Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Ny dyr i7 dator med massor av problem, HJÄLP

Permalänk

Å här kommer lösningen

Byt Vista Aero-theme mot Vista Basic så ska du se att de kommer fungera i både window-mode + fullscreen.

Fungerar nu allting så kan du dessutom testa att slå igång nån film eller övrigt för att se att filmen spelas upp utan några komplikationer. Se till att du har senaste drivrutinerna från ATI.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

Det verkar som det löser sig för dig trots allt. Något jag brukar göra är att söka på google och då förslagsvis på engelska. Funkar alltid. Skriv helt enkelt av felmeddelandet och sök på det.

Sedan när man felsöker i ett chassi är det viktigt att börja med det enklaste först typ lösa kablar, komponenter etc. I 9 fall av 10 hittar man felet redan där! Något man lätt glömmer då man kanske grips av panik och tror att det är något jättekomplicerat som man inte kan göra själv. En annan sak som kanske gäller mer för spel är att det blir konstiga fel av den typen du och många andra inklusive jag själv har upplevt. Operativsystemet är sällan optimerat för spel tyvärr.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av insilence
nu fick jag bort CPU error skiten.... monterade om det dom hade monterat... tänkta att jag göra allt från början igen så ser vi.... nu funkar det som det ska.

Dock fryser wow när jag kör det i fönster och inte fullscreen fortfarande... andra spel funkar också i fullscreen

Gött!

Då låter det bara som det är drivrutinerna som är lite buggiga eehem 'host' Ati
Nån här tidigare sa att Catalyst 9.3 hade det problemet du beskrev med window mode, så du kan ju alltid avinstallera dessa och leta reda på 9.2. Försöka skadar ju aldrig

Permalänk
Hedersmedlem

Precis, så det borde vara mjukvarurelaterat. Kan inte hjälpa dig mer med det då jag inte spelar WoW, men det lär väl finnas en och annan som gör det har jag hört...

Permalänk
Medlem

Gå och lämna in datan till inet o skäll ut de, du ska inte behöva betala 20 000 för något som inte funkar. GÅ dit lägg datan på disken o säg att du vill ha pengarna tillbaka om de inte fixar datan idag,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av art85
Gå och lämna in datan till inet o skäll ut de, du ska inte behöva betala 20 000 för något som inte funkar. GÅ dit lägg datan på disken o säg att du vill ha pengarna tillbaka om de inte fixar datan idag,

För att vara otrevlig brukar hjälpa jättemycket.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

det där medelandet om cpu fläkten beror ju på att du inte har någon fläckt kopplad till cpu-fläktsplatsen.

Fick upp damma medelande men det är bara att gå in i bios och ställa
cpu-fläktens hastighet på "disable"

Permalänk
Medlem
Citat:

Dagens sanning:

Otrevlig+Okunnig=Kostsamt besök

"VAFAN, FELSÖKNINGSAVGIFT 1000kR!? WTFFFfFfffffff1!!!1"

=|

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Det var ju fel på datorn, inte datan (vilken data menar du?).

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-EP45-DS3 CPU: Intel C2Q Q6600 @ 3,61 GHz (1,48 vCore) med ZeroTherm NV120 Prem. GPU: Sapphire Radeon HD6950 1GB Minnen: Kingston HyperX PC6400 2x2GB CL5 HDD: Samsung SpinPoint F1 320GB PSU: Corsair TX650W Chassi: Antec Three Hundred
Citera mig om du vill vara säker på att få svar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Subzero299
För att vara otrevlig brukar hjälpa jättemycket.

Att vara otrevlig och visa stor besvikelse är två olika saker. Ingen är glad när man har köpt något dyrt som inte fungerar. Tror att butiken helt seriöst skulle ha förståelse för någon som gjorde så. Jag hade haft, om jag jobbade där.

Permalänk

Föst vill jag tacka för all hjälp jag fått av er alla!

Nu fungerar allt som det ska.

Vad det gäller inet så tror jag knappast att de kommer kompensera mig på något sätt eftersom jag inte skickade in burken igen utan löste det själv så jag kan som inte bevisa att det varit något fel vilket suger. men men

Huvudsaken är att allt fungerar nu.
Dock skulle jag avråda alla att köpa montering av inet... gör det själv eller ta hjälp av en kunnig kompis.

TACK FÖR ALLT!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av insilence
Föst vill jag tacka för all hjälp jag fått av er alla!

Nu fungerar allt som det ska.

Vad det gäller inet så tror jag knappast att de kommer kompensera mig på något sätt eftersom jag inte skickade in burken igen utan löste det själv så jag kan som inte bevisa att det varit något fel vilket suger. men men

Huvudsaken är att allt fungerar nu.
Dock skulle jag avråda alla att köpa montering av inet... gör det själv eller ta hjälp av en kunnig kompis.

TACK FÖR ALLT!

Va bra att det fungerar. Avråda folk från montering låter lite dumt då du måste haft otur. Tror inte att dom hade erbjudit montering iaf hälften eller mer inte fungerade