hz

Flimrandet - är det tearing du menar?

Så det är så det kallas? Jag ser ofta Tearing i vlc (på olika datorer, olika grafikkort) samt i vissa spel.. Har du någon länk till något man kan läsa om det?

Visa signatur