Fråga om macbookfodral

Permalänk
Medlem

Fråga om macbookfodral

Funderar på att skaffa ett sådant till min 13" vita macbook.

Dessa två är olika märken men kostar lika mycket. Finns det någon hemlighet om något av märkena (dålig kvalté osv)?

http://store.apple.com/se/product/TJ871ZM/A?fnode=MTY1NDA2Ng&...

http://store.apple.com/se/product/TJ653ZM/A?fnode=MTY1NDA2Ng&...

Jag är mest sugen på den röda Tucano.

Annars tipsa gärna om något annat. Är det tillräckligt bra skydd, kan man ha den rätt ner i ryggsäcken om man har skyddet?

Permalänk
Medlem

Jag gissar på att skillnaden är just märket på dem och inget annat. Har själv ett Tucano-fodral o tycker att de fyller sin funktion väl. Det gör ju inte datorn oförstörbar, men skyddar bra mot repor o mindre stötar. Så visst går de bra att stoppa den rätt ner i ryggan.

Visa signatur

Being noticed can be a burden, Jesus got himself crucified becuase he got himself noticed, so I disappear alot. -Bob Dylan

Permalänk
Medlem

Jag har ett LArobe fodral och det fungerar fint för mig. Skillnaden mellan fodralen är väl bara materialet, neopren vs kompakt skumgummi. För mig känns det som om LArobe fodralet ska tåla stötar och hårda föremål bättre än fodralet från Tucano. Men jag tror nog inte att det spelar så stor roll vilket fodral du väljer, de fixar nog uppgiften bra båda två.

Visa signatur

 MacBook Air 11" | TypeMatrix

Permalänk
Medlem

Har Tucanofodralet på bilden och är väldigt nöjd, det räddande antagligen livet på min Macbook en gång. Efter en cykeltur i skyfall med Macbooken i Tucanskinnet som i sin tur låg i en axelremsväska. Väskan var helt dyblöt på insidan, men neoprenfodralet var snustorrt inuti. Jag hade valt Tucanon baserat på designen och materialet.

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen nyliberala datahakkare med POSIX-kompatibla system.

Permalänk

Har ett Incase neoprenfodral till min macbook alu, kostar lite mer men det känns verkligen som det tar upp stötar bra samt att det har nått superskönt material på insidan som verkligen känns bra för datorn...

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen alla! Hur blir värmeutvecklingen i fodfralet? Vågar man stoppa i datorn när den är på eller bör den vara avstängd när den är ilagd?

Permalänk
Medlem

Datorn går i vila när du lagt igen locket och därefter är det inga problem att slänga ner den direkt i fodralet.

Visa signatur

 MacBook Air 11" | TypeMatrix