Gick och köpte mig min första Mac (Macbook Pro 2.53Ghz och 4gig ram, 9600m GT) för ett par veckor sedan. Kör primärt OS X och allt fungerar utmärkt, inget alls att klaga på i OS X.
För tillfällen när jag vill spela så har jag installerat Vista med hjälp av bootcamp, jag dual-bootar.
Installerade Vista drivrutinerna med hjälp av OS X install skivan.
Nu är det så att jag lider av att mac'en helt random fryser sig. Får inget felmedelande eller blå skärm utan den bara total låser sig och det ända jag kan göra är att hårt starta om den. Detta har hittils bara inträffat när jag surfar runt i Firefox och sidor laddar, alltså inte när jag sitter och spelar.
Har hittat en tråd på Apple's support sida där det verkar som många lider av detta problem.
Detta är grymt irriterande när man har gått och köpt sig en dator för över 20-tusen och så fungerar inte grejorna felfritt.
Vad kan jag göra, skiter Apple i att supportera Windows på Mac? Sitta och hålla tummarna att dom kanske fixar detta problem någon gång i framtiden?
Jag trivs ju med mac'en bortsätt från detta irriterande fel, så det känns trist om jag ska behöva lämna in den och kräva pengarna tillbaka då jag inte vill ha en vanlig PC.
Länk till tråden på supportsidan:
http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1758728&tst...
/Fredrik